استقبال روزنامه اصولگرا از تغییر رئیس سازمان صداوسیما

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: عبدالعلی علی‌عسکری تنها رئیس سازمان صداوسیما که حکم مسئولیتش بدون تاریخ بود، گویا در آستانه خروج از بزرگ‌ترین سازمان رسانه‌ای کشور قرار دارد و رسانه‌ها می‌گویند قرار است جای وی را یکی از معاونانش بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد عبدالعلی عسگری در اردیبهشت ماه گذشته شمع پنجمین سالگرد حضورش در سمت ریاست صداوسیما را فوت کرد و حالا رسانه‌ها می‌گویند که قرار است با تغییرات در سطح ریاست رسانه ملی، چراغ حضور این مدیر در رأس این سازمان عریض و طویل خاموش شود.
اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ پس از استعفای ناگهانی محمد سرافراز، رئیس صداوسیما و در حالی که اسامی مختلفی برای هدایت این سازمان مطرح بود، معاون فنی سابق و مدیر بازنشسته این سازمان حکم ریاست بر صداوسیما را دریافت کرد. مقام معظم رهبری در احکام رؤسای پیشین این سازمان بازه‌های زمانی پنج ساله را مشخص می‌کردند و برای هر رئیس حداکثر یک بار تمدید حکم را صادر می‌کردند؛ اتفاقی که آخرین بار در تمدید حکم عزت‌الله ضرغامی رخ داد و در حکم سرافراز نیز زمان پنج ساله حکم درج شده بود ولی حکم بدون تاریخ علی‌عسکری باعث شد حرف و حدیث‌ها درباره موقت بودن این رئیس پیش بیاید. در طول پنج سال گذشته بارها اسامی‌ای مطرح شد که قرار است ریاست صداوسیما را برعهده بگیرند. مهم‌ترین دلیل طرح این اسم‌ها این بود که برخی‌ها علی‌عسکری را فاقد شاخصه‌های مدیریتی رؤسای سابق می‌دانستند.
علی‌عسکری در طول دوره پنج ساله ریاست خود، تلاش کرد با تعامل خوبی که با مراکز قدرت برقرار می‌کند، رضایت همه را باهم داشته باشد. او با توصیه دوستانش دست به تغییر مدیران زد و چهره‌های جوانی را در رأس شبکه‌های تلویزیونی قرار داد و با میدان دادن به آن‌ها محیط را برای ایجاد فضای نقد دولت مهیا کرد، اما زمانی که دولت پیشین مسئله بودجه رسانه ملی را، چون گروگان در دست گرفت، علی‌عسکری هم سریعاً فتیله انتقاد را پایین کشید و حتی حکم به تعطیلی و تعدیل برنامه‌های منتقد دولت داد.
وی همچنین پای «توسکا» را به صداوسیما باز کرد تا یکی از پربحث‌ترین و حاشیه‌دارترین مسائل مدیریتی و مالی در رسانه ملی پیش بیاید و هنوز هم راهی برای برون‌رفت از آن پیدا نشده است. رئیس صداوسیما با آنکه مدیر فنی به شمار می‌رفت به خاطر مواجهه با تحریم‌ها، نتوانست روند توسعه شبکه‌های تلویزیونی را ادامه دهد و حتی «HD» شدن شبکه‌های تلویزیونی را به طور کامل به سرانجام نرساند، با این حال او تا امروز بیش از پنج سال توانسته صندلی ریاست را حفظ کند و درست در زمانی که رؤسای پیشین به دنبال تمدید پنج ساله دوم حکم خود بودند، وی با مسئله خروج از صداوسیما مواجه است. گفته می‌شود احتمالاً علی‌عسکری به «ستاد اجرایی فرمان امام» خواهد رفت؛ جایی که هنوز ریاست آن بر عهده محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور است ولی مهم‌تر از اینکه علی‌عسکری به کجا خواهد رفت، این است که چه کسی قرار است جای او بنشیند.
رئیس جدید هم از داخل سازمان می‌آید!
در همان روزهایی که پس از رفتن سرافراز، صندلی ریاست بر صداوسیما خالی مانده بود، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های جایگزینی وی علی دارابی بود. دارابی معاونت سیما را در اختیار داشت؛ یکی از مهم‌ترین معاونت‌های صداوسیما! وی شخصیت پرنفوذی هم به شمار می‌رفت و ارتباطات خوبی داشت، حتی گفته شد که وی به طور قطع رئیس سازمان صداوسیما می‌شود، اما در دقیقه ۹۰ علی‌عسکری آمد و دارابی هم به معاونت امور شهرستان‌ها رفت. چند روز پیش دارابی با حکم ضرغامی از صداوسیما به وزارت میراث فرهنگی رفت و پست قائم‌مقامی وزیر را در اختیار گرفت. با رفتن این چهره از صداوسیما یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی علی‌عسکری از دور خارج شد، اما گزینه‌ای که در چند روز اخیر بارها نامش به عنوان رئیس جدید صداوسیما مطرح شده، کسی نیست جز «پیمان جبلی» معاون برون مرزی صداوسیما! جبلی دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در رشته فرهنگ و ارتباطات است. همان طور که از سرافراز به عنوان پدر «پرس‌تی‌وی» یاد می‌شود، می‌توان از جبلی نیز به عنوان یکی از عاملان رشد و ترقی «العالم» یاد کرد. وی با توجه به تسلطی که به زبان عربی دارد، در بحث شبکه‌های برون‌مرزی عربی فعالیت زیادی داشته است.
وی بر سر انتشار اخبار مذاکرات هسته‌ای از سوی «پرس‌تی‌وی» با دولت قبل سرشاخ شده بود و همچنین در جریان بازداشت «مرضیه هاشمی» چهره رسانه‌ای پرس‌تی‌وی، کمپینی را برای آزادی او راه‌اندازی کرد که موفق نیز بود. حالا جبلی تنها گزینه‌ای است که گفته می‌شود به صندلی ریاست صداوسیما خیلی نزدیک شده است.

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 20270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha