افت ۴ هزار و ۸۳۴ واحدی شاخص کل بورس / رنج مثبت در ساعات پایانی معاملات امروز+ نقشه بازار

در آخرین روز از تابستان سال جاری، شاهد معاملاتی متعادل ، مثبت و کم حجم در بازار بودیم. اما در ادامه عرضه ها در بازار افزایش یافت. بزرگان خودرویی و بانکی، یکی پس از دیگری به سوی کف قیمتی روزانه حرکت کردند اما با انتشار خبر گزارش های مثبت ۶ ماهه پالایشی ها و افزایش قیمت نفت شاهد رنج کشی های مثبت در این گروه بودیم .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۳۱ شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۱ میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  ۶ هزار و ۲۳ واحد افت داشت.

در آخرین روز از تابستان سال جاری، شاهد معاملاتی متعادل ، مثبت و کم حجم در بازار بودیم. اما در ادامه عرضه ها در بازار افزایش یافت. بزرگان خودرویی و بانکی، یکی پس از دیگری به سوی کف قیمتی روزانه حرکت کردند اما با انتشار خبر گزارش های مثبت ۶ ماهه پالایشی ها و افزایش قیمت نفت شاهد رنج کشی های مثبت در این گروه بودیم .

با تاثیر مثبت پالایشی‌ها کمی از منفی شاخص کل کاسته شد در نهایت بازار بر خلاف ساعات اولیه عمده نمادهای معاملاتی به ویژه بزرگان و شاخص سازان یکی پس از دیگری به مدار مثبت بازگشتند و سبز پوش شدند.گروه فرآورده های نفتی با گرایشات مثبت دادوستد شدند.بزرگان گروه شبندر،شپنا،شتران شبریز با صف خرید بسته شدند.  متاثر از معاملات این گروه صندوق پالایش با رشد بیش از ۴ درصدی به قیمت ۷۷۰۰ تومان رسید.گروه خودرو و قطعاتی ها معاملات پر عرضه ای را تجربه کردند. غول های خودرویی ،خودرو ، سایپا درحوالی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند.

در این میان نمادهای خموتور،خچرخش،خریخت در سقف روزانه خود بسته شدند.بانکی ها با افت قیمت همراه بودند.پرحجم های گروه دی ، وتجارت در حالی ۱ درصد منفی روز خود را به اتمام رساندند.فلزات اساسی با نوسانات منفی معامله شدند ولی در بین بازار با رنج کشی مثبت همراه بودند.

سهم تازه عرضه اولیه شده فجهان با بیش از ۹۷۵میلیون معامله در یک قدم صف فروش بسته شد و پرحجم ترین سهم گروه شد.سهم های بزگ گروه فولاد و فملی در محدوده صفر تابلو به معاملات خود خاتمه دادند.فاسمین تک نماد صف خریدی گروه شد.

شاخص هموزن نیز همچون شاخص کل قرمز پوش به معاملات خود خاتمه داد.شیمیایی ها با گرایشات مثبت نوسانی دادوستد شدند.گروه های سیمانی ، غذایی و دارویی با افت قیمت همراه بودند ، ولی مابین بازار با مثبت شدن نمادهای شاخص ساز، این صنایه نیز با رنج مثبت همراه بودند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد کالا بعد از حدود یک ماه متوقف بودن درمحدوده صفر تابلو و قیمت ۴.۵۱۰ تومان اشاره کرد که نهایتا با صف فروش ۱۱ میلیونی به کار خود پایان داد.

افت ۴ هزار و ۸۳۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۴ هزار و ۸۳۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۶ هزار و ۲۳ واحد افت کرد و به رقم ۴۱۵ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۷۱۹ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شپنا، شتران، وصندوق، شبندر بیشترین اثر مثبت و سهام پارس، شستا، فخوز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فسبزوار، کالا، برکت، شستا، شپنا، خودرو، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵۷ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۵۶۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود یک میلیون معامله به ارزش حدودی ۷۳ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام آریا، سمگا بیشترین تاثیر مثبت و نماد بپاس، فجهان، هرمز، غصینو، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، مدیریت، توسن، وهامون، دی، فرابورس، حآفرین است.

انتهای پیام./

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 20274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha