تقاضا در بازار افزایش یافت/ رشد ۱۳۰۰ واحدی شاخص کل با تاثیر مثبت کگل و شبندر + نقشه بازار

در بازار امروز شاهد افزایش تقاضا از سوی سهامداران بودیم و عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز در مدار مثبت حرکت می کردند و کلا بازار در فضایی متعادل و مثبت در اکثر گروه ها قرار داشت اما در ادامه با عقب نشینی خریداران عرضه در کلیت بازار شدت گرفت و بیشتر نمادها با گرایشات منفی رو به رو شدند. گفتنی است دو سهم عرضه اولیه روز چهارشنبه در این منفی های بازار تاثیر گذار بوده است.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۱۵شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲هزار و ۵۹۱ واحد صعود داشت. در بازار امروز شاهد افزایش تقاضا از سوی سهامداران بودیم و عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز در مدار مثبت حرکت می کردند و کلا بازار در فضایی متعادل و مثبت در اکثر گروه ها قرار داشت اما در ادامه با عقب نشینی خریداران عرضه در کلیت بازار شدت گرفت و بیشتر نمادها با گرایشات منفی رو به رو شدند. گفتنی است دو سهم عرضه اولیه روز چهارشنبه در این منفی های بازار تاثیر گذار بوده است.

پالایشی ها امروز با ورود نقدینگی همراه بودندو تقاضای خوبی داشتند اما در ادامه منفی شدند. نماد شبندر پس از رنج مثبت از ۲ درصد مثبت تا صف خرید پشروی کرد این نماد بعد از بارها صف خرید شدن و عرضه شدن با بیش از ۷۵۰ میلیون حجم معاملاتی با ۳ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساند و پرحجم ترین سهم گروه شد.

خودرو و قطعاتی ها در مدار مثبت کار خود را آغاز کردند اما همسو با کلیت بازار با افزایش عرضه همراه شدند دو نماد خودرو و سایپا با گرایشات منفی روز خود به به اتمام رساندند.بانکی ها هم با نوسانات منفی همراه بودند بانک دی با بیش از ۱ میلیارد حجم معاملاتی نزدیک به صف فروش به معاملات خود خاتمه داد، نماد بانک صادرات نیز با حجم بیش از ۱۵۰ میلیونی در کف قیمت روزانه خود بسته شد و تنها نماد صف فروشی گروه شد . فلزات اساسی ها افت قیمت را تجربه کردند نماد فولاد و فملی پرحجم های گروه حوالی ۱ درصد منفی روز خود را به اتمام رساند گفتنی است در این گروه نمادهای فزرین،فولای،فمراد در سقف روزانه خود بسته شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به معاملات خود خاتمه داد.محصولات شیمیایی و کانه های فلزی با گرایشات منفی دادوستد شدند.گروه لاستیک با وجود خبر آزاد شدن صادرات تایر نیز درمدار منفی دادوستد شدند پکرمان با ۵۸ هزار حلقه تایر فروش، امروز به بورس کالا رفت.گروه های دارویی، غذایی و سیمانی هم با متعادل معامله شدند. انفورماتیکی روز سبزی داشتند و کاشی و سرامیک متعادل دنبال شدند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد دجابر در قیمت ۱۶۷۹ تومان و افت ۵ درصدی با صف فروش ۱ میلیونی می توان اشاره کرد.

رشد هزار  و ۳۱۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  هزار و ۳۱۲ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۵۹۱ واحد صعود کرد و به رقم ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  یک میلیون و ۲۳۷ هزار معامله به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد کگل، شبندر، شپنا بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد، وغدیر، ومعادن، شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سشتا، شبندر، ومدیر، غزر، ولکار، ثبهساز، ثامید از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۱ واحد رشد، رقم ۲۲ هزار و ۷۶۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود یک میلیون و ۲۲۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۱۴ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام بپاس، شاوان بیشترین تاثیر  مثبت و نماد صبا، کگهر، آریا، هرمز، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، مدیریت، سپیدار، دی، لطیف، گدنا، وکبهمن است.

انتهای پیام. /

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 19727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha