آیا دسترسی به گوشی شیائومی من مسدود می‌شود؟ + آموزش بررسی

هنوز گزارشی مبنی بر قطع دسترسی کاربران گوشی شیائومی در ایران به دست نیامده، اما راهی برای تست کردن این مسئله وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیروز بود که خبری ناگهانی مبنی بر قطع دسترسی کاربران گوشی‌های شیائومی در برخی مناطق به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. اکنون بنا بر گزارش‌های شایعه شده پیرامون این اتفاق، گفته می‌شود این سیاست صادراتی شیائومی تنها روی برخی از گوشی‌های این شرکت اعمال می‌شود که مشمول صادرات مجدد شده‌اند. در ادامه به شما دوستان روشی آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن نسخه گوشی خود و احتمال مسدودی آن را بررسی کنید.

شیائومی به تازگی از سیاست‌های صادرات گوشی‌های هوشمند خود پرده برداشته که بنا بر مفاد آن، گوشی‌هایی که به طور غیرقانونی به کشورهای تأیید نشده‌ای همچون ایران، سوریه، کریمه و کره شمالی وارد شده‌اند اجازه فعال‌سازی در این کشورها را نخواهند داشت.

به میان آمدن نام ایران در این لیست موجب شد تا نگرانی بخش کثیری از کاربران گوشی‌های این برند در کشور برانگیخته شود. اما گفت و شنودهای صورت گرفته پیرامون این موضوع نشان می‌دهد که حداقل فعلاً جای نگرانی برای کاربران ایرانی نیست.

علاوه بر آن امکان فعال‌سازی گوشی‌های شیائومی برای دستگاه‌های روت شده و دارای رام کاستوم و همچنین گوشی‌هایی که در نسخه گلوبال خریداری می‌شوند، همچنان وجود خواهد داشت.

هر چند هنوز گزارشی مبنی بر قطع دسترسی کاربران گوشی شیائومی در ایران به دست نیامده، اما در صورتی که نسبت به نسخه گلوبال یا منطقه‌ای (چینی، اروپایی و ...) بودن تلفن همراهتان شک دارید، راهی برای تست کردن این مسئله وجود دارد.

دلیل این اقدام شیائومی چیست؟

آن طور که به نظر می‌رسد، این سیاست تنها روی گوشی‌هایی که از این به بعد فعال‌سازی می‌شوند اعمال خواهد شد و تأثیری بر تجربه کاربران فعلی شیائومی نخواهد داشت.

دلیل اضافه کردن نام ایران، کره شمالی، سوریه، سودان، کریمه به این لیست، بند ۱۴.۲ شرایط و ضوابط فروش شیائومی اروپا که در وبسایت شیائومی و همچنین هنگام روشن کردن و فعالسازی اولیه گوشی‌های شیائومی ذکر شده می‌باشد. براساس این بند، صادرات دوباره کلیه محصولات شیائومی تابع قوانین صادراتی آمریکا می‌باشد و هرگونه فروش این محصولات به کشورهای کوبا، سوریه، ایران، کره شمالی، سودان و کریمه ممنوع است.

نکته مهم این است که از شب گذشته کلیه رسانه‌هایی که نسبت به انتشار این خبر اقدام کرده‌اند، بدون بررسی دقیق موضوع، آن را بازنشر نموده‌اند. در واقع این شرایط و ضوابط برای صادرات گوشی‌ها و محصولاتی‌ست که از مبدأ اروپا به این کشورها صادر می‌شوند. به بیان ساده، این محصولات فقط برای استفاده در اروپا تولید شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها (یا هر کالای دیگر) را به دلیل قوانین تحریمی ایالات متحده به این کشورها صادر نمود.

با این وجود که گفته می‌شود جای نگرانی برای گوشی‌های قدیمی و در حال کار این شرکت نیست، اما شما کاربران می‌توانید برای اطمینان بیشتر به صفحه رسمی شیائومی مراجعه نموده و با وارد کردن شماره سریال گوشی هوشمند خود یا کد IMEI سیم‌کارت درون دستگاه، از وضعیت نسخه عرضه شده آن اطمینان حاصل فرمایید.

آیا دسترسی به گوشی شیائومی من نیز مسدود (تحریم) می‌شود؟ + آموزش بررسی

برای استفاده از این دو روش راهنمایی ذکر شده که بیان دارد می‌توانید شماره سریال یا کد گوشی را از پشت گوشی یا جعبه آن بردارید؛ روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با شماره گیری *#۰۶# در گوشی شیائومی خود، به اطلاعات شناسه گوشی یا IMEI سیم کارت دسترسی پیدا کنید.

پس از وارد کردن کد و متن امنیتی موجود در صفحه مذکور، پیامی به همراه نام مدل و مشخصات گوشی برای شما به نمایش در خواهد آمد که نشان می‌دهد گوشی در دست شما نسخه گلوبال هست یا خیر.

در صورتی که این پیام به رنگ سبز باشد، بیانگر آن است که گوشی شیائومی شده نسخه گلوبال (جهانی) بوده و نگرانی از این بابت نیست.

آیا دسترسی به گوشی شیائومی من نیز مسدود (تحریم) می‌شود؟ + آموزش بررسی

درغیر این صورت اگر گوشی خریداری شده مربوط به منطقه خاصی باشد، این پیام با رنگ قرمز به نمایش در خواهد آمد که در آخر متن به شما توصیه می‌کند نسخه گلوبال گوشی را از مبادی قانونی تهیه کنید.

آیا دسترسی به گوشی شیائومی من نیز مسدود (تحریم) می‌شود؟ + آموزش بررسی

با این اوصاف توصیه می‌شود در صورتی که قصد خرید گوشی‌های شیائومی دارید فعلاً این موضوع را در دستور کار قرار داده و با گرفتن شماره سریال گوشی از فروشنده و وارد کردن آن در این سامانه، نسبت به وضعیت نسخه صادراتی گوشی، اطمینان حاصل فرمایید.

منبع: شهر سخت افزار

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 19909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha