بخش اعظم اقتصاد دولتی است که محکوم به فساد و از بین رفتن سرمایه‌هاست

قالیباف :ما متوجه مشکلات اقتصادی مردم هستیم، امروز کشاورز زحمت کشی میگفت برنجش را کیلویی ۲۱ هزار تومان نمی‌خرند و برای فروش محصولش به قیمت مناسب با مشکل مواجه شده ولی همین برنج را واسطه‌ها با قیمت گزاف می‌فروشند .  همین کشاورز برای کاشت محصول خودش باید دو برابر هزینه کند، مگر یک کشاورز چقدر توان دارد که حاصل کار و تلاشش را دیگری ببرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد از مازندران  دکترمحمدباقر قالیباف بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره ۷۲ شهید والا مقام هادی شهر،  از توابع شهرستان بابلسر اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس از قله‌های سر به فلک کشیده شمال غرب تا رودخانه خروشان اروند همرزم و همسنگران عزیز مازندرانی در دوران دفاع مقدس داشته ایم.
قالیباف با تجلیل از رشادت شهدا و ایثارگران اضافه کرد: ما امروز فنی‌ترین تجهیزات نظامی و موشک‌ را در کشور می‌سازیم ولی در ساخت یک خودروکه در شان این مردم فداکار باشد با مشکلاتی مواجه هستیم ، چون دست ها و اراده هائی وجود دارد  که منافعشان اجازه نمی‌دهد در حوزه ساخت خودرو ورود مناسب داشته باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه در بوروکراسی اداری کسانی هستند که اعتقاد به فرهنگ و سنت‌های الهی نداشته و به خداباوری اعتقاد ندارند و این مشکل ما ست، امروز که توفیق خدمت در مجلس شورای اسلامی را به عنوان نماینده مردم پیدا کردیم با همه وجود مشکلات مردم را درک می‌کنیم.
قالیباف یادآور شد: امروز فشار اقتصادی نه تنها در بین طبقه مستضعف که حتی در طبقه متوسط و کارگر و کارمندی که کار می‌کنند نیز به صورت جدی وجود دارد و  با تمام  وجود میتوان این مشکل را حس کرد.  وی ادامه داد: اگر فردی دو سال قبل با حقوق یک ماهش می‌توانست دو سکه  بخرد امروز با حقوق پنج ماهش هم از این کار عاجز است و این یعنی ضعف در حوزه پول ملی کشور است.
وی اضافه کرد: ما متوجه مشکلات اقتصادی مردم هستیم، امروز کشاورز زحمت کشی میگفت برنجش را کیلویی ۲۱ هزار تومان نمی‌خرند و برای فروش محصولش به قیمت مناسب با مشکل مواجه شده ولی همین برنج را واسطه‌ها با قیمت گزاف می‌فروشند .  همین کشاورز برای کاشت محصول خودش باید دو برابر هزینه کند، مگر یک کشاورز چقدر توان دارد که حاصل کار و تلاشش را دیگری ببرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  کشور ظرفیت حل مشکل را دارد گفت : البته در مجلس شورای اسلامی مسئوول اجرایی کشور نیستیم و طبق قانون حق دخالت در امور اجرایی را نداریم، ما قوه مقننه ایم و وظیفه ما قانون گذاری و نظارت بر اجرای دقیق قانون است، پس به مردم قول می‌دهم که در مجلس شورای اسلامی بر سیاست گذاری درست توسط قوه مقننه تاکید و بر عملکرد قوه مجریه و نهادهای غیر دولتی و بخش‌هائی که موظف هستند قانون را رعایت کنند نظارت کامل داریم.
وی با تاکید بر اینکه ما فقط به مردم بدهکار هستیم و باید به مردم پاسخگو باشیم ادامه داد:  مسئول قوه مجریه و دولت باید ارزش پول ملی را حفظ کند، حفظ ارزش پول ملی وظیفه دولت است.
قالیباف یادآور شد: به مردم اطمینان می‌دهیم که مجلس به حاشیه نمی‌رود و مسیر برنامه‌ریزی کشور در برنامه پنج ساله هفتم را به درستی هدایت می‌کنیم.وی از سوء تدبیر و بی‌مدیریتی به عنوان بخش عمده ای از مشکلات کشور یاد کرد و افزود: امروز بخش اعظمی از اقتصاد ما دولتی است  که  محکوم به فساد و از بین رفتن سرمایه‌هاست و جاهائی که خصوصی سازی شده در حقیقت خاصه سازی شده است، پس با دقت تمام دربرنامه‌ پنج ساله هفتم طرح تحول و ثبات کشور را پیگیری می‌کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 
امروز ما نیازمند فرهنگ شهدا هستیم و باید وقت و تلاش بگذاریم و نخبگان را به میدان بیاوریم و به جوانان فرصت دهیم.

قالیباف نیاز کشور به مسکن را سالانه یک میلیون اعلام کرد و از تصمیمات مهم مجلس در بخش مسکن طی مدت چهار ماه فعالیت خبر داد و افزود:  در اقدام دراز مدت بحث تولید و جهش ساخت مسکن را پیگیری می‌کنیم، متاسفانه امروز کارمندان و کارگران اصلا باور ندارند که می‌توانند دارای مسکن شوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار مسکن در کشور کمتراز نیاز  ساخته می‌شود که به دنبال ایجاد زمینه ساخت خانه‌های ارزان قیمت هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به  تصمیم اخیر مجلس در خصوص واگذاری کالابرگ الکترونیکی برای خانواده‌های در اولویت اظهار داشت :   مصمم هستیم که در بودجه ۱۴۰۰ و برنامه پنج ساله هفتم ،  مجلس به گونه‌ای عمل کند که در قانون گذاری برای دولت سیزدهم به دنبال ثبات اقتصادی باشد.
وی خاطر نشان کرد:به مردم با اطمینان می‌گویم که با باور دفاع مقدس در میدان هستیم و باور ما این است که کشور ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه دارد .
قالیباف در پایان اضافه کرد: بنده به عنوان خدمتگذار هر کجا توفیق خدمت داشتم وعده بیهوده ندادم و مجلس یازدهم در چهارچوب وظایف خود با جدیت عمل می‌کند و اطمینان داشته باشید در همین مدت کمتر از یک سال که دولت دوازدهم فرصت  دارد برای کمک به دولت از هیچ کاری دریغ  نمی‌کنیم و هر کاری که انجامش توسط مجلس گره گشائی از کار و معیشت  مردم باشد ، به دنبال کمک به دولت هستیم. برخی‌ها به دنبال ایجاد  تشتت در مدیریت هستند اما حق نظارت وظیفه مجلس است و در این مسیر  با قدرت حرکت می‌کنیم.

۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 2027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha