نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا همچنان درگیر حاشیه ها

۳ نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا از شرایط مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی چند روز دیگر با حضور تیم‌های فوتبال پرسپولیس، استقلال و تراکتور نمایندگان کشورمان برگزار می‌شود که هر ۳ نماینده کشورمان با شرایط نامناسب روانه مسابقات می‌شوند.

شرایط بغرنج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا/ تراکتور سردمدار حاشیه های فوتبال

 پرسپولیس

در حالی که سرخپوشان ایران نسبت به تیم‌های استقلال و تراکتور از  شرایط خوبی برخوردار بودند، اما استعفای جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه  شوکی بر پیکره قرمزپوشان وارد کرد.

حمید سجادی وزیر ورزش  با استعفای سمیعی موافقت کرد و مجید صدری به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب شد.

علاوه بر این، سرخپوشان  به علت پرونده‌های حقوقی باز در فیفا  نتواستند بازیکن خارجی جذب کنند. همچنین  آن‌ها  به علت  پایان مهلت پرداخت طلب کالدرون پنجره نقل و انتقالاتی شان بسته شد.  

به هر حال تیم  پرسپولیس با خیل عظیم مشکلات روز جمعه راهی تاجیکستان شد تا برابر تیم استقلال تاجیکستان که در کوران مسابقات بوده بازی  کند.

شرایط بغرنج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا/ تراکتور سردمدار حاشیه های فوتبال

استقلال

شاگردان مجیدی  مدتی است که با حواشی زیادی مواجه شدند و اختلافات مددی مدیرعامل باشگاه استقلال با بازیکنان به مشکلات آبی پوشان افزوده است.

استقلالی‌ها همانند رقیب دیرینه خود دچار مشکلات مالی هستند و طبق ادعای فرهاد مجیدی، آبی پوشان حدود ۸۰۰ هزار دلار بدهی به دیاباته و میلیچ دارند. همچنین آن‌ها بدهی یک میلیون و ۳۶۰ هزار یورویی به استراماچونی دارند که قرار است این مبلغ را از فروش قایدی  به سرمربی ایتالیایی سابق خود بدهند که کفایت نمی‌کند.

همچنین استقلالی‌ها نتوانستند شیمبا مهاجم فولاد را به خدمت بگیرند و رشید مظاهری هم قراردادش را با آبی پوشان فسخ کرد. البته آن‌ها گابریل پین مربی ایتالیایی را به خدمت گرفتند و این مربی  در اردوی دبی به جمع شاگردان مجیدی اضافه شد.

شرایط بغرنج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا/ تراکتور سردمدار حاشیه های فوتبال

تراکتور

اتفاقات عجیب و غریبی در تیم فوتبال تراکتور در یک هفته اخیر رخ داد. در ابتدا زنوزی مالک باشگاه تراکتور فعالیت باشگاه را تعلیق کرد و باشگاه را به هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی واگذار کرد. بعد از آن قرار شد که زنوزی تا پایان بازی با النصر عربستان مالکیت باشگاه تراکتور را برعهده داشته باشد تا بعد از آن امتیاز باشگاه به شخص دیگری واگذار شود.

ماجرا به همین جا ختم نشد و باشگاه تراکتور خواستار تعویق بازی اش با النصر عربستان شد و حتی سرخپوشان تبریزی قصد داشتند که از حضور در آسیا انصراف بدهند، اما بعد از اینکه متوجه شدند در صورت شرکت نکردن برابر النصر با محرومیت و جریمه سنگینی مواجه می‌شوند از تصمیم خود پشیمان شدند و بیان کردند برای بازی با النصر به قطر می‌روند.

در حالی که تمرینات تراکتور بعد از چند روز تعطیلی دوباره شروع شد، فراز کمالوند با استعفای خود شوک دیگری بر پیکره سرخپوشان تبریزی وارد کرد. به هر حال مدیران تراکتور با استعفای کمالوند موافقت کردند و فیروز کریمی را برای هدایت تیم خود برابر تیم النصر عربستان برگزیدند.

همه مشکلات تراکتور به بی ثباتی برمی گردد

مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال کشورمان درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه تراکتور اظهار کرد: به هر حال خیلی خوب است که تیم‌های فوتبال را به بخش خصوصی بدهند، اما اگر نظارتی نباشد مالکان هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند. به هر حال باشگاه تراکتور با ۳۸۸ میلیارد تومان بدهی دچار مشکلات شده است. همچنین آن‌ها به علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود نتوانستند بازیکن بگیرند. فقط این اتفاقات در فوتبال ما رخ می‌دهد و همه این مسائل به ثبات مدیریتی برمی گردد. باشگاه تراکتور از زمان مالکیت زنوزی، مدیرعامل، هیئت مدیره و سرمربی زیادی  تغییر داده است.

تنها هواداران تراکتور آسیب می بینند 

او افزود: زمانی که در تیم تراکتور  ثبات وجود نداشته باشد، به طور حتم این تیم دچار مشکل می‌شود. باید ببینیم که مشکلات تراکتور به چه صورت حل می‌شود. تیم‌های فوتبال ما وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و درآمد زایی نمی‌کنند. آن‌ها هزینه‌های سنگین می‌کنند و در پرداخت هزینه‌ها می‌مانند. فقط هواداران تراکتور در این مسیر آسیب می‌بینند و امیدوارم مسئولان ورزش تبریز  هر چه سریعتر تصمیم درستی بگیرند.

تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات خوب کار  کرده است 

سید صالحی درباره وضعیت تیم پرسپولیس در آستانه بازی با استقلال تاجیکستان بیان کرد: به نظرم تیم پرسپولیس نسبت به تیم‌های استقلال و تراکتور در نقل و انتقالات بهتر عمل کرد. سرخپوشان با جذب بازیکن توانستند نقاط ضعف خود را برطرف کنند و آن‌ها توانستند شاکله اصلی خود را حفظ کنند. در بحث مدیریتی باشگاه پرسپولیس باید وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها ورود کنند.

او افزود: تیم پرسپولیس باید برابر تیم استقلال تاجیکستان قرار بگیرد که بازی‌های لیگ تاجیکستان چند وقت پیش  شروع شده است. تیم استقلال تاجیکستان تاکنون ۱۰، ۱۵ بازی انجام داده و نتایج قابل قبول کسب کرده و در صدر جدول لیگ تاجیکستان است. این تیم نشان داده که سرحال و آماده است. امیدوارم سرخپوشان بتوانند برابر حریف خود نتیجه خوبی بگیرند.

استقلالی ها با برنامه ریزی درستی وارد نقل و انتقالات نشدند 

کارشناس فوتبال درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت:  ثبات مدیریتی هنوز به تیم استقلال ضربه می‌زند و مدیران باشگاه نقل و انتقالات را برای آبی پوشان پیچیده کردند. به نظرم آبی پوشان با برنامه ریزی درستی پا به بازار نقل و انتقالات نگذاشتند. در ابتدا آن‌ها  باید تکلیف بازیکنان سال گذشته خود را مشخص می‌کردند و بعد وارد نقل و انتقالات می‌شدند. اظهارات ضد و نقیص مدیرعامل و سرمربی تیم استقلال در رسانه‌ها هم مزید برعلت شده است.

سید صالحی افزود: موضوع ترانسفر مهدی قایدی  خیلی پیچیده شد و حواشی در این باره به وجود آمد. علاوه بر این، ۳ بازیکن استقلال همراه با تیم به امارات نرفتند و بعد از آن به تیم اضافه شدند. بازیکن سالاری در اتفاقات اخیر خیلی نقش داشته است.

او درباره بازی استقلال برابر تیم الهلال عربستان  بیان کرد: تیم الهلال عربستان  فقط بازیکنان بزرگ نگرفته است بلکه ثبات مدیریتی  اش خیلی بهتر از تیم‌های فوتبال ما است.

کارشناس فوتبال در پایان گفت:  البته بازیکنان ما در شرایط سخت نتایج قابل قبولی گرفته اند و امیدوارم که تیم‌های ما با وجود همه مشکلات در آسیا موفق شوند.

برنامه کامل لیگ فوتبال قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ فوتبال قهرمانان آسیا ۲۰۲۱

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 19878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha