بالاخره آیفون ۱۳ رونمایی شد! +تصاویر و جزئیات

رویداد جدید شرکت اپل برگزار شد و محصولات جدید این شرکت به ویژه خانواده آیفون ۱۳ پس از انتشار شایعات بسیار رونمایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، هرسال با رسیدن به فصل پاییز، توجهات به سمت شرکت اپل و نسل جدید گوشی‌های این شرکت جلب می‌شود و همه منتظرند تا ببیند این غول فناوری چه چیز جدیدتری را معرفی می‌کند. سال گذشته این شرکت سری آیفون ۱۲ را به دلیل همه گیری کرونا و شرایطی که پس از آن به وجود آمده بود، این گوشی‌ها را با تاخیر و در دو مرحله به بازار فرستاد.

امسال، اما این شرکت امشب رویداد California Streaming را برگزار کرد و طبق انتظارات آیفون‌های سری ۱۳ رونمایی شدند. علاقه‌مندان مدت‌ها بود که منتظر معرفی این آیفون‌ها بودند و تاکنون فقط این شایعات بودند که منتشر می‌شدند، اما امشب خود این محصولات نمایش داده شدند.

دوربین، پردازنده و تراشه این تلفن‌ها پیشرفت‌های بیشتری داشته و افزایش عمر باتری نیز از دیگر بهبودی‌های این محصولات جدید هستند.

تیم کوک در این رویداد اعلام کرد: کالیفرنیا هویت ما در اپل بوده و ما خوشحالیم که ۱۳۰ جایزه برای برنامه های اپل تی وی پلاس برده ایم و ۵۰۰ بار نامزد دریافت جایزه شدیم. با استفاده از اپل پنسل می توانیم از آیپد و محصلات اپل بهتر استفاده کنیم. در قلب آیپدها OS قرار دارد و سیستم عامل این دستگاه ها iOS نیست.

آیپد جدید اپل

آیپد ساده و معمولی، آیپد نسل ۹ معروف ترین و پرفروش ترین آیپد این شرکت است. در این آیپد تراشه A۱۳ استفاده شده است؛ CPU، موتور و گرافیک این محصول ۲۰ درصد افزایش سرعت داشته اند. این موضوع باعث شده است که ۶ برابر از بهترین تبلت های اندرویدی عملکرد سریع تری داشته باشند. از نظر طراحی تغییری نسبت به آیپدهای قبلی نداشته است. دوربین ۱۲ مگاپیکسل اولترا با زاویه دید ۱۲۰ دارد، ویژگی دنبال کردن سوژه هم در این آیپد ارزان قیمت وجود دارد که این قابلیت به همه اپلیکیشن ها وارد شده است.

آیپد جدید اپل

قابلیت تشخیص تون رنگ صفحه و تغییر آن نسبت به نور محیط هم در آیپد جدید اپل وجود دارد. این آیپد به OS۱۵ هم مجهز است که همه قابلیت های آیپد OS در این تبلت هست. قیمت این محصول از ۳۲۹ دلار شروع می شود. با توجه به پردازنده، عمر باتری این محصول بهتر شده، و با صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی ارائه شده است، دوربین آیپد جدید اپل هم پیشرفت کرده است.

خصوصیات آیپد مینی اپل

آیپد مینی اپل کوچیکترین آیپد با بزرگترین آپگرید است. این محصول دارای طراحی جدید کاملا متفاوتی بوده و به رنگ های صورتی، خاکستری، سفید به بازار می آید. این آیپد از نظر صفحه نمایش بهترین گزینه است که ۸.۳ اینچ صفحه داشته و دکمه هوم از روی نمایشگر آن حذف شده و تاچ آی دی دارد که در قسمت بالا سمت راست صفحه قرار گرفته است. آیپد مینی سریع ترین دستگاه در رده خودش است، ۴۰ درصد عملکرد CPU و ۸۰ درصد گرافیک آن بهتر شده است. قابلیت های یادگیری ماشینی هم در این آیپد دو برابر شده است. این قابلیت در ترجمه متن و مکالمه بسیار استفاده می شود.

آیپد مینی اپل

قابلیت های اتصال آیپد جدید به این ترتیب است که دارای USB typeC بوده و قدرت انتقال داده ها را تا ۱۰ برابر افزایش می دهد. فناوری ۵G هم در این آیپد وجود دارد که تا سه و نیم گیگ سرعت دانلود را پشتیبانی می کند. دوربین اصلی و سلفی در این محصول ارتقا پیدا کرده است، دوربین اصلی با F۱.۸ لنز ۱۲ مگاپیکسلی بوده که در شرایط نور کم می توان با آن عکس های خوبی گرفت. دوربین جلوی آن هم ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید است. از سیستم استریو هم در اسپیکر های آن استفاده شده تا کاربران تجربه بهتری در شنیدن داشته باشند.

آیپد مینی اپل

آیپد جدید از نسل دوی اپل پنسل هم پشتیبانی می کند. شروع قیمت این محصول از ۴۹۹ دلار است و از هفته آینده در بازار عرضه می شود. به لطف استفاده از USB-C، کاربران می‌توانند به راحتی دیوایس‌های خود را به آیپد مینی وصل کنند. از آلومینیوم بازیافت شده در بردنه آیپدها استفاده شده و سازگار با محیط زیست هستند.

آیپد مینی اپل

خصوصیات اپل واچ جدید اپل

جدیدترین ساعت هوشمند ساخت اپل قابلیت های مرتبط با دوچرخه سواری را دارا است. حاشیه ها در این ساعت به حداقل رسیده اند و صفحه ۲۰ درصد نسبت به سری قبل بزرگتر شده و حاشیه ۴۰ درصد کمتر شده است. البته ابعاد ساعت کوچیکتر نشده و صفحه آن ۷۰ درصد روشن تر شده است. این ساعت قابلیت های UI دارد و همه عناصر در آن بزرگتر شده که باعث می شود تا ۵۰ درصد متن بیشتری در صفحه جا شود. کیبورد کامل به این ساعت اضافه شده و با استفاده از یادگیری ماشین هم می توان متن نوشت.

اپل واچ جدید

در ساعت هوشمند جدید اپل اطلاعات بیشتری روی صفحه نمایش بزرگتر نشان داده می شود که تجربه کاربری بهتری را به افراد می دهد. این محصول در برابر ترک، آب و گرد و غبار مقاومت دارد. ۱۸ ساعت عمر باتری دارد و ۳۳ درصد نسبت به سری ۶ زودتر شارژ می شود. معماری شارژ ساعت هوشمند جدید اپل جدیدتر شده و شارژ صفر تا ۸۰ درصد در این محصول فقط ۴۵ دقیقه طول می کشد.

اپل واچ جدید

این ساعت در ۵ رنگ مختلف عرضه می شود و می توان چند مدل بند متفاوت به آن وصل کرد، به علاوه این ساعت با بند های قبلی نیز سازگار است. در ساخت این محصول ۱۰۰ درصد آلومینیوم به کار رفته که بازیافتی بوده و با محیط زیست سازگار است. این ساعت در سال ۲۰۲۱ به بازار می آید.

اپل واچ جدید

آیفون های سری ۱۳

همه انتظارات و شایعات درباره این نسل از آیفون تایید شدند. رنگ های بسیار زیبا و جدیدی دارد و اسمش مانند پیش بینی ها تایید شده و آیفون ۱۳ نام دارد. این گوشی سخت ترین محافظ صفحه نمایش را دارد و در ۵ رنگ جدید به بازار عرضه می شود. ناچ آن به نسبت نسل های قبلی ۲۰ درصد کوچکتر شده است. چینش سخت افزار داخلی این گوشی تغییر کرده و باتری آن بزرگتر شده و صفحه نمایش آن ۲۸ درصد روشن تر است. محصول جدید اپل مدل های آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی دارد که روشنایی آن ۱۲۰۰ ریت است. در این گوشی از تراشه های سری A اپل با مدل تراشه A۱۵ استفاده شده است. 

آیفون ۱۳ دارای CPU ۶ هسته ای بوده که سریع ترین CPU در تمام دنیا شناخته می شود. ۴ هسته گرافیکی دارد و ۵۰ درصد در مقابل رقبا سریع تره شده است.

آیفون 13

در این گوشی از پیشرفته ترین دوربین ۲ دوگانه استفاده شده که قابلیت عکاسی پردازشی را دارد. این دوربین با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و اولترا واید با اف ۱.۶ در این گوشی به کار برده شده است. سنسور شیفت هم در این آیفون استفاده شده که در شرایط نور کم امکان عکاسی با کیفیت خوب را به کاربر می دهد.

قابلیت های فیلمبرداری این گوشی دارای ویژگی سینماتیک و تغییر فوکوس است. آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از حالت پرتره سینماتیک (Cinematic) و تثبیت تصویر الکترونیکی (EIS) پشتیبانی می‌ کنند. به علاوه در این دوربین ها فوکوس سوژه را می توان قفل کرد و به صورت دستی آن را تغییر داد. این قابلیت ها به لطف تراشه ۱۵ A به این گوشی آمده است. کیفیت ویدئو های این دوربین نیز ۴K است.

آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی با فناوری ۵G به بازار می آیند و برای ساخت آن با بهترین اپراتورها همکاری شده و به ۲۰۰ اپراتور در ۶۰ کشور وصل می شود.

آیفون 13

ویژگی های آیفون ۱۳ پرو

این گوشی دارای دوربین سه گانه بوده و مثل نسل قبل حاشیه استیل دارد. در این آیفون هم ناچ کوچکتر شده و صفحه نمایش مات است که از محافظ بسیار مقاومی استفاده می کند.

باتری این گوشی به نسبت رده های قبلی خود بزرگتر شده است. گوشی آیفون مدل ۱۳ پرومکس هم داریم. تراشه A۱۵ در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است. این گوشی ۴ هسته کم مصرف و دو هسته پر مصرف دارد. این آیفون پنل جدیدی داشته و نرخ تازه سازی آن هم ۱۲۰ هرتز است. این آیفون هم از قابلیت ۵G پشتیبانی می کند و تراشه ۱۵ دارد.

دوربین این گوشی پیشرفت های زیادی داشته است؛ آیفون ۱۳ پرو دوربین تله با زوم اپتیکال ۳ برابری برای عکاسی و فیلمبرداری دارد. دوربین این گوشی لنز اولترا ۲ درصد دارد که باعث می شود در نور کم شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کند. دوربین واید این محصول هم پیشرفت خوبی داشته است. عکاسی ماکرو هم به این آیفون اضافه شده که قابلیت عکاسی جدیدی دارد و همه ادیت های لازم عکس را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. همه این قابلیت ها مدیون تراشه بسیار قوی که در این تلفن همراه استفاده شده، است. آیفون ۱۳ پرو به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion تجهیز شده است.

دوربین گوشی آیفون 13 پرو

عمر باتری در آیفون ۱۳ پرو یک و نیم ساعت نسبت به آیفون ۱۲ و دو و نیم ساعت نسبت به آیفون ۱۲ پرو بیشتر شده است.

علاوه بر بدنه این گوشی ها که از مواد بازیافتی ساخته شده حتی جعبه و لوازم جانبی هم از مواد بازیافتی ساخته شده اند تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری کند.

قمیت گوشی آیفون ۱۳ پرو ۹۹۹ دلار، قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار اعلام شده و نسخه یک ترابایتی این محصولات هم به بازار عرضه خواهد شد. گفتنی است؛ از جمعه پیش رو امکان پیش سفارش این گوشی های جدید برای کاربران فراهم است و از ۲۴ سپتامبر این گوشی ها به بازار می آید.

دوربین گوشی آیفون 13 پرو

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
کد خبر: 20028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha