جدال جذاب برزیل و آرژانتین در مقدماتی جام جهانی / مسابقه ناتمام ماند

دو تیم برزیل و آرژانتین در دیداری حساس، امشب به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امشب تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

 اطلاعات مسابقه

تاریخ برگزاری: یکشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ (۵ سپتامبر ۲۰۲۱)

ساعت برگزاری: ۲۳:۳۰ به وقت تهران

مکان برگزاری: استادیوم کورینتیانس آرنا سائوپائولو برزیل

این دو تیم تاکنون ۸ بار در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفته‌اند که ۴ پیروزی سهم برزیل، ۲ پیروزی سهم آرژانتین و ۲ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.

برزیل هر ۷ دیدار گذشته خود با رقیبان را در این مرحله با پیروزی پشت سر گذاشته و با ۲۱ امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد. سلسائو موفق به ثبت ۱۷ گل شده، در ۶ مسابقه کلین شیت کرده و تنها ۲ گل از پرو دریافت کرده است. 

 آرژانتین با ۴ پیروزی و ۳ تساوی، ۱۵ امتیازی است و در رده دوم جدول قرار دارد. این تیم مانند رقیب سنتی خود، در این مرحله همچنان بدون شکست به کار خود ادامه می‌دهد.

انتظار می‌رود مثل دوره گذشته، برزیل اولین تیم صعودکننده به جام جهانی باشد اما برای بازی فردا، آن‌ها رقیبی قدرتمند را پیش رو دارند. برزیل که در فینال کوپا آمریکا مقابل آرژانتین شکست خورد، می‌خواهد آن ناکامی را تلافی کند و برای آلبی سلسته دردسرساز شود. آرژانتین در مسابقات مقدماتی جام جهانی پس از برزیل در رده دوم قرار دارد، اما بردهایش را نسبتا سخت کسب کرده است. با این حال قهرمان کوپا آمریکا، نسبت به دوره‌های گذشته چندان در سختی و استرس نیست و خیال راحت‌تری دارد. با وجود شرایط خوب دو تیم، همواره بازی آن‌ها حساسیت قابل توجهی دارد.

این دیدار زیر سایه محدودیت‌هایی که لیگ برتر انگلیس اعمال کرده برگزار می‌شود و برزیل چند لژیونر لیگ برتری خود از جمله دو دروازه‌بان اصلی خود یعنی آلیسون و ادرسون را در اختیار ندارد. با این حال امی مارتینز، کریستین رومرو، جووانی لوسلسو و امی بوئندیا به اردوی تیم ملی آرژانتین اضافه شده‌اند. 

ترکیب احتمالی تیم های برزیل و آرژانتین 

برزیل (۳-۳-۴): وورتون | دنیلو، مارکینیوش، ادر میلیتائو، الکس ساندرو | لوکاس پاکتا، کاسمیرو، برونو گیمارش | وینیسیوس جونیور، گابریل باربوسا، نیمار

آرژانتین (۲-۴-۴): امی مارتینز | مولینا، پتزلا، اوتامندی، تاگلیافیکو | دی ماریا، دی پل، گیدو رودریگز، لوسلسو | مسی، لائوتارو مارتینز

این مسابقه، صد و دوازدهمین جدال رو در روی دو تیم است (دوستانه و رسمی). ۴۶ پیروزی سهم برزیل و ۴۱ پیروزی سهم آرژانتین بوده است. ۲۵ بازی هم مساوی شده است. سهم پیروزی های آرژانتین در بازی‌های رسمی بیشتر بوده است؛ آرژانتین ۲۰ پیروزی و برزیل ۱۰ پیروزی کسب کرده‌اند. آخرین رویارویی رسمی دو تیم به فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ بر می‌گردد که آرژانتین با تک گل دی ماریا پیروز و قهرمان شد

پیش‌بینی Sportskeeda

برزیل ۰ - ۲ آرژانتین

خبر تکمیلی:

در حالیکه تنها دقایقی از مسابقه دو تیم برزیل و آرژانتین در مرحله مقدمانتی جام جهانی گذشته بود، بازیکنان البی سلسته تصمیم به ترک میدان گرفتند. البته بازی از همان ابتدا بسیار خشن دنبال شد و نیمار نیز مطابق انتظار در متن درگیری ها قرار داشت.

اما در ادامه به نظر می رسید لب خط درگیری بین کادر فنی دو تیم و عوامل کنار زمین و البته با نقش آفرینی بازیکنانی چون نیکلاس اوتامندی ایجاد شده و در ادامه بازیکنان آلبی سلسته در تصمیمی غیرمنتظره زمین را ترک کرده و راهی رختکن شدند. البته به نظر می رسد پلیس فدرال برزیل وارد زمین شده و بازی را متوقف کردند تا چهار بازیکن آرژانتینی را که برای ورود به این کشور دروغ گفته بودند را بازداشت کنند.

جیووانی لوسلسو و کریستین رومرو، دو بازیکن تاتنهام، به همراه امیلیانو مارتینز و امیلیانو بوئندیا، چهار بازیکنیی هستند که مراکب این کار شده اند و حالا این بازی طبق درخواست وزارت بهداشت برزیل متوقف شده است. آنها متهم هستند که وقتی روز جمعه در آستانه دیدار مهم آرژانتین برابر برزیل در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به سائوپائولو وارد شدند، در مدارک رسمی اعلام نکردند که در ۱۴ روز گذشته در انگلیس حضور داشته‌اند. این بازیکنان علیرغم حضور در زمین یا روی نیمکت در بازی باشگاهی هفته گذشته لیگ برتر، نامی از انگلیس نبرده و تنها آرژانتین و ونزوئلا را در مدارک رسمی به ثبت رسانده‌اند.

بر اساس قوانین برزیل هر فردی که در طول این مدت در کشورهای لیست قرمز  از جمله انگلیس حضور داشته باشد باید به مدت ۱۴ روز در هتلی قرنطینه شود و این یعنی این چهار بازیکن تا تاریخ ۲۷ شهریور قادر به بازگشت به باشگاه‌هایشان نخواهند بود و در حین ورود به انگلیس در این تاریخ نیز باید با ۱۰ روز قرنطینه دیگر روبرو شوند. چنین اتفاقی باعث خواهد شد که این بازیکنان حداقل سه بازی لیگ برتر، یک بازی جام اتحادیه و حداقل یکی از دیدارهای تاتنهام در لیگ کنفرانس اروپا را از دست بدهند.

با این حال بعضی منابع دولتی در سائوپائولو شب گذشته مدعی شدند که بعید است بازیکنان برای قرنطینه ۱۴ روزه در هتل نگهداری شوند و احتمالا با پرداخت جریمه‌ای می‌توانند کشور را ترک کنند.

جالب اینجاست بازیکنان آرژانتین واکنش تندی به ماموران وزارت بهداشت و پلیس برزیل نشان داده و آنها را هل دادند و بازیکنان سلسائو نیز برای دفاع از هموطنان خود وارد معرکه شدند.

در نهایت و با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، دیدار برزیل و آرژانتین لغو شد. به زودی کمیته انضباطی فیفا بر اساس گزارش داور و ناظر در مورد سرنوشت این بازیکن تصمیم گیری خواهد کرد.

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 19686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha