برنامه کامل مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱، شصت و هفتمین فصل از مسابقات فوتبال باشگاه‌های برتر اروپا است. از فصل ۲۹ به بعد، نام جام قهرمانان اروپا به لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ با حضور ۳۲ تیم در قالب هشت گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. بازی فینال ابتدا قرار بود در ورزشگاه آلیانتس آرنا در مونیخ آلمان برگزار شود. با این حال، به دلیل به تعویق افتادن و جابجایی فینال ۲۰۲۰، میزبان نهایی یک سال به عقب منتقل شد و سن پترزبورگ میزبان فینال ۲۰۲۲ شد. در فوریه ۲۰۲۲، یوفا تأیید کرد که به دلیل بحران ۲۰۲۱–۲۰۲۲ روسیه-اوکراین فینال را به جای دیگری منتقل خواهد کرد. پس از حمله ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین، در ۲۴ فوریه، یوفا یک جلسه فوق‌العاده کمیته اجرایی را فراخواند؛ جایی که انتظار می‌رفت محل برگزاری این مسابقه رسماً از روسیه خارج شود. روز بعد، یوفا تایید کرد که فینال به ورزشگاه استاد دو فرانس در سن-دنی، واقع در شمال پاریس منتقل خواهد شد.

قرعه کشی مرحله گروهی در ۲۶ آگوست ۲۰۲۱ در استانبول ترکیه انجام شد. این مسابقات در روزهای ۱۴ تا ۱۵ سپتامبر ، ۲۸ تا ۲۹ سپتامبر ، ۱۹ تا ۲۰ اکتبر ، ۲ تا ۳ نوامبر ، ۲۳ تا ۲۴ نوامبر و ۷ تا ۸ دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان هفته‌های لیگ انجام می‌شود. در پایان شش هفته مرحله گروهی، دو تیم برتر هر گروه به دور بعد صعود خواهند کرد. تیم‌های سوم به مرحله حذفی لیگ اروپا منتقل می‌شوند و تیم‌های چهارم از رقابت‌های اروپایی حذف می‌شوند.

موقعیت تیم‌ها در رقابت‌های دور گروهی

جدول گروه‌های A تا H

برنامه و نتایج مرحله یک‌هشتم نهایی - دور رفت 

۱۵ و ۱۶ فوریه ۲۰۲۲ (۲۶ و ۲۷ بهمن ۱۴۰۰)

پاری‌سن‌ژرمن ۱ - ۰ رئال مادرید

 اسپورتینگ لیسبون ۰ - ۵ منچسترسیتی 

سالزبورگ ۱ - ۱ بایرن مونیخ

اینترمیلان ۰ - ۲ لیورپول

۲۲ و ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ (۳ و ۴ اسفند ۱۴۰۰)

چلسی ۲ - ۰ لیل 
ویارئال ۱ - ۱ یوونتوس

بنفیکا ۲ - ۲ آژاکس

اتلتیکومادرید ۱ - ۱ منچستریونایتد

برنامه و نتایج مرحله یک‌هشتم نهایی - دور برگشت

۸ و ۹ مارس ۲۰۲۲ (۱۷ و ۱۸ اسفند ۱۴۰۰)

لیورپول ۰ - ۱ اینترمیلان

بایرن مونیخ ۷ - ۱ سالزبورگ

رئال مادرید ۳ - ۱ پاری‌سن‌ژرمن

منچسترسیتی ۰ - ۰ اسپورتینگ لیسبون

۱۵ و ۱۶ مارس ۲۰۲۲ (۲۴ و ۲۵ اسفند ۱۴۰۰)

منچستریونایتد ۰ - اتلتیکومادرید

آژاکس ۰ - ۱ بنفیکا

یوونتوس ۰ - ۳ ویارئال

لیل ۱ - ۲ چلسی



با پایان بازی‌های برگشت در تاریخ‌های ۸ و ۹ مارس ۲۰۲۲ ( ۱۷، ۱۸ اسفند ۱۴۰۰)، ۱۵ و ۱۶ مارس ۲۰۲۲ (۲۴ و ۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تیم‌هایی که با کادر سبز رنگ مشخص شده‌اند، به دور ۱/۴ام رقابتها صعود کردند:

قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی و دیدار فینال (برای مشخص کردن میزبان برای پوشیدن پیراهن اصلی در فینال) مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هم در تاریخ ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) برگزار خواهد شد.

دیدار  فینال این دوره از رقابت‌ها در تاریخ ۲۸ مِی ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) در ورزشگاه استاد دو فرانس در سن-دنی، واقع در شمال پاریس برگزار خواهد شد.

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ فوتبال قهرمانان اروپا ۲۰۲۱

۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 20242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha