دشت بازار سهام مجددا سرسبز شد/رشد ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحدی شاخص کل بورس+ نقشه بازار

بازار امروز را در مدار مثبت آغاز کرد و نه تنها در این مدار استوار ماند بلکه رفته رفته سمت تقاضا وزن بیشتری گرفت و نمادها به ویژه بزرگان و شاخص سازان برای رسیدن به سقف قیمتی روزانه با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت تقاضا در کلیت بازار افزایش یافت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۲۳شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۱ میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷ هزار و ۹۱۰ واحد رشد داشت. بازار امروز را در مدار مثبت آغاز کرد و نه تنها در این مدار استوار ماند بلکه رفته رفته سمت تقاضا وزن بیشتری گرفت و نمادها به ویژه بزرگان و شاخص سازان برای رسیدن به سقف قیمتی روزانه با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت تقاضا در کلیت بازار افزایش یافت.

فرآورده های نفتی با گرایشات مثبت همراه بودند. شبندر لیدر این گروه با بیش از ۲۴۹ میلیون معامله با ۴ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه داد و پرحجم ترین سهم گروه شد. نمادهای شبریز و شاوان در سقف قیمت روزانه خود بسته شدند.

خودرو و قطعاتی ها امروز همسو با دیگر گروه ها با اقبال سهامداران رو به رو شدند. بزرگان گروه، خودرو، خساپا و خبهمن در حوالی ۳ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساندند. نماد خزامیا با بیش از ۱۷ میلیون معامله تک نماد صف خریدی خودرویی ها شد.

بانکی ها هم معاملاتی پرتقاضایی را دنبال کردند. نمادهای دی، وبصادر، وپست در سقف قیمتی روزانه به معاملات خود خاتمه دادند. نماد بانک ملت که لیست املاک خودرا منتشر کرد و دارای بیشترین ذخیره ارزی در این گروه می باشد با بیش از ۲۷۳میلیون حجم معامله و صف خرید به معاملات خود خاتمه داد. فلزات اساسی یکپارچه افزایش قیمت را تجربه کردند ذوب پیشتاز گروه با ۱۱۶ میلیون حجم معاملات در یک قدمی صف خرید بسته شد و پرحجم ترین سهم گروه شد.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. محصولات شیمیایی معاملات مثبت را تجربه کردند. دارویی ها با گرایشات مثبت دادوستد شدند در این گروه نماد دارو مجوز افزایش نرخ فروش محصولات را دریافت کرد. در نمادهای گروه سیمانی و غذایی شاهد افزایش تقاضا و قیمت بودیم.  از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد ولیز با رشد ۵ درصدی در قیمت ۱۹۱ تومان و صف خریدی ۴۸ میلیونی اشاره کرد.

رشد ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۷ هزار و ۹۱۰ واحد صعود کرد و به رقم ۴۵۱ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۹۴۴ هزار معامله به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد پارسان، نوری، فولاد، شستا، شبندر، وبملت، شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، آبادا، برکت، ولکار، شستا، ولپارس، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۵ واحد رشد، رقم ۲۲ هزار و ۲۴۵واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۷۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۶۵ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام آریا، هرمز، زاگرس، ذوب، دی، شاوان بیشترین تاثیر  منفی و نماد بپاس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، سپیدار، گدنا، لطیف، چخزر، وکبهمن، رافزا است.

انتهای پیام. /

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 20006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha