فقر در آسیای شرقی برای نخستین‌بار طی ۲۰ سال گسترش یافت

بانک جهانی می‌گوید بیماری کووید -۱۹ «یک شوک سه‌گانه» به منطقه درحال‌توسعه آسیای شرقی و اقیانوس آرام وارد کرده و انتظار می‌رود ۳۸ میلیون نفر در فقر باقی بمانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، گزارش جدیدی که از سوی بانک جهانی منتشر شده است، نشان می دهد که بیماری کووید -۱۹ "یک شوک سه گانه" به منطقه در حال توسعه آسیای شرقی و اقیانوس آرام وارد کرده است و در نتیجه انتظار می رود ۳۸ میلیون نفر در فقر باقی بمانند و یا فقیر شوند.

بر اساس یافته‌های این بانک، افزایش فقر در منطقه آسیای شرقی و اقیانوس آرام (EAP) اولین‌بار است که طی دو دهه گذشته رخ می‌دهد. این بانک خط فقر را درآمد ۵.۵۰ دلار در روز تعریف می‌کند.

منطقه آسیای شرقی و اقیانوس آرام (EAP) شامل چین، کشورهای جنوب شرقی آسیا و جزایر اقیانوس آرام، مانند فیجی و ساموآ است. هند و سایر کشورهای آسیای جنوبی در این گزارش نیامده‌اند.

در این گزارش آمده است: بیماری کووید -۱۹ شوک سه‌گانه‌ای را به منطقه درحال‌توسعه آسیای شرقی و اقیانوس آرام وارد کرده است: خود این بیماری همه‌گیر، تأثیر اقتصادی اقدامات مهارکننده و موج ناشی از رکود اقتصادی جهانی در پی این بحران.

پیش‌بینی می‌شود کل این منطقه در سال ۲۰۲۰ تنها ۰.۹ درصد رشد کند که کمترین میزان از سال ۱۹۶۷ است.

بر اساس این گزارش، در حالی که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ اقتصاد چین ۲ درصد رشد کند، بقیه مناطق EAP شاهد انقباض ۳.۵ درصدی خواهند بود.

دلیل رشد اقتصادی چین هزینه‌های دولت، صادرات قوی و نرخ پایین موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ از ماه مارس، بوده است.

در مغولستان نیز پیش‌بینی می‌شود با ضعف تقاضای خارجی و اقدامات کنترلی برای مهار شیوع کرونا، به‌ویژه در بخش‌های معدن و خدمات، این کشور احتمالاً اولین رکود اقتصادی خود را از سال ۲۰۰۹ تجربه خواهد کرد.

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: 1971
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha