رشد  ۲ هزار و ۹۴۸ واحدی شاخص کل بورس / افزایش تقاضا در بازار با درخشش شستا/ حال متعادل بورس در آخرین روز کاری هفته + نقشه بازار

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد افزایش تقاضا و آغاز معاملات در مدار مثبت بودیم و در ادامه با افزایش تعداد سهامداران در بخش عرضه مواجه شدیم اما به طور کلی می‌توان گفت که بازار امروز در مسیری متعادل با تکانه های مثبت و منفی در حرکت بود. در میانه بازار و با رنج مثبت در نماد شستا که تا صف خرید پیش رفت بازار وارد فاز بهتری از لحاظ تقاضا شد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۷شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۷۴۷ واحد رشد داشت.

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد افزایش تقاضا و آغاز معاملات در مدار مثبت بودیم و در ادامه با افزایش تعداد سهامداران در بخش عرضه مواجه شدیم اما به طور کلی می‌توان گفت که بازار امروز در مسیری متعادل با تکانه های مثبت و منفی در حرکت بود.  

در میانه بازار و با رنج مثبت در نماد شستا که تا صف خرید پیش رفت بازار وارد فاز بهتری از لحاظ تقاضا شد. گروه فرآوره های نفتی با گرایشات مثبت معامله شدند. شبندر و شپنا پرحجم های گروه، درمدار مثبت بسته شدند، نماد ونفت با ۷ میلیون معامله تا یک قدمی صف خرید پیش رفت. تب تند خریداران در سهام شسپا نیز فروکش کرد و این نماد در حوالی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه داد.

در گروه خودرو و قطعات معاملات نوسانی دنبال شدند. نمادهای بزرگ گروه یعنی خساپا، خودرو و خپارس خود را در محدوه صفر تابلو نگه داشتند.

افت قیمت در بانکی ها محسوس بود. بانک دی با بیش از ۵۰۰ میلیون حجم معاملاتی در محدوده قیمت پایانی دیروز خود بسته شد و پرحجم ترین سهم گروه شد. بانک آینده با حدود ۳۵ میلیون حجم معامله تک نماد صف فروشی گروه شد.

فلزات اساسی با نوسانات مثبت همراه بودند. نمادهای فپنتا، کویر، فولاژ و فمراد صف خریدی های گروه بودند. نماد فولاژ افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل انباشته را در پیش روی خود دارد.

شاخص هموزن نیز همچون شاخص کل سبز پوش به معاملات خود خاتمه داد.محصولات شیمیایی نیز با برتری خریداران معاملاتی سبز رنگ را تجربه کردند.کانه های فلزی با افت قیمت دادوستد شدندولی نماد کنور با وجود عرضه صف خرید مجددا به صف نشست و همچنان پرتقاضا ظاهر شد.گفتنی است افزایش سرمایه ۱۹۷ درصدی کسرا از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مورد تایید حسابرس قرار گرفت.گروه رایانه با تعادل میان خریداران و فروشندگان رو به رو بود.نمادهای غذایی،دارویی وسیمانی افت قیمت رو تجربه کردند.

رشد  ۲ هزار و ۹۴۸ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۹۴۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۷۴۷ واحد رشد کرد و به رقم ۴۶۶ هزار و ۹۵ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  یک میلیون و ۴۵۴ هزار معامله به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شستا، کچاد، نوری، شبندر، کگل، کنور بیشترین اثر مثبت و سهام برکت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، شستا، ولکار، ومدیر، ثبهساز، آبادا، بوعلی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۲ واحد رشد ، رقم ۲۲ هزار و ۷۶۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود یک میلیون و ۴۷۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۷۳ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام بپاس، فرابورس، شگویا بیشترین تاثیر  مثبت و نماد مارون، وسپهر، دماوند، وملل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، مدیریت، گدنا، لطیف، وکبهمن،چخزر، فگستر است.

انتهای پیام. /

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 19804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha