عقب نشینی مجدد بازار بورس/شاخص کل به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید/ فرابورس نزولی شد + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار و ۲۵۶ واحد افت داشت. بازار امروز با عقب نشینی خریداران و افزایش عرضه ها در کلیت بازار شروع بکار کرد اگرچه در میانه های معاملات امواج ضعیفی از جنس تقاضا به سوی بازار آمد اما قویتر بودن دست فروشنده ها موجب خنثی شدن آن شد ودر نهایت بازار با فشار فروش زیاد به معاملات خود خاتمه داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۱۶شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۵۳۹۷ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار و ۲۵۶ واحد افت داشت. بازار امروز با عقب نشینی خریداران و افزایش عرضه ها در کلیت بازار شروع بکار کرد اگرچه در میانه های معاملات امواج ضعیفی از جنس تقاضا به سوی بازار آمد اما قویتر بودن دست فروشنده ها موجب خنثی شدن آن شد ودر نهایت بازار با فشار فروش زیاد به معاملات خود خاتمه داد.

فرآورده های نفتی با گرایشات منفی همراه بودند حتی نماد شبندر هم که مثبت کار خود را شروع کرده بود در پایان با منفی روز خود را به اتمام رساند نماد شسپا با بیش از ۸۸۴ میلیون حجم معاملاتی مانند روزهای گذشته تک نماد صف خریدی گروه بود که نهایتا نتوانست صف خود را حفظ کند اما در دامنه مثبت به کار خود پایان داد.خودرو و قطعاتی ها هم یکپارچه قرمز پوش بودند.غول های خودرویی سایپا و خودرو نیز در کف قیمت روزانه خود بسته شدند.

نمادهای خمحور،خپویش و خوساز صف خریدی های گروه قطعاتی بودند. بانکی ها نیز با افت یکپارچه قیمت همراه بودند در این گروه نماد بانک دی با بیش از ۷۰۰ میلیون حجم معاملاتی در حوالی ۲ درصد منفی بسته شد و پرحجم گروه شد. تک نماد صف خرید گروه پست بانک ایران بود که خبرهای افزایش از تجدید این سهم علت سبز بودن این نماد بود. فلزات اساسی با نوسانات منفی همراه بودند . دو سهم بزرگ گروه، فولاد و فملی در حوالی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند.نمادهای زنگان،فمراد،فافق در سقف روزانه خود بسته شدند.

شاخص هموزن نیز مانند شاخص کل سرخ پوش به کار خود پایان داد. محصولات شیمیایی ،سیمانی،غذایی با افت قیمت دادوستد شدند.خبر افزایش قیمت تضمینی چغندر قند گروه قند وشکر را مورد توجه بازار قرار داد و بیشتر نمادها با صف خرید به معاملات خود خاتمه دادند.عمده نمادهای دارویی افت قیمت را تجربه کردند. در گروه رایانه ای ها نیز شاهد نوسانات قیمت بودیم.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد تپکو با افت ۴۰ درصدی در قیمت ۳۱۵ تومان و صف فروش صد میلیونی این نماد اشاره کرد.

شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۵هزار و ۳۹۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴ هزار و ۲۵۶ واحد افت کرد و به رقم ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  یک میلیون و ۲۰۲ هزار معامله به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد میدکو بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد، فملی، کچاد، پارسان، وغدیر، فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، ولکار، شستا، ومدیر،سپید، ثبهساز، غکورش از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۹ واحد افت ، رقم ۲۲ هزار و ۶۶۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود یک ۸۷۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۳۴ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام بپاس، صبا بیشترین تاثیر  مثبت و نماد صبا، آریا، ذوب، هرمز، فرابورس، وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد مدیریت، لطیف، سپیدار، گدنا، دی، صبا، وکبهمن است.

انتهای پیام. /

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 19761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha