نمونه حجاب مدنظر طالبان برای دانشجویان دختر/ عکس

طالبان نمونه حجاب مدنظرش برای دانشجویان دختر را مشخص کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مکتوب شماره ۱۴۶ وزارت تحصیلات عالی طالبان که در دهم سنبله سال روان صادر شده است نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی باید صنف‌های جداگانه برای دانشجویان پسر و دختر در نظر بگیرند.

نمونه حجاب مدنظر طالبان برای دانشجویان دختر

در این مکتوب، دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی‌ که صنف‌های جداگانه تهیه کرده نمی‌توانند، مکلف‌اند که وقت درسی دانشجویان پسر و دختر را از هم جدا کنند. براساس فیصله وزارت تحصیلات عالی، فعالیت دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی روز دوشنبه، ۱۵ سنبله از سر گرفته می‌شود.

پیش از این دانشجویان پسر و دختر در زیر یک سقف درس می‌خواندند اما وزارت تحصیلات عالی به تازگی حکم کرده است، صنف‌هایی که بیشتر از ۱۵ دانشجوی دختر دارد باید از دانشجویان پسر جدا شود. در کنار این صنف‌هایی که کم‌تر از ۱۵ دانشجوی دختر دارد، باید در صنف‌های خود پرده شرعی و پارتیشن بگذارند.

همچنان وزارت تحصیلات عالی تصریح کرده است که دانشجویان دختر در آینده باید توسط استادان زن تدریس شوند. دانشگاه‌هایی که استادان زن ندارند، باید از استادان مرد بزرگسال که دارای شهرت نیک باشند به عنوان استاد استفاده کنند.

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 20208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha