حاشیه های جنجالی خانواده معاون رئیس جمهور/ یکی خواننده، یکی در زندان! + تصاویر

آیت‌الله خزعلی هرچند خود یک چهره اصولگرا محسوب می‌شد و مشهور به صراحت کلام بود، اما فرزندانش همگی راه پدر را نرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرفوری، آیت‌الله خزعلی از جمله چهره‌های روحانی اصولگرا بود که شش سال پیش در شهریور ۱۳۹۴ درگذشت.او از مخالفان جریان اصلاح‌طلبی بود و در دولت اصلاحات این جمله وی که "دولت خاتمی شش ماه بیشتر دوام نمی‌آورد"، نُقل محافل سیاسی شده بود.

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در سال ۱۳۲۷ با طاهره کلباسی فرزند محمود کلباسی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج ۹ فرزند بود.به گفته او، حسین یکی از پسرانش در اردیبهشت ۱۳۵۷ و در اوج فعالیت‌های انقلابی در شهر قم و در جریان ناآرامی‌های انقلاب، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

یک پسر دیگر وی، علیرضا، مدیر شبکه ماهواره ای ایرانیان و داماد محمدعلی شهیدی محلاتی بود.اما فرزند دیگرش که در رسانه‌های خارجی بیش از دیگرام به او پرداخته می‌شود، مهدی نام دارد. مهدی خزعلی فرزند دیگر اوست که در سال‌های بعد از انتخابات ۸۸ بارها به زندان افتاده‌است. در سال ۱۳۸۸ و در پی مواضع مهدی در حمایت از نامزدهای معترض، ابوالقاسم خزعلی طی بیانیه‌ای از پسرش اعلام برائت نمود و وی را منحرف از راه مستقیم خواند.دختر او انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم و رئیس سابق دانشگاه الزهرا است. انتصاب او در روزهاز اخیر، بحث فرزندان آیت‌الله را داغ کرده است. 

دختر دیگر او کبری خزعلی (مریم) رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده‌است.اما نکته جالب توجه درباره این خانواده آن است که فرزند کوچک آیت‌الله خزعلی، یعنی محمدحسین، از خوانندگان موسیقی پاپ با نام هنری سمیر زند است.

به این ترتیب در میان ۹ فرزند آیت‌الله خزعلی گرایش‌های سیاسی و فرهنگی متفاوتی دیده می‌شود که جالب توجه است.

سمیر زند فرزندآیت الله خزعلی در کنار پدر و حبیب خواننده معروف

کبری خزعلی رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 19692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha