تیم ملی فوتبال ایران - عراق/ یورش شاگردان اسکوچیچ به قلب یاران بشار

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی امشب در قطر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

یوزهای ایرانی در نخستین گام یک بر صفر از سد سوریه گذشتند و عراقی‌ها نیز رو در روی کره جنوبی به تساوی صفر - صفر رضایت دادند.

درباره تیم ملی فوتبال ایران هم باید بدانید که پیش از بازی با سوریه مینی کمپی با حضور بازیکنان داخلی برگزار شد که پس از بازی درون تیمی، ۱۰ بازیکن در اردو باقی ماندند و با ۱۷ لژیونر دعوت شده تمرینات جدی خود را برای بازی با سوریه آغاز کردند.

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید نورافکن، صادق محرمی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، زبیر نیک نفس، علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی زاده، کریم انصاری فرد، مهدی قایدی، سردار آزمون و مهدی طارمی ابتدا به تیم ملی دعوت شدند، اما در بازی سوریه سرلک آسیب دید و به قطر نرفت تا رسما بازی با عراق را از دست دهد.

پیش از شروع مینی کمپ در تهران، تست کرونای دراگان اسکوچیچ کروات و وحید هاشمیان مثبت شد، اما در روزهای اخیر تست آن‌ها منفی شد و به دوحه رفتند تا در اردوی تیم ملی حاضر شوند.

تیم ملی فوتبال ایران- عراق/ امید یک ملت برای

آشنایی با کمپ تمرینی شاگردان اسکوچیچ 

درباره کمپی که شاگردان اسکوچیچ در آن حضور دارند باید بدانید که کمپ تمرینی الارسال ۲ که هم‌اکنون در اختیار تیم ملی فوتبال ایران و در منطقه عنیزا (الدفنه) در شمال شرق دوحه قرار دارد، یکی از ۴۱ کمپ تمرینی به بهره‌برداری رسیده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که پیش از این کمپ تمرینی لیورپول و بایرن مونیخ در جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بود.

کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ برای آماده‌سازی قطر از میزبانی این مسابقات، علاوه بر ساخت کمپ‌های جدید، کمپ تمام باشگاه‌های لیگ ستارگان را ارتقا داده تا این کمپ‌ها با استانداردهای فیفا برای جام جهانی همخوانی داشته باشد و تعداد کمپ‌های تمرینی به ۴۱ کمپ رسیده است.

هر یک از ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲، یک مجموعه تمرینی اختصاصی خواهند داشت که از ابتدا تا انتهای جام جهانی در اختیار آن‌ها است و برخلاف جام‌های جهانی قبلی برای هر مسابقه نیاز به سفر به شهری دیگر و تمرین در زمینی دیگر نیست.

هر یک از این مجموعه کمپ‌های تمرینی دارای باشگاه بدنسازی، سونا و جکوزی، اتاق کنفرانس، اتاق جلسات، رختکن و ... است. همچنین چمن تمام این زمین‌های تمرینی این کمپ‌ها از مجموعه چمن اسپایر تغذیه شده که مشابه چمن تمام استادیوم‌های جام جهانی است تا تیم‌ها تفاوتی بین زمین تمرین و مسابقه حس نکنند.

هر کدام از تیم‌های صعود کننده به جام جهانی پیش از شروع مسابقات باید کمپ‌های خود را از میان ۴۱ کمپ تمرینی انتخاب کنند. همچنین یکی از این مجموعه‌های تمرینی برای استفاده داوران در نظر گرفته شده و ۸ زمین تمرینی هم ذخیره است تا در صورت نیاز استفاده شود.

همچنین کنار هر کمپ تمرینی یک زمین چمن ذخیره وجود دارد که در صورت آسیب زمین‌ها و برای ترمیم از این چمن ذخیره استفاده می‌شود.

در پایان جام جهانی نیز باشگاه‌های قطری از این کمپ‌ها بهره‌برداری خواهند کرد و تعداد ۱۸ کمپ از ۴۱ کمپ نیز در پایان جام جهانی برای استفاده عمومی خواهد بود.

تیم زیر ۲۳ سال ایران در آذرماه ۱۳۹۸ در همین مجموعه تمرینی کمپ خود را پیش از انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برپا کرده بود و تیم ملی بانوان ایران نیز در فروردین ماه ۱۳۹۸ و در حین مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کمپ تمرینی جام جهانی در منطقه السیلیه تمرین کرده بود.

تیم ملی فوتبال ایران- عراق/ امید یک ملت برای

نگاهی به سوابق ادووکات سرمربی تیم ملی عراق  

تیم ملی فوتبال عراق بعد از اتمام دور قبلی انتخابی جام جهانی در خرداد ماه نتوانست با کاتانچ ادامه همکاری دهد و بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی و مطرح شدن اسامی مختلف مثل کارلوس کی روش برای هدایت این تیم، در نهایت دیک ادووکات سرمربی ۷۴ ساله مطرح هلندی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد.

ادووکات که نامی شناخته شده در فوتبال جهان است و سابقه هدایت تیم‌های مطرح باشگاهی و ملی بزرگی را در کارنامه دارد در سال‌های اخیر چندان موفق نبوده و تیم‌های زیادی را عوض کرده است. آخرین تیمی که ادووکات در آن حضور داشت فاینورد بوده که در ۲ فصل پیاپی به ترتیب در مکان‌های سوم و پنجم لیگ هلند قرار گرفت.

آخرین قهرمانی ادووکات با یک تیم هم به سال ۲۰۰۸ بر می‌گردد که به همراه زنیت قهرمان جام یوفا و سوپرکاپ اروپا شد. این مربی هلندی پیش از عراق سابقه مربیگری در قاره آسیا را دارد و طی یک سال هدایت ۲ تیم ملی امارات و کره جنوبی را برعهده داشته است.

ادووکات سال ۲۰۰۵ سرمربی امارات شد، اما پس از ۳ ماه به خاطر پیشنهاد کره جنوبی تنها ۲ بار روی نیمکت اماراتی‌ها نشست و راهی سئول شد.

 از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ سرمربی هلندی طی ۹ ماه با کره جنوبی در مسابقات دوستانه و مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ و جام جهانی ۲۰۰۶ شرکت کرد و در ۱۸ بازی ۸ برد و ۵ تساوی و ۵ باخت را در کارنامه خود ثبت کرد. تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی با برد برابر توگو و مساوی مقابل فرانسه امیدوارکننده ظاهر شد، اما با شکست برابر سوئیس در بازی آخر گروهی نتوانست مجوز صعود پیدا کند و کار ادووکات هم با کره ای‌ها به اتمام رسید.

دیک ادووکات در اولین دیداری که روی نیمکت کره جنوبی نشست به مصاف تیم ملی ایران با هدایت برانکو رفت. این دیدار دوستانه که در سئول برگزار شد ۱۱ روز پس از قرارداد مربی هلندی بود و کره توانست با ۲ گل ایران را شکست دهد. جالب است بدانید در آن دیدار ابراهیم میرزاپور و وحید هاشمیان که اکنون در کادرفنی تیم ملی حضور دارند، در ترکیب ثابت ایران به میدان رفتند. افشین قطبی و پیم فربیک دیگر مربی مطرح هلندی در آن مقطع دستیار ادووکات در کره جنوبی بودند.

این بازی آخرین تقابل ادووکات با ایران نبود و دست تقدیر ۶ سال بعد یکبار دیگر ادووکات را این بار در قامت سرمربی تیم ملی روسیه مقابل ایران قرار داد. تیم ملی با هدایت علیرضا منصوریان در تک دیداری که به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت حضور داشت با تک گل دقیقه ۹۰ محمدرضا خلعتبری موفق به شکست روسیه شد. کارلوس کی روش که توافقات نهایی را با ایران انجام داده بود، در آن دیدار روی سکوها نظاره گر بازی بود و پس از این بازی هدایت ایران را برعهده گرفت.

حالا ادووکات پس از ۱۰ سال برای سومین بار و در دیداری مهمتر و رسمی‌تر از ۲ دیدار قبلی مقابل ایران قرار می‌گیرد و باید دید چه نتیجه‌ای کسب می‌کند.

برای تیم ملی ایران سرلک غایب است و علی عدنان، ستاره خط دفاعی تیم ملی عراق نیز به دلیل مصدومیت بازی حساس مقابل تیم ملی ایران را رسما از دست داد.

این دیدار را مانینگ از چین قضاوت خواهد کرد.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران به شرح زیر است.

علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، احمد نوراللهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

این دیدار ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه خلیفه دوحه برگزار می‌شود.

برنامه کامل مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

وب‌سایت رسمی مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ 

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 19746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha