نخستین روز سبزپوشی بازار سهام دراین هفته/ رشد ۷ هزار و ۲۴۸ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

بازار امروز را متعادل و با کاهش نسبی فشار فروش در مقایسه با روزهای گذشته آغاز کرد و نمادها یکی در میان در محدوده مثبت معامله شدند و درنهایت بازار با جوی آرام روز خود را به اتمام رساند و شاخص کل تمام روز درمدار مثبت قرار داشت. گروه فرآورده های نفتی با گرایشات مثبت همراه بودند بزرگان این گروه شبندر، شپنا و شتران در حوالی ۱ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه دادند.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۹ شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۱ میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  هزار و ۵۹۵ واحد رشد داشت.

بازار امروز را متعادل و با کاهش نسبی فشار فروش در مقایسه با روزهای گذشته آغاز کرد و نمادها یکی در میان در محدوده مثبت معامله شدند و درنهایت بازار با جوی آرام روز خود را به اتمام رساند و شاخص کل تمام روز درمدار مثبت قرار داشت. گروه فرآورده های نفتی با گرایشات مثبت همراه بودند بزرگان این گروه شبندر، شپنا و شتران در حوالی ۱ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه دادند.

گروه خودرو و قطعات نوسانی دادوستد شدند خودرویی ها مانند خودرو، خساپا و خپارس در حوالی قیمت پایانی خود بسته شدند. نمادهای خمحور، ختوقا، خشرق و خفنر در کف قیمت روزانه به معاملات خود خاتمه دادند. در گروه بانکی نیز شاهد افرایش تقاضا بودیم پرحجم های گروه دی، وبملت، وتجارت در نزدیکی قیمت پایانی روز خود را به اتمام رساندند.

فلزات اساسی هم با نوسانات مثبت همراه بودند. نمادهای فولاد و ذوب در حوالی قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند. نماد فملی با بیش از ۵۷ میلیون معامله با ۱ درصد مثبت خود را برای معاملات فردا آماده کرد. گفتنی است افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این سهم از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرارگرفت.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود پایان داد. محصولات شیمیایی امروز نسبتا مثبت دادوستد شدند. دارویی ها و کاشی و سرامیکی ها با افزایش تقاضا همراه بودند. رایانه ای ها با افت قیمت معامله شدند. گروه ساختمانی با گرایشات منفی دنبال شدندگفتنی است افزایش سرمایه ۶۰ درصدی ثالوند از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت. درگروه های غذایی و سیمانی شاهد نوسانات مثبت بودیم.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد کاما پس از عدم تصویب افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده، در قیمت ۱۱۸۴ تومان با دامنه محدود و صف فروش حدود ۱۷ میلیونی اشاره کرد.

رشد ۷ هزار و ۲۴۸ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۷ هزار و ۲۷۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۵۹۵ واحد افت کرد و به رقم ۴۳۲ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۶۸۲ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فملی، مبین، فارس، پارسان، پارس، شبندر، اخابر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، برکت، شستا، سپید، خودرو، فولاد، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۹ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۱۶۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۶۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۶۱ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام فجهان، آریا، وسپهر بیشترین تاثیر  مثبت و نماد بپاس، غصینو، زاگرس، بنو  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، وهامون، دی، سپیدار، کرمان، گدنا، لطیف است.

انتهای پیام. /

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 20202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha