مجموع دارایی خانواده‌های آمریکایی چقدر است؟

بانک مرکزی فدرال آمریکا طی گزارشی مجموع دارایی‌ خانواده‌های آمریکایی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، بانک مرکزی فدرال آمریکا شب گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد که مجموع دارایی خانواده‌های آمریکایی در پایان ماه ژوئن ۱۴۱.۷ هزار میلیارد دلار بوده است. 

بانک مرکزی آمریکا گفته که به لطف رشد بازار سهام و افزایش قیمت املاک و مستغلات در این کشور شاهد رشد دارایی خانوارهای آمریکایی بوده‌ایم. به طور کلی مجموع ارزش ثروت خانواده‌ها در آمریکا در سه ماهه دوم امسال ۳.۵ میلیارد دلار رشد کرده است. در همین مدت شاخص S&P۵۰۰ بورس آمریکا نیز ۸.۵ درصد بالا رفته است.

بنا به گزارش بانک مرکزی آمریکا ۱.۲ تریلیون دلار از این افزایش ثروت خانوارهای آمریکایی مربوط به بالا رفتن قیمت مسکن بوده است.

مجموع پس‌انداز خانوارهای آمریکایی هم در پایان سه ماهه دوم امسال ۱۰.۶ هزار میلیارد دلار بوده است که نسبت به سه ماه قبل از آن ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش داشته است. 

نتایج بررسی بانک مرکزی آمریکا حاکی از آن است که اجرای سیاست‌های مفرط و نامتوازن پولی در آمریکا در واکنش به بحران کرونا و برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع این ویروس باعث شده تا نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش شدید قیمت مسکن و مستغلات در آمریکا باشیم و به طور کلی مجموع ثروت خانوارهای آمریکایی هم ۳۱ هزار میلیارد دلار افزایش یابد.

۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 20375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha