والیبال قهرمانی آسیا| یک گام تا خلق حماسه تمام ایرانی/ انتقام از میزبان برای رسیدن به طلا

تیم ملی والیبال ایران فردا (یکشنبه) در حالی به مصاف ژاپن در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا می‌رود که در صورت پیروزی، برای نخستین‌بار تیم ایران با کادر کاملا ایرانی قهرمان قاره کهن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا فردا (یکشنبه) با برگزاری هشت دیدار مرحله نهایی به پایان می‌رسد. تیم ملی والیبال ایران که در این دوره از رقابت‌ها با کادر کاملا ایرانی شرکت کرده است، از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در دیدار نهایی به مصاف ژاپن می‌رود تا شاید با انتقام شکست در المپیک بتواند به مدال طلا برسد.

ملی‌پوشان والیبال ایران در حالی فردا برای ششمین بار در فینال رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور می‌یابد، که تا کنون سه مقام قهرمانی در سال‌های  ۲۰۱۱ (سرمربی ولاسکو)، ۲۰۱۳ (سرمربی ولاسکو) و ۲۰۱۹ (سرمربی کولاکوویچ) به دست آورده است.

همچنین تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۹ (حسین معدنی) و ۲۰۱۵ (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد.

بدین ترتیب اگر تیم ایران فردا با شکست ژاپن به مقام قهرمانی دست یابد، والیبال ایران دو رکورد به نام خود ثبت خواهد کرد. نخست کسب مقام قهرمانی با کادر کاملا ایرانی و دوم شکست ژاپن در دیدار نهایی این مسابقات. تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های چین، کره‌جنوبی و استرالیا به مقام قهرمانی دست یافت.

از سوی دیگر در حال حاضر چین (سه طلا، شش نقره و پنج برنز) و ایران (سه طلا، دو نقره و یک برنز) در رتبه‌های سوم و چهارم مدال‌آوران رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا قرار دارند و در صورت قهرمانی ایران جایگاه سوم این داده آماری با توجه به تعداد قهرمانی‌ها به والیبال ایران می‌رسد.

این درحالی است که فدراسیون والیبال بعد از بازی‌های المپیک توکیو جوانگرایی در تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران را به عنوان استراتژی خود مدنظر گرفت و تیم اعزامی به چیبا با میانگین سنی ۲۴ سال، به همراه ازبکستان، در رتبه‌ دوم جوان‌ترین تیم‌های شرکت کننده در بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا قرار دارد.

برنامه کامل مسابقات والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ژاپن + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ - ژاپن  ( زبانه MATCH SCHEDULES ) 

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
کد خبر: 20136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha