چرا کارگزاری بانک ملی پول سهام عدالت را واریز نمی‌کند؟

به گفته رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی، ۹۷۰ میلیارد تومان سهام عدالت در این کارگزاری برای فروش گذاشته شده اما متاسفانه خریداری وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از تجارت نیوز؛ کارگزاری بانک ملی چند هفته پیش اعلام کرد حدود 100 میلیارد تومان از سهام عدالت فروخته شده و طی چند روز آینده پول آن واریز می‌شود. اما برخی از سهامداران می‌گویند طی چند هفته گذشته هیچ پولی دریافت نکرده‌اند، آیا این مبلغ اعلامی واریز نشده است؟

علی پورقره‌سید، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی در پاسخ به این سوال گفت: این وجوه به حساب سهامداران واریز شده است. اما واریز وجوه به سهام فروخته شده بستگی دارد، ممکن است سهامی که سهامدار درخواست فروش آن را داده در لیست فروشی‌های اخیر نباشد.

وی افزود: من در حال رایزنی هستیم که مشتری پیدا کنیم، حتی یک نامه هم به رئیس بانک ملی داده‌ام که بانک هم کمک کند و بخشی از سهام عدالت را بخرد، اگر این کار انجام شود بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود. همچنین با خیلی از حقوقی‌ها صحبت کرده‌ام اما در این وضعیت بازار، نقدنیگی آنها هم درگیر حمایت از سهم‌های خودشان است.

اما چرا باقیمانده سهام عدالت فروخته نمی‌شود؟ به گفته قره‌سید، سهامداران درخواست فروش 920 میلیارد تومان سهام عدالت را از طریق کارگزاری و 50 میلیارد تومان دیگر را از طریق بانک ثبت کرده‌اند. در مجموع 970 میلیارد تومان آماده فروش است. اما خریداری برای سهام عدالت وجود ندارد.

۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 1995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha