با روشی که فکرش را هم نمی‌کنید، به راحتی حسابتان را خالی می‌کنند!

مجرمان حرفه‌ای در روش جدید کلاهبرداری، با نشانه گرفتن احساسات و عواطف مردم و ارسال پیام از آن‌ها درخواست پول می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روش‌های کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه واتساپ موضوع جدیدی نیست، زیرا بارها به کاربران هشدار داده شده است که در مورد برخی پیام‌ها که ممکن است اطلاعات شخصی آن‌ها را در معرض خطر قرار دهند، مراقب باشند. هشدار جدیدی به کاربران درباره کلاهبرداری داده شده است که از روشی بسیار فریبنده برای دریافت مبالغ هنگفت استفاده می‌کند. بر اساس گزارشی که توسط چندین سایت خارجی از جمله "Teller Report" منتشر شده است، به نظر می‌رسد که کلاهبرداران در حال سوء استفاده از احساسات افراد هستند تا کاربران WhatsApp را متقاعد به پرداخت مبالغ مورد نظر خود کنند.

نحوه اجرای روش جدید کلاهبرداری‌

اخیرا کاربری به نام آلیسون با دریافت یک پیام در معرض یکی از این کلاهبرداری‌ها قرار گرفت. در ابتدای پیام پس از ایموجی چهره غمگین آمده بود "سلام مامان، من گوشی خود را گم کرده ام، این شماره جدید من است." آلیسون نیز بلافاصله شماره فرد را ذخیره کرد. اما روز بعد، نامه‌ای برای او فرستاده شد و شخص ناشناس درخواست ۲۶۰۰ پوند برای پرداخت وام کرد.

هر بار که آلیسون خواست با آن شماره تماس بگیرد، طرف مقابل با آوردن بهانه‌ای از صحبت کردن امتناع ورزید و دائماً او را تحت فشار قرار ‌می‌داد تا به سرعت پرداخت را انجام دهد. کاترین هارت، مدیر ارشد فناوری CTSI به رادیو بی‌بی‌سی۴ گفت: " این اولین بار نیست که چنین پیام‌هایی برای کاربران ارسال می‌شود، این پیام‌ها بسیار فریبنده هستند و مهاجمان از آسیب‌پذیری عاطفی مردم سوء استفاده می‌کنند و لازم است افراد باید تمام جوانب را بسنجند تا در دام کلاهبرداران نیوفتند."

کاربران شبکه های اجتماعی

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 20005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha