مخالفت مصری‌ها با بازیگری یک رقاصه در سریال «سیده زینب»/  به بیت رسول الله(ص) توهین شده است

مصری‌ها با هشتگ «نه به سریال سیده زینب» مخالفت خود را با بازیگر نقش اول این سریال اعلام کردند، چرا که ایفاگر نقش حضرت زینب (س) یک رقاصه است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، کاربران مصری در فضای مجازی با هشتگ‌های #لا_لمسلسل_السیده_زینب و #ال_البیت_خط_احمر مخالفت خود را با این سریال اعلام کردند. چرا که بازیگر نقش حضرت زینب(س)رقاصه‌ای به نام «دینا» قرار است نقش حضرت زینب را بازی کند. او ۵۷ ساله و متولد ایتالیاست و تا کنون ۳ بار ازدواج کرده است.

پس از انتشار تصاویر محجبه دینا، برخی شایعه بازنشستگی او از رقاصی را مطرح کردند اما او با انتشار یک ویدئو، آن را رد کرد.


گریم دینا در نقش سیده زینب

تصاویر محجبه این رقاص در نقش «سیده زینب»، کاربران را به واکنش وا داشت و حتی از شیخ الازهر خواستند به این موضوع ورود کند. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشت: حضور خانم رقاص در سریال جدید «السیده زینب» با هر معیاری که در نظر بگیریم یک فاجعه است و نهایت بی‌ادبی و توهین به آل بیت رسول الله(ص) به شمار می رود. یک رقاص نقش نوه پیامبراسلام(ص) را بازی می‌کند، لازم است که الازهر به سرعت در این خصوص دخالت کرده و جلوی ادامه فیلمبرداری این سریال را بگیرد.


«دینا» در کنار «سوسن بدر» در سریال سیده زینب

پس از بالا گرفتن اعتراض‌ها نسبت به بازی کردن یک رقاص در نقش «السیده زینب»، دینا در فیسبوکش نوشت: سریال «السیده زینب» یک سریال اجتماعی است و نه دینی؛ و منظور از «السیده زینب» در این سریال حضرت زینب دختر امام علی(ع) و نوه پیامبر(ص) نیست و فقط چون داستان‌های این سریال در منطقه زینبیه در قاهره رخ می‌دهد، اسم آن را السیده زینب گذاشته‌اند.

او ادامه داد: من هم به عنوان یک بازیگر، نقش خانم محجبه‌ای به اسم «زینب» را در این سریال بازی می‌کنم.

تارنمای «فی الفن» هم در گفت‌وگو با «رانیا منصور» (بازیگر نقش لیلی در سریال سیده زینب) نوشته است که حوادث سریال حول منطقه سیده زینب و کوچه المدق می‌چرخد ​​و قهرمانان اثر در چارچوبی اجتماعی به داستان‌های آن منطقه می‌پردازند.

با این حال، طبق اعلام تارنمای «الموجز» فیلمبرداری سریال سیده زینب متوقف شد. البته گفته می‌شود این توقف موقت است و پس از ۵ روز و با آماده‌سازی لوکیشن جدید، فیلمبرداری سریال از سر گرفته می‌شود.

به نوشته «اهرام مصر»، «مودی جمیل» هنرمند جوان نقش برادر دینا (ابن بلد) را بازی می‌کند. 

سریال سیده زینب را احمد صبحی نوشته است و احمد النقلی آن را کارگردانی می‌کند. پخش این سریال ۶۰ قسمتی قرار است از زمستان آغاز می‌شود.

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
کد خبر: 19732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha