بدترین هفته بورس تهران در ۱۱ ماه گذشته+نمودار

بورس در هفته اخیر کانال ۱.۴ میلیونی را از دست داد و شاخص کل بیشترین نزول هفتگی را در یازده ماه گذشته را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادبه نقل از اقتصادنیوز، شاخص کل بورس پایتخت در حالی که در اولین روز هفته در میانه کانال ۱.۴ میلیونی قرار داشت در پایان هفته در کانال ۱.۳ میلیونی ایستاد و نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل ۱۰۱ هزار واحد پائین‌تر ایستاد. علاوه بر این شاخص هم وزن نیز ریزش قابل توجهی داشت.

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۴ هزار و ۸۳۴ واحد سقوط کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۰۱ هزار و ۸۱۱ واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۶.۸ درصد شود که کمترین بازدهی هفتگی بورس در ۱۱ ماه گذشته از ابتدای آبان ماه تاکنون است.  

روند شاخص کل هم‌وزن

در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز سقوط کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۳۴ هزار و ۹۷۱ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد رسید و بازدهی منفی ۷.۷ درصدی را ثبت کرد.

بورس

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز دوشنبه بود که ارزشی معادل ۹ هزار و ۹۰ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز شنبه محقق شد که به رقم ۲۷ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۸ هزار و ۴۷۲ تومان بود که نسبت به رقم ۲۳ هزار و ۵۳۶ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۱ درصدی داشته است.

نزول میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۶ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۴۳ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳.۵ درصدی داشته است. پایین‌ترین رقم ارزش معاملات خرد به روز دوشنبه برمی‌گردد که ۵ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان بود و بالاترین رقم هفته در روز چهارشنبه ثبت شد که ۸ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود و بیشترین رقم در ۱۱ روز کاری گذشته از ۱۶ شهریور ماه به این سو است.

افزایش ۶۶ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۷۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۴۹ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۶۶ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴۶۸ میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌چهارشنبه برمی‌گردد که ۲۳۵ میلیارد تومان بود.

افت ۱۶ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۸۷۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۷۵ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۶ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۳۴۹ میلیارد تومان بود.

افزایش ۵۴ درصدی خروج پول حقیقی

در پایان هفته اخیر رکورد خروج پول حقیقی برای ۶ روز متوالی ثبت شد. در مجموع کل هفته ۳ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۷۸۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۵۴ درصدی داشته است.

۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 20334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha