واکنش تند هواداران پورتو به تصمیم داور علیه طارمی

کاربران توئیتر واکنش سریعی به مردود اعلام شدن گل طارمی داشتند؛ تصمیم بحث برانگیزی که توسط داور رومانیایی اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، هشتاد دقیقه از تلاش اتلتیکو مادرید برای باز کردن دروازه میهمان خود پورتو می گذشت و این تیم هنوز نتوانسته بود در حضور تماشاگران پر سر و صدای خودی به هدفش دست پیدا کند؛ تعویض های سیمئونه هم کارساز نبود و یک تساوی و کلی انتقاد، انتظار این مربی آرژانتینی را می کشید. در حالی که سیمئونه در حالی تهییج هواداران برای بیشتر کردن تشویق ها بود، مهدی طارمی با هوشیاری هر چه تمام تر دروازه اتلتیکو را باز کرد تا سکوت محض ورزشگاه واندا متروپولیتانو فرا بگیرد.

مهدی طارمی روی پاس به عقب مدافع تیم پورتو با تیز هوشی تمام مسیر توپ را تعقیب کرده و با یک ضربه آرام و دقیق آن را از خط دروازه اتلتیکو عبور داد؛ مهاجم پورتو پس از زدن ضربه به توپ با برخورد به دروازه بان حریف نقش بر زمین شد اما سریعا برخاسته و شروع به انجام شادی گل کرد؛ این شادی گل اما چند ثانیه دوام نداشت چرا که اویدیو هاتگان، داور رومانیایی بازی تصمیم به بررسی صحنه به کمک VAR گرفت؛ پس از بررسی صحنه در میان استرس شدید اعضای تیم پورتو، گل طارمی به دلیل برخورد توپ به دست این بازیکن پیش از ورود به دروازه مردود اعلام شد.

اعتراض شدید اعضای تیم پورتو در میان بهت مهدی طارمی تاثیری روی تغییر تصمیم داور نداشت. به این ترتیب یکی از مهمترین گل های ملی پوش ایرانی پورتو توسط VAR مردود شد تا بسیاری از کابران توئیتر با سوژه قرار دادن آن از دزدیده شدن گل طارمی صحبت کنند. در ادامه نگاهی داریم به توئیت های جالب در این خصوص البته آنهایی که قابلیت نوشتن و درج تصاویرشان وجود دارد.

این اعترضات در حالی صورت گرفته که طبق قوانین جدید فیفا توپ اگر به دست بخورد در هر شرایطی خطای هند صورت گرفته است و به نظر می رسد که داور رومانیایی با استناد به آن چنین تصمیم بحث برانگیزی را اتخاذ کرده است. البته موضع سرمربی پورتو هم در این خصوص قابل تامل است. او که بلافاصله پس از رد گل طارمی از کوره در رفت و شدیدا عصبانی بود، در نشست خبری پس از بازی اعلام کرد که اگر قرار بر هند طارمی باشد، داور باید قبل از آن خطای اوبلاک روی وی را اعلام و یک پنالتی برای پورتو می گرفت.

توئیت اکانت رسمی باشگاه پورتو در واکنش به این اتفاق کوتاه اما واضح بود...

این کاربر با انتشار ویدیویی از صحنه معروف اعتراض دروگبا به یکی از جنجالی ترین داوری های تاریخ UCL (چلسی - بارسا که داور بازی اشتباهات فاحشی داشت) نوشت: صحنه های داوری بازی پورتو نیاز به بازبینی و بررسی دارد.

"سرقت تر و تمیز از پورتو!" با عکسی جنجالی که به مافیایی بودن یوفا اشاره دارد؛ واکنشی تند به مردود اعلام شدن گل طارمی است.

این اکانت توئیتری با انتشار تصویری از لحظه برخورد توپ به دست طارمی با دخالت اوبلاک تصمیم داور را مورد نقد قرار داده است.

این هوادار پورتو که دل پری از ناداوری ها علیه تیمش دارد با در کنار هم قرار دادن ۳ اشتباه فاحش داوری علیه پورتو در ادوار گذشته، تصمیم داور در مردود اعلام کردن گل طارمی را دزدی دیگری از پورتو دانست.

به عقیده این کاربر، مردود اعلام شدن گل طارمی بدترین تصمیم VARبود.

یک توئیت دیگر با سوژه دزدی از پورتو...

پورتو در مسابقات یوفا مورد سرقت واقع می شود؛
حتی با VAR!

این کاربر با سرمربی پورتو هم عقیده است که پیش از هند، روی طارمی خطای پنالتی شده است. جمله آخر او در مورد اینکه الان بیشتر از همیشه از اتلتیکو متنفر باشید بسیار قابل تامل است!

یک بار دیگر از پورتو سرقت شد... با سکانسی از فیلم ماتریکس...

این کاربر با انتشار قانون هند، معتقد است که حقی از پورتو ضایع نشده و نمی توان تصمیم داور و VAR را زیر سوال برد. (این یکی از معدود توئیت های مثبت در مورد مردود اعلام شدن پنالتی طارمی است.)

این کاربر که به شدت عصبانی است پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده تا این داور را از کار برکنار نکند آرام نخواهد شد!

توئیتی دیگر با موضوع سرقت از پورتو...

جلد روزنامه جوگوی پرتغال با تصویری از پرواز طارمی بر فراز اوبلاک:وار میکروسکوپی گل طارمی را مردود اعلام کرد!

رکورد هم صحنه شیرجه طارمی را روی جلد برده و تیتر زده: پیروزی فرار کرد

این هم روزنامه ابولا و این بار نمایی دیگر و از سمت راست صحنه؛این روزنامه تیتر زده نزدیک بود ببریم.

از طرفی دیگر پورتو در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا حذف تلخی را در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چلسی تجربه کرد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲-۱ از قهرمان نهایی مسابقات شکست خورد اما در آن مسابقه یک اتفاق مهم برای مهدی‌طارمی رخ داد؛ جایی که ستاره ایرانی با یک ضربه برگردان دروازه آبی های لندن را باز کرد که باعث شد در پایان فصل جایزه گل برتر مسابقات نیز به طارمی برسد.

طارمی که فصل گذشته عملکرد خوبی با پورتو در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال اروپا ارائه داد، امیدوار است که امسال نیز به این روند خوب خود ادامه دهد و یک بار دیگر به شاگردان سرجیو کونسیسائو در رسیدن به اهداف‌شان در اروپا کمک کند؛ هرچند که پورتو امسال کار به مراتب دشوارتری پیش رو دارد چرا که در یکی از سخت ترین قرعه های ممکن با اتلتیکو مادرید، میلان و لیورپول همگروه شده است.

در همین راستا پورتو شب گذشته اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کرد و در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف اتلتیکو مادرید رفت؛ دیدار نزدیکی که در پایان با تساوی بدون گل خاتمه یافت، هرچند که پورتو می توانست با تک گل ستاره ایرانی خود به برتری دست پیدا کند اما اعلام خطای هند طارمی که اتفاقاً خیلی هم مشکوک بود، مانع از رقم خوردن این اتفاق مهم برای ملی‌پوش کشورمان شد.

اما یک آمار خیره کننده و فوق العاده برای مهدی طارمی در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسیده است. ستاره ایرانی باشگاه پورتو در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید ۱۳.۴ کیلومتر دوندگی داشت و از این حیث در کنار ستاره روخی بلانکو یعنی یانیک کاراسکو بهترین رکورد را در هفته اول چمپیونزلیگ به جای گذاشت.

نکته قابل توجه اینکه دو ستاره اتلتیکو و پورتو یعنی جفری کوندوگبیا و اوتاویو بازیکنانی بودند که با ۱۳.۳ کیلومتر دوندگی از این نظر در رده های بعدی قرار گرفتند؛ موضوعی که نشان دهد مسابقه دیشب اتلتیکو و پورتو تا چه حد پر افت و خیز و پر تحرک بوده است.

‌گفتنی است رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ در شش دور برگزار می‌شود و در ۲۲ آذر ماه سالجاری مسابقات مرحله یک‌شانزدهم شروع خواهد شد. این رقابت‌ها در ۲۷ اسفندماه در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی ادامه پیدا می‌کند. فینال رقابت‌ها در اول خرداد ماه سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

برنامه کامل مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ فوتبال قهرمانان اروپا ۲۰۲۱

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
کد خبر: 20073

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha