وزارت صمت بعد از ۴ ماه وزیردار شد/نرخ کمیسیون مشاوران املاک نصف شد

شاید بتوان گفت خبر وزیردار شدن وزارت صمت بعد از ۴ ماه و همچنین نصف شدن نرخ کمیسیون مشاوران املاک از مهمترین اخبار حوزه صنعت معدن و تجارت در یک هفته گذشته باشد.

 گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در طول یک هفته گذشته حوزه صنعت شاهد اخبار متنوع و البته پر حاشیه ای بود که برخی از این اخبار را در اینجا بازخوانی می کنیم.

*«رزم‌حسینی» وزیر «صمت» شد

شاید بتوان گفت مهمترین خبر حوزه صنعت در هفته گذشته همین خبر بود که وزارت صنعت معدان و تجارت بالاخره بعد از ۴ ماه صاحب وزیر و متولی شد.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته در دستور کار جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داشت. که پس از استماع نظرات وزیر پیشنهادی «صمت» و نظرات موافقان و مخالفان وی در جلسه علنی نمایندگان با  ۱۷۵ رأی موافق ۸۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۴ رأی مأخوذه با تصدیگری علیرضا رزم‌حسینی در وزارت «صمت» موافقت کردند.

*مطالبات گندم‌کاران به صورت کامل تسویه شد

سید محمد تقی طباطبایی مقدار خرید تضمینی گندم در سال جاری را ۸ میلیون و ۲۲۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش این مقدار گندم بیش از۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس وعده‌ای که داده شده بود، امروز کلیه مطالبات گندم‌کاران تسویه شد.

طباطبایی افزود: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی دارد.

 او استان خوزستان را با خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، فارس با خرید بیش از ۹۱۱ هزار تن و گلستان با خرید بیش از ۸۲۰ هزار تن را صدرنشین استان‌های کشور در خرید تضمینی گندم اعلام کرد. 

*عرضه فولاد ۳۱ درصد بالاتر از نرخ جهانی

احمد رضوی نیک، رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیون و ۵۹۷ هزار تن شمش در بورس کالا عرضه شده که یک ششم نیاز نوردکاران کشور است.

وی گفت: پیش بینی تولید شمش فولاد بر اساس تولید پارسال، ۱۲ تا ۱۳ و نیم میلیون تن بود که امسال ۱۰ درصد بیشتر از پارسال به شمش نیاز داشتیم.

رضوی نیک افزود: پیش بینی کردیم، امسال ۶ میلیون تن صادرات محصولات نهایی داشته باشیم و ارزش افزوده بالاتری در مقایسه با ارزآوری که از محل صادرات شمش و خام فروشی انجام می‌شود، تعهد کردیم.

*رشد ۲۳ درصدی تولید خودرو در نیمه اول سال

طی ۶ ماه اول امسال ۴۶۸ هزار و ۶۹۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۴ درصد رشد داشته است. در این مدت ۴۲۵ هزار و ۹۲۵ دستگاه انواع سواری در کشور تولید شد که نسبت به شش ماهه اول ۹۸ رشد ۲۱.۹ درصدی را تجربه کرده است. در عین حال، تولید وانت به ۳۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰.۴ درصد رشد داشته است. در مورد تولید مینی‌بوس و میدل باس نیز باید به عدد ۴۱۲ دستگاه اشاره کرد به طوری که تولید این محصولات طی نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳.۷ درصد افزایش یافته است. 

طی ۶ ماهه اول امسال ۳۸۳ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۱۲۴ درصد رشد همراه بوده است. تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در این مدت معادل ۲ هزار و ۳۴۵ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۵۴.۷ درصدی همراه بوده است. 

*قیمت تخم مرغ بسته‌بندی تعیین شد

محمد رضا کلامی گفت: قیمت تخم مرغ در جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار درب مرغداری ۱۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به تصویب رسیده بود که برخی برندها متناسب با کشش بازار و هزینه های تمام شده، قیمت متفاوتی را روی بسته بندی خود درج می‌کردند.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور افزود: امروز مقرر شد تا تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزار تومان، تخم مرغ ۲۰ عددی ۲۲ هزار تومان، تخم مرغ ۱۵ عددی ۱۸ هزار تومان، تخم مرغ ۹ عددی ۱۱ هزار تومان و تخم مرغ ۶ عددی ۷ هزار تومان عرضه شود که این سقف قیمت است و برندهای دیگر زیر این عدد باید رقابت کنند.

*نرخ کمیسیون مشاوران املاک نصف شد

یداله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران در نامه‌ای کاهش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کمیسیون مشاوران املاک را به اتاق اصناف تهران ابلاغ کرد.

بنابر این گزارش نرخ خدمات مشاوران املاک شهر تهران که در تاریخ ۲۳ شهریور توسط کمیسیون نظارت تهران مطرح شده بود، از طرف سازمان صمت استان تهران، به اتاق اصناف تهران ابلاغ شد.

انتهای پیام/

۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 2020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha