بازتاب مناظره انتخاباتی پرجنجال ترامپ و بایدن در فضای مجازی آمریکا

تنش حاکم بر نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری موجب شد بسیاری از بینندگان این مناظره نارضایتی خود را در فضای مجازی مطرح کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز به‌وقت‌تهران آغاز و پس از ۹۰ دقیقه پایان یافت.

این رخداد به نظر اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران و صاحب‌نظران سیاسی با جاروجنجال و دادوبیداد از هدف اصلی خود دور شد و با توهین و تخریب دو نامزد به بینندگان استرس وارد کرده و از شکل مناظره به مجادله و حتی منازعه تغییر یافت.

ناتوانی مجری در کنترل نامزدها و تلاش آنان در قطع کلام رقیب باعث شد تا برخی از کاربران فضای مجازی در مطالبی از این وضعیت انتقاد کرده و به زبان طنز از آن ابراز ناخرسندی کنند.

تارنمای چپ گرای آمریکایی بازفید چند توییت را در این زمینه منتشر کرد و از قول یکی از کاربران توییتر نوشت: استرس این مناظره کافیه که منو در سی و پنج سالگی از پا در بیاره.

دیگری نوشت که مناظره موجب درد قفسه سینه‌اش شده است. پیتر سادرمن نویسنده آمریکایی تارنمای ریزن (Reason.com)  نیز نوشت: خوبی این مناظره این است که در پایان آن ۹۰ دقیقه به مرگ نزدیک‌تر می‌شوم.

یک کاربر نیز با ابراز پشیمانی از تماشای این مناظره نوشت که ۲ دقیقه پس از شروع آن مجبور شد که تلویزیون را خاموش کند.

در پایان این مناظره جنجالی و طاقت‌فرسا (البته برای بینندگان)، سی‌ان‌ان خبر داد که ترامپ ۳۹ دقیقه و ۶ ثانیه و بایدن ۳۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه صحبت کردند.

حساب توییتری یکی از گروه‌های هوادار ترامپ نیز خبر داد که کریس والاس ۷۶ بار سخنان ترامپ را قطع کرد در حالیکه تنها ۱۵ بار به میان سخنان بایدن پرید.

پس از پایان مناظره شبکه‌های تلویزیونی و تارنماهای خبری دست‌به‌کار نظرسنجی برای تعیین برنده این هماورد انتخاباتی شدند.

سی‌ان‌ان نوشت که بایدن در این دور با نظر ۶۰ درصد بینندگان پیروز بود و ترامپ نظر موافق ۲۸ درصد بینندگان این شبکه دموکرات را به خود اختصاص داد.

در نظرسنجی چهار سال پیش همین شبکه تنها ۲۴ درصد بینندگان ترامپ را برنده نخستین مناظره با کلینتون دانسته بودند. بینندگان سی‌ان‌ان چهار سال پیش ترامپ را بازنده هر سه مناظره اعلام کرده بودند.

بر اساس نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نیز، بایدن با ۴۸ درصد در برابر ترامپ با ۴۱ درصد عملکرد بهتری داشته است.

تارنماهای خبری نیز بیکار ننشستند و با انجام نظرسنجی‌های دیجیتال به دنبال تعیین برنده مناظره دیشب بودند.

در نظرسنجی تارنمای نیوجرسی، ترامپ با ۵۱ درصد آراء برنده مناظره دیشب شناخته شد. خوانندگان تارنمای بازفید نیز از میان چهار گزینه هیچ‌کس، هیچ‌کس، هیچ‌کس و من، من را با ۴۲ درصد برنده مناظره دیشب دانسته و به این نحو نارضایتی خود را از رفتار نامزدها نشان دادند.

تارنمای لیبرال دیلی بیست در مقاله‌ای نوشت که گر چه بایدن برنده نخستین مناظره بود ولی بازنده آن قطعاً مردم آمریکا بودند.

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
کد خبر: 1973
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha