بازار قرمز پوش شد/افت ۱۴ هزار و ۷۰۹ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

امروز شاهد معاملات متعادل تری در بازار بورس بودیم، عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز با گرایشات مثبت آغاز بکار کردند اما در ادامه فشار عرضه در کلیت بازار افزایش یافت و با عقب نشینی خریداران مواجه شدیم.در میانه بازار بزرگان یک به یک وارد مدار مثبت شدند تعداد صف فروش ها کاهش پیدا کرد در نهایت بازار با کاهش چشمگیر فشار فروش و دنبال شدن معاملات در مدار تعادل به پایان رسید.

به گزارش گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۲شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افت ۱۴۷۰۹ واحدی به رقم ۱ میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۵۹ واحد افت داشت.امروز شاهد معاملات متعادل تری در بازار بورس بودیم، عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز با گرایشات مثبت آغاز بکار کردند اما در ادامه فشار عرضه در کلیت بازار افزایش یافت و با عقب نشینی خریداران مواجه شدیم.در میانه بازار بزرگان یک به یک وارد مدار مثبت شدند تعداد صف فروش ها کاهش پیدا کرد در نهایت بازار با کاهش چشمگیر فشار فروش و دنبال شدن معاملات در مدار تعادل به پایان رسید.

فراورده های نفتی یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه کردند. بزرگان گروه شپنا و شبندر در حوالی ۲ درصد منفی بسته شدند.نماد شسپا با بیش از ۱۲۲ میلیون معامله و صف ۱۴ میلیونی تک نماد صف خریدی گروه روغنی شد.خودرویی ها نیز نوسان قیمت را تجربه کردند. غول های خودرویی،خودرو و سایپا در محدوده ۱ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه دادند.بانکی ها با گرایشات منفی دنبال شدند نماد بانک دی با بیش از ۹۰۰ میلیون معامله و ۳ درصد منفی پرحجم ترین سهم گروه شد.

بانک آینده تک نمادی بود که با صف فروش بسته شد.فلزات اساسی ها هم در مدار منفی دادوستد شدند.دو بزرگ گروه فملی و فولاد در حوالی ۱ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند.نماد ذوب که مثبت روز خود را آغاز کرده بود با بیش از ۱۵۶ میلیون معامله در لحظات پایانی بازار به صف خرید نشست و پرحجم ظاهر شد.نمادهای فزرین،زنگان و فپنتا در قیمت کف روزانه خود بسته شدند.

افت  ۱۴ هزار و ۷۰۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۴ هزار و ۷۰۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۶ هزار و ۵۹ واحد افت کرد و به رقم ۴۴۴ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۸۶۲ هزار معامله به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، میدکو، فملی، اخابر، شپنا، فولاد، شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، برکت، شستا، خودرو، آبادا، خساپا، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۶ واحد افت، رقم ۲۲ هزار و ۱۳۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۷۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۳۱۴ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام سپاس، صبا، آریا، شگویا، وهور بیشترین تاثیر  منفی و نماد فرابورس، ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد مدیریت، وهامون، دی، سپیدار، لطیف، گدنا، کرمان است.

انتهای پیام. /

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 19977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha