رشد ۲۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ افزایش تقاضا در بزرگان بازار سهام + نقشه بازار

در معاملات امروز شاهد آغازی متعادل در کلیت بازار بودیم اما در ادامه سطح تقاضا در بازار کاهش یافت و با فشار عرضه در بیشتر سهم های کوچک و بزرگ بازار مواجه شدیم. در میانه بازار با رنج کشی های مثبت در نماد شبندر بهبود نسبی تقاضا دربزرگان بازار محسوس شد.در نهایت بازار در مدار تعادل به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۴ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با رشد ۲۶۰۰ واحدی به رقم ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  هزار و ۹۸۸ واحد افت داشت. در معاملات امروز شاهد شروعی متعادل در کلیت بازار بودیم اما در ادامه سطح تقاضا در بازار کاهش یافت و با فشار عرضه در بیشتر سهم های کوچک و بزرگ بازار مواجه شدیم.در میانه بازار با رنج کشی های مثبت در نماد شبندر بهبود نسبی تقاضا دربزرگان بازار محسوس شد.در نهایت بازار در مدار تعادل به کار خود پایان داد.

گروه فرآورده های نفتی با گرایشات مثبت دادوستد شدند نماد شبندر با بیش از ۲۸۲ میلیون حجم معامله در حوالی ۳ درصد  مثبت به معاملات خود خاتمه داد و پرحجم ترین سهم گروه شد. این نماد با ۶۰۱ واحد بر شاخص تاثیر مثبت گذاشت.

گروه خودرو و قطعات با نوسانات منفی همراه بودند.غول های خودرویی ،خودرو و سایپا در محدوده ۱ درصد منفی روز خود را به اتمام رساندند. نمادهای خلنت،خنصیر و خاهن صف خریدهای گروه قطعاتی بودند.

بانکی ها در مدار منفی معامله شدند. پرحجم های گروه دی، وبملت، تجارت در حوالی ۱ درصد منفی روز خود با به اتمام رساندند.فلزات اساسی ها امروز سبز رنگ معامله شدند.نماد فملی به موجب گزارش درخشان شهریور ماه خود یکه تاز سبز پوش این گروه،جهش ۲ درصدی قیمت را تجربه کرد. نماد ذوب و فولاد نزدیک صفر تابلو معاملات خود خاتمه دادند.نمادهای فزرین،کویر و فمراد در کف روزانه خود بسته شدند.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود پایان داد.شیمیایی ها با گرایشات مثبت دادوستد شدند.کانه های فلزی با معاملات متعادلی همراه بودند. گروه های سیمانی،غذایی و دارویی افت قیمت را تجربه کردند و با معاملات منفی همراه بودند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد کیمیا تک که از تازه نفس های بازار است و پس از توقفی چندروزه به علت رشد قیمتی بیش از ۵۰ درصدی امروز به گردونه معاملات بازگشت اشاره کرد این نماد در قیمت ۳.۳۸۴ تومان با افت ۵ درصدی و صف فروش در ۳۰ میلیونی روبه رو شد.

رشد ۲ هزار و ۶۰۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۶۰۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۹۸۸ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۰ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  یک میلیون و ۱۰۵ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد پارسان، فملی، وغدیر، رمپنا، فارس، شبندر بیشترین اثر مثبت و سهام شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، شبندر، برکت، شتران، فملی، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۱ واحد افت ، رقم ۲۰ هزار و ۸۰۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۷۰ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳۳۱ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام زاگرس، شگویا، آریا بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو، بپاس، فجهان، وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، دی، وهامون، گدنا، سپیدار است.

انتهای پیام. /

۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 20416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha