راهنمای خرید بهترین تبلت‌های بازار در سال ۲۰۲۱ + تصاویر

در این گزارش به معرفی بهترین تبلت‌های بازار در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تبلت‌ها یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای هوشمند امروزی هستند که در کنار گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ، در اغلب خانه‌ها می‌توان آن‌ها را یافت. با اینکه قبل از ظهور سیستم عامل اندروید و آی او اس هم تبلت‌ها وجود داشتند که آن چیزی که امروزه به عنوان تبلت می‌شناسیم با روی کار آمدن سیستم عامل‌های هوشمند جدید، تولید شدند. البته، این دستگاه‌های هوشمند به مرور و با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، بزرگ‌تر شده و به لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر شده‌اند. در واقع، تقریباً این روزها دیگر خبری از تبلت‌های ۷ اینچی نیست و مدل‌های ۸ اینچی هم به ندرت تولید می‌شوند. اما نمونه‌های ۱۰ اینچ به بالا محبوبیت بسیار زیادی دارند و قدرت سخت افزاری بسیار خوبی هم ارائه می‌کنند.

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه تولید تبلت فعالیت می‌کنند، اما بدون شک سردمدار آن‌ها اپل و سامسونگ است. این دو که در حوزه گوشی‌های هوشمند نیز همواره رقابت تنگاتنگی داشته‌اند، قدرتمندترین تبلت‌های چند سال اخیر را تولید کرده‌اند و تاکنون رقیب جدی‌ای نداشتند. البته، شرکت‌های چینی مانند هواوی و شیائومی در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی داشته‌اند تا بازار را از سلطه دو غول کره‌ای و آمریکایی خارج کنند.

در ادامه قصد داریم مروری بر بهترین تبلت‌های بازار داشته و شما را با ویژگی‌های مختلف آن‌ها آشنا کنیم. بنابراین، اگر تصمیم به خرید تبلت گرفته‌اید، حتماً با ما همراه باشید و قبل از مراجعه به بازار یا ثبت خرید آنلاین، این مقاله را مطالعه کنید.

 بهترین تبلت‌های بازار

تبلت‌های اپل
اپل اولین نسل از تبلت‌های خود موسوم به آیپد را سه سال بعد از عرضه آیفون، یعنی در سال ۲۰۱۰ وارد بازار کرد. تا آن زمان، تبلت‌ها معمولاً قدرت سخت افزاری زیادی نداشتند و چندان نمی‌شد به آن‌ها اعتماد کرد. اما اپل با عرضه آیپد توانست این دیدگاه را تغییر داده و محصولی را تولید کنند که کاملاً توانایی رقابت با دستگاه‌های هوشمند دیگر را داشت. محبوبیت آیپد به حدی بود که حتی امروزه هم بسیار از مردم تبلت را با عنوان آیپد می‌شناسند و با این اسم از آن یاد می‌کنند!

در طی ۱۰ سال گذشته قدرت آپیدهای اپل روز به روز افزایش یافته و اکنون به حد خیره کننده‌ای رسیده است. در واقع، هر کس که به دنبال یک تبلت فوق العاده قدرتمند و جایگزینی سبک و جمع‌وجور برای لپ تاپ خود باشد، گزینه‌ای بهتر از آیپدهای اپل نخواهد داشت.

iPad Pro ۱۲.۹ (۲۰۲۱)

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۲.۹ اینچ
رزولوشن: ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل
پردازنده: اپل M۱
حافظه رم: ۸ / ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت / ۲ ترابایت
دوربین پشتی: سه‌گانه (۱۲ و ۱۰ مگاپیکسل به همراه سنسور تشخیص عمق LiDAR)
دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل
آیپد پرو ۱۲.۹ (۲۰۲۱) یک تبلت بسیار بزرگ، بسیار قدرتمند و بسیار گران است. اپل در این نسخه، پردازنده‌های موبایلی متداول را کنار گذاشته و از تراشه M۱ خود بهره گرفته است که پیش‌تر در رایانه‌های مک به خوبی امتحان خود را پس داده بود.

قدرت سخت افزاری بالای آیپد پرو ۱۲.۹ باعث شده تا برای کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو، طراحی گرافیکی و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها، یک گزینه بسیار مناسب و ایده‌آل باشد. علاوه بر این، صفحه نمایش Mini LED این تبلت هم از آخرین فناوری‌های روز استفاده کرده و تصاویر بسیار شفاف و درخشان را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود لذت کار کردن با آن دو چندان شود.

iPad Pro ۱۱ (۲۰۲۱)
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۱ اینچ
رزولوشن: ۱۶۶۸ در ۲۳۸۸ پیکسل
پردازنده: اپل M۱
حافظه رم: ۸ / ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت / ۲ ترابایت
دوربین پشتی: سه‌گانه (۱۲ و ۱۰ مگاپیکسل به همراه سنسور تشخیص عمق LiDAR)
دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل
آیپد پرو ۱۱ (۲۰۲۱) از بسیاری جهات کاملاً شبیه به مدل ۱۲.۹ اینچی است و تنها تغییر بزرگ آن، کوچک‌تر شدن نمایشگر بوده است. البته نوع پنل نمایشگر در این مدل، IPS LCD بوده و در نتیجه نباید انتظار کیفیت و شفافیتی به اندازه برادر بزرگ‌ترش را داشت. در هر صورت اگر ۱۲.۹ اینچ برای یک تبلت به نظرتان اندازه بزرگی است و دوست دارید مدل جمع‌وجورتری در اختیار داشته باشید، اما در عین حال بتوانید همان کارهای سنگین را به راحتی انجام دهید، در این صورت آیپد پرو ۱۱ می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

iPad Air ۴ (۲۰۲۰)
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۹ اینچ
رزولوشن: ۱۶۴۰ در ۲۳۶۰ پیکسل
پردازنده: A۱۴ بیونیک
حافظه رم: ۴ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴ / ۲۵۶ گیگابایت
دوربین پشتی: ۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۷ مگاپیکسل
از سری آیپد پرو که فاصله بگیریم، به مدل‌های دیگری مانند آیپد ایر ۴ (مدل ۲۰۲۰) می‌رسیم که باید گفت هیچ کم و کسر خاصی نسبت به مدل‌های پرو ندارد. این گوشی از لحاظ سخت افزاری می‌تواند تقریباً همان عملکرد را ارائه کرده، اما قیمت به مراتب پایین‌تری دارد. از لحاظ ظاهری آیپد ایر ۴ بسیار شبیه به سری آیپد پرو بوده و صفحه نمایشی بسیار بزرگ و باکیفیت دارد. همچنین، همانند سری پرو از نسل دوم قلم اپل و صفحه کلید اسمارت نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده A۱۴ بیونیک که در قلب آیپد ایر جای گرفته، همان تراشه‌ای است که در سری آیفون ۱۲ یافت می‌شود و قدرت بسیار خوبی را برای این تبلت به ارمغان آورده است. به علاوه، چهار بلندگوی قدرتمند و طول عمر بالای باتری هم از دیگر ویژگی‌های جالب توجه آیپد ایر ۴ هستند.

iPad ۱۰.۲ (۲۰۲۰)

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۲ اینچ
رزولوشن: ۱۶۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
پردازنده: A۱۲ بیونیک
حافظه رم: ۳ گیگابایت
حافظه داخلی: ۳۲ / ۱۲۸ گیگابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۱.۲ مگاپیکسل
آیپد ۱۰.۲ اینچی (۲۰۲۰) با اینکه نسبت به مدل سال قبل‌تر از خود تغییرات کمی داشت، اما با این حال پیشرفته‌ترین و بهترین تبلت ۱۰.۲ اینچی اپل محسوب می‌شود و اگر به‌روز بودن و استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا برایتان اهمیت حیاتی ندارد، همچنان می‌توانید روی این مدل حساب کنید. صفحه نمایش متوسط و سخت افزاری که این روزها دیگر به سمت قدیمی شدن می‌رود، باعث شده تا قیمت آیپد پرو ۱۰.۲ اینچی نیز در مقایسه‌های با مدل‌های جدید بسیار رقابتی‌تر بوده و برای کسانی که هزینه کافی ندارند، گزینه مناسب‌تری باشد.

iPad Mini (۲۰۱۹)

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۷.۹ اینچ
رزولوشن: ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل
پردازنده: A۱۲ بیونیک
حافظه رم: ۳ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴ / ۲۵۶ گیگابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۷ مگاپیکسل
بعضی اوقات ممکن است به دستگاهی نیاز داشته باشید که کمی از گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر باشد، اما زیاد هم فضا اشغال نکند و بتوان آن را به راحتی با خود به همه جا برد. در چنین شرایطی آیپد مینی (۲۰۱۹) می‌تواند یک گزینه عالی باشد. همان‌طور که در مقدمه این مقاله هم اشاره کردیم، این روزها تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی بسیار کمیاب شده‌اند و حداقل تولید کنندگان خوشنام کمتر به سراغ تولید محصولاتی در این اندازه می‌روند. بنابراین، آیپد مینی (۲۰۱۹) رقبای زیادی در بازار ندارد.

تراشه قدرتمند A۱۲ بیونیک اپل و باتری بزرگ ۵۱۲۴ باعث شده تا آیپد مینی (۲۰۱۹) هم از لحاظ قدرت پردازشی و هم میزان نگهداری شارژ، در سطح بالای قرار داشته و بتواند نیاز اغلب کاربران را به خوبی برآورده کند. به علاوه، این تبلت از قلم اپل هم پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب می‌توانید همیشه یک دفتر یادداشت کوچک در جیب یا کیف خود داشته باشید.

تبلت‌های مایکروسافت
مایکروسافت با وجود اینکه در بازار گوشی‌های هوشمند نتوانست حضور درخشانی داشته و سیستم عامل ویندوز را به عنوان یک پلتفرم همراه معرفی کند، اما در حوزه تبلت به خوبی توانسته نظر کاربران را جلب کرده و با محصولات سری سرفیس خودی نشان دهند. اگر از طرفداران ویندوز باشید و بخواهید تبلتی با این سیستم عامل داشته باشید، در حال حاضر گزینه‌ای بهتر و باکیفیت‌تر از سری سرفیس مایکروسافت نمی‌توانید پیدا کنید. در ادامه ۲ مدل از محبوب‌ترین اعضای این خانواده را به شما معرفی می‌کنیم.

Surface Pro ۷
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۲.۳ اینچ
رزولوشن: ۱۸۲۴ در ۲۷۳۶ پیکسل
پردازنده: اینتل Core i۷، i۵، i۳
حافظه رم: ۴ / ۸ / ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل
تبلت‌های سری سرفیس پرو ۷ در ظاهر و اندازه‌ای یکسان، اما چندین و چند پیکربندی مختلف ارائه می‌شوند. پردازنده‌هایی که در این تبلت‌ها استفاده شده، محصول اینتل بوده و بسته به نیازتان می‌توانید یکی از سه گزینه i۳ یا i۵ یا i۷ را انتخاب کنید. پردازنده گرافیکی نیز در مدل i۳ از نوع اینتل UHD و در مدل‌های i۵ و i۷ از نوع اینتل Iris می‌باشد.

سیستم عاملی که بر روی تبلت‌های سری سرفیس پرو ۷ نصب شده، ویندوز ۱۰ نسخه خانگی بوده و یک نسخه آزمایشی ۳۰ روزه از بسته نرم افزاری مایکروسافت ۳۶۵ هم در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مایکروسافت با تبلت‌های این سری تلاش کرده که تا هر کاربری با هر اندازه بودجه‌ای را راضی نگه دارد و به همین دلیل دست شما را در انتخاب مشخصات سخت افزاری مورد نیاز کاملاً باز گذاشته است.

Surface Go ۲

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۵ اینچ
رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
پردازنده: اینتل Pentium Gold ۴۴۲۵Y / اینتل Core m۳
حافظه رم: ۴ / ۸ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل
اگر تبلت‌های سری سرفیس پرو ۷ به نظرتان بزرگ و البته گران می‌آیند، بهتر است توجه خود را به سری بعدی یعنی سرفیس گو ۲ معطوف کنید که با هدف جلب نظر خریداران با بودجه محدود تولید شده است. در این سری خبری از پردازنده‌های سری Core i اینتل نیست و نباید انتظار قدرتی معادل مدل پرو را داشته باشید. پردازنده گرافیکی هم از نوع اینتل UHD بوده و برای کارهای سبک و متوسط مناسب است.

اندازه صفحه نمایش در سرفیس گو ۲ برابر ۱۰.۵ اینچ بوده و حمل و نقل آن نسبت به مدل‌های پرو کمی راحت‌تر است. همچنین، سیستم عاملی که بر روی مدل‌های این سری نصب شده نسخه‌ای سبک‌تر از ویندوز ۱۰ نسخه خانگی موسوم به S است که باعث می‌شود سخت افزار نسبتاً ضعیف سرفیس گو با مشکل مواجه نشود. دوره یک ماهه مایکروسافت ۳۶۵ برای این سری هم در نظر گرفته شده و می‌توانید برای یک ماه به صورت رایگان از این بسته نرم افزاری استفاده کنید.

تبلت‌های اندرویدی
سیستم عامل اندروید گوگل به عنوان رقیب شماره یک آی او اس، در دنیای تبلت‌ها هم حضور پررنگی دارد و باعث شده تا بازار این محصولات تنوع بسیار بالایی داشته باشد. آیپدهای اپل با وجود قدرت و کارایی فوق العاده‌ای که دارند، معایبی مانند قیمت بسیار بالا و اکوسیستم بسته نرم افزاری را دارند که باعث شده، عده زیادی از کاربران به فکر پیدا کردن یک جایگزین خوب برای آن‌ها باشند. در این بین، شرکت‌های تولید کننده محصولات اندرویدی توانسته‌اند با معرفی تبلت‌هایی در تمام رده‌های قیمت و در طرح‌ها و پیکربندی‌های مختلف، نیاز تمام اقشار جامعه را مد نظر قرار داده و برای هر کدام مدلی مناسب را تولید و روانه بازار کنند. پس اگر توان خرید آیپد را ندارید و یا می‌خواهید دست بازتری در استفاده از دستگاه خود داشته باشید، تبلت‌های اندرویدی می‌توانند گزینه‌های بهتری برای شما باشند.

تبلت‌های سامسونگ:
Galaxy Tab S۷ Plus
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۲.۴ اینچ
رزولوشن: ۱۷۵۲ در ۲۸۰۰ پیکسل
پردازنده: اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس
حافظه رم: ۶ / ۸ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایت
دوربین پشتی: دوگانه (۱۳ و ۵ مگاپیکسل)
دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۱۰۰۹۰ میلی آمپر ساعت
اولین تبلت اندرویدی در لیست ما، گلکسی تب اس ۷ پلاس یعنی بهترین و قدرتمندترین تبلت تولید شده توسط سامسونگ تا به امروز است. این تبلت رقیبی کاملاً جدی برای سری آیپد پرو اپل بوده و کسانی که از محصولات اپل خوششان نمی‌آید، می‌تواند روی گلکسی تب اس ۷ پلاس حساب ویژه‌ای باز کنند. به خصوص، صفحه نمایش این تبلت که از نوع سوپر امولد و ۱۲.۴ اینچی است، کیفیت فوق العاده‌ای دارد و تقریباً هیچ تبلت دیگری نمی‌تواند به پای آن برسد.

تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس که در دل گلکسی تب اس ۷ پلاس جای گرفته با اینکه جدیدترین تراشه بازار نیست، اما از مدل‌های پرچمدار و بسیار قدرتمندی است که در هیچ کاری کم نمی‌آورد. این تبلت از قلم استایلوس سامسونگ هم پشتیبانی می‌کند و برای طراحان هم می‌تواند یک گزینه بسیار ایده‌آل باشد. به خصوص که قدرت سخت افزاری و حافظه رم بالایی دارد و به راحتی می‌تواند از پس اجرای سنگین‌ترین برنامه‌های ویرایش ویدیو یا طراحی گرافیکی برآید.

در ضمن، اگر گلکسی تب اس ۷ پلاس به نظرتان بیش از اندازه گران و بزرگ است، می‌توانید به سراغ مدل استاندارد تب اس ۷ بروید که تنها تفاوتش نمایشگر کوچک‌تر (۱۱ اینچی)، LCD بودن پنل نمایشگر به جای سوپر امولد و کوچک‌تر بودن باتری (۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت) است.

Galaxy Tab S۶ Lite

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۴ اینچ
رزولوشن: ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل
پردازنده: اگزینوس ۹۶۱۰
حافظه رم: ۴ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت
گلکسی تب اس ۶ لایت یک نسخه ضعیف‌تر از گلکسی تب اس ۶ است که سامسونگ به جای کاهش اندازه و کوچک‌تر کردن آن، تصمیم گرفته تا برخی ویژگی‌های رده بالا را از آن حذف کند و به این وسیله قیمت تمام شده را کاهش دهد. در این مدل خبری از تراشه پردازشی پرچمدار و دوربین آن چنانی نیست، اما با این وجود در قبال سخت افزاری که ارائه می‌کند، ارزش خرید کاملاً بالایی دارد.

پس اگر به دنبال یک تبلت اندرویدی بزرگ و کارآمد هستید، اما قرار نیست کارهای سنگینی انجام دهید، نیازی نیست هزینه بیش از اندازه کنید؛ چرا که گلکسی تب اس ۶ لایت به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. رم ۴ گیگابایتی هم در حال حاضر برای تمام برنامه‌ها و بازی‌های اندروید کافی است و نیازی به بیشتر از این نیست.

Galaxy Tab A۷ (۲۰۲۰)

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۴ اینچ
رزولوشن: ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل
پردازنده: اسنپدراگون ۶۶۲
حافظه رم: ۳ / ۴ گیگابایت
حافظه داخلی: ۳۲ / ۶۴ گیگابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت
یکی دیگر از تبلت‌های میان‌رده سامسونگ که شباهت بسیار زیادی به گلکسی تب اس ۶ لایت دارد، گلکسی تب‌ای ۷ است. این مدل اواخر سال گذشته میلادی عرضه شده از صفحه نمایش TFT LCD در اندازه ۱۰.۴ اینچ بهره می‌برد. مهمترین تفاوتی که بین گلکسی تب‌ای ۷ و تب اس ۶ لایت می‌توان یافت، استفاده از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲ به جای پردازنده ۱۰ نانومتری اگزینوس ۹۶۱۰ است. البته این دو تراشه پردازشی عملکرد بسیار نزدیکی داشته و در تست‌های بنچمارک هم امتیازات تقریباً مشابهی کسب کرده‌اند (اگزینوس ۹۶۱۰ در عملکرد تک هسته‌ای کمی بهتر است و اسنپدراگون ۶۶۲ در عملکرد چند هسته‌ای).

گلکسی تب‌ای ۷ برخلاف تب اس ۶ لایت که تنها از یک گزینه ۴ گیگابایتی برای رم برخوردار است، در مدل‌های ۳ و ۴ گیگابایتی تولید شده و از همین رو نسخه ۳ گیگابایتی آن می‌تواند کمی ارزان‌تر باشد. اما در مجموع باید گفت این دو تبلت تفاوت زیادی با هم ندارند و هر کدام را که با قیمت ارزان‌تری پیدا کردید، می‌توانید خریداری کنید.

Galaxy Tab S۵e

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۵ اینچ
رزولوشن: ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
پردازنده: اسنپدراگون ۶۷۰
حافظه رم: ۴ / ۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت
دوربین پشتی: ۱۳ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت
هیچ تردیدی نیست که گلکسی اس ۷ و اس ۷ پلاس بهترین تبلت‌های اندرویدی سامسونگ و حتی بازار هستند. اما اگر بودجه محدودی دارید، این مدل‌ها ممکن است ناامیدتان کنند که در این صورت پیشنهاد می‌کنیم به گلکسی تب اس ۵‌ای به عنوان یک جایگزین مناسب فکر کنید.

اگر نگاهی به برگه مشخصات این تبلت داشته باشید، متوجه خواهید شد که اصلاً با یک محصول رده پایین روبرو نیستید. صفحه نمایش امولد ۱۰.۵ اینچی این مدل که وضوحی برابر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل ارائه می‌کند، کاملاً قابل رقابت با سری اس ۷ بوده و خروجی تصویر فوق العاده‌ای دارد. تراشه اسنپدراگون ۶۷۰ هم با وجود اینکه یک تراشه پرچمدار نیست، اما قدرت بسیار خوبی دارد و در کنار رم ۴ گیگابایتی می‌تواند تمام نیازهای کاربران امروزی را برطرف کند. تجربه کاربری گلکسی تب اس ۵‌ای بسیار لذت‌بخش است، اما با این حال سامسونگ مجبور شده برای کاهش قیمت تمام شده محصول، برخی از ویژگی‌های رده بالا مانند پشتیبانی از قلم اس پن و طراحی بدنه مدرن را نادیده بگیرد.

تبلت‌های لنوو:
Lenovo Tab P۱۱ Pro

معرفی  بهترین تبلت‌های بازارتبلت‌های بازار در سال ۲۰۲۱

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۱.۵ اینچ
رزولوشن: ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
پردازنده: اسنپدراگون ۷۳۰
حافظه رم: ۴ / ۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
دوربین پشتی: دوگانه (۱۳ و ۵ مگاپیکسل)
دوربین سلفی: دوگانه (۸ و ۸ مگاپیکسل)
ظرفیت باتری: ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعت
معمولاً عادت نداریم شرکت‌های چینی را در بین تولید کنندگان مطرح تبلت‌های رده بالا ببینیم، اما لنوو با تب پی ۱۱ پرو نشان داده که می‌توان سخت افزاری معقول و کارآمد را به یک قیمت نسبتاً مقرون به صرفه در اختیار خریداران قرار داد. این تبلت از یک صفحه نمایش اولد ۱۱.۵ اینچی بهره می‌برد که از HDR۱۰ نیز پشتیبانی کرده و کیفیت تصویری فوق العاده‌ای دارد. تنها به واسطه همین نمایشگر، لنوو تب پی ۱۱ پرو از اغلب رقبای خود که صفحه نمایش LCD دارند، فاصله گرفته و خود را در زمره بهترین‌های بازار قرار می‌دهد.

اما لنوو تنها به کیفیت تصویری اکتفا نکرده و چهار بلندگوی قدرتمند را هم برای ارائه صدایی فراگیر و جذاب در این تبلت به کار گرفته است. بدنه فلزی و خوش ساخت تب پی ۱۱ پرو هم یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود حس و حال کردن با یک محصول رده بالا کاملاً به کاربر منتقل شود. همچنین، این تبلت از قلم استایلوس و صفحه کلید مغناطیسی پشتیبانی کرده و از لحاظ کارکرد می‌تواند به پای سری آیپد پرو و یا گلکسی تب اس ۷ برسد. شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف بزرگ این محصول، دوربین‌های آن است که کیفیت چندانی خوبی ندارند و البته این مسئله در بین تبلت‌ها تقریباً عادی است.

Lenovo Tab M۱۰ HD ۲nd Gen

 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۱ اینچ
رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
پردازنده: هلیو P۲۲T
حافظه رم: ۲ / ۴ گیگابایت
حافظه داخلی: ۳۲ / ۶۴ گیگابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
برای کسانی که روی کیفیت صفحه نمایش وسواس زیادی ندارند و با رزولوشن پایین بدون هیچ مشکلی می‌توانند کار کنند، لنوو تب ام ۱۰ اچ دی می‌تواند یک گزینه ایده‌آل و البته مقرون به صرفه باشد. یک مدل فول اچ دی هم از این تبلت تولید شده که همان‌طور که از نامش پیداست صفحه نمایشی با رزولوشن FHD دارد، اما کمی گران‌تر است. اما به معرفی این مدل پرداختیم، چون قیمت آن منطقی‌تر و معقول‌تر است.

در داخل بدنه، لنوو تب ام ۱۰ اچ دی از تراشه هلیو P۲۲T استفاده کرده و به حداکثر ۴ گیگابایت رم مجهز شده که باعث می‌شود جزو تبلت‌های میان‌رده بازار قرار بگیرد. البته، میان‌رده بودن به معنای ضعیف بودن نیست و این تبلت می‌تواند تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها را در حد قابل قبولی اجرا کند. اگر قصد اجرای بازی‌های سنگین را نداشته باشید و قرار است به وب‌گردی، تماشای فیلم یا کار با فایل‌های متنی بپردازید، حتی می‌تواند مدلی با ۲ گیگابایت رم را تهیه کنید که قیمت پایین‌تری هم دارد. لنوو این محصول را با سیستم عامل اندروید ۱۰ روانه بازار کرده و این یعنی حداقل تا چند سال آینده از بابت به‌روز بودن تبلت خود نگرانی نخواهید داشت.

Lenovo Tab M۸
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۸.۰ اینچ
رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
پردازنده: هلیو A۲۲
حافظه رم: ۲ / ۳ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۶ / ۳۲ گیگابایت
دوربین پشتی: ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۲ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
در شرایطی که شرکت‌های زیادی اقدام به تولید تبلت‌های کوچک‌تر از ۱۰ اینچ نمی‌کنند، لنوو تقریباً بازار این محصولات را به خوبی در اختیار گرفته و مدل‌های متنوعی را در ابعاد ۷ یا ۸ اینچ تولید می‌کند. لنوو تب ام ۸ یکی از این محصولات است که مانند ام ۱۰ در دو نسخه HD و FHD عرضه شده و تفاوت آن‌ها در رزولوشن نمایشگرشان است.

برخورداری از ۲ تا ۳ گیگابایت حافظه رم، پردازنده چهار هسته‌ای هلیو A۲۲ و سیستم عامل اندروید ۹، این تبلت را جزو مدل‌های کاملاً متوسط قرار داده که می‌تواند برای کارهای سبک و نیمه سنگین مناسب باشد. دوربین‌های پشتی و سلفی هم حرف چندانی برای گفتن ندارند و برای رفع نیازهای کاربران در پایین‌ترین سطح ممکن در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین، اگر هدف‌تان از خرید تبلت، تماشای فیلم، بازی کردن کودکان و وب‌گردی است، تب ام ۸ اچ دی با کمترین هزینه ممکن می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند.

تبلت‌های هوآوی:

Huawei MatePad Pro ۱۰.۸
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۸ اینچ
رزولوشن: ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
پردازنده: اسنپدراگون ۸۷۰ فایو جی
حافظه رم: ۸ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ / ۲۵۶ گیگابایت
دوربین پشتی: ۱۳ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۷۲۵۰ میلی آمپر ساعت
میت‌پد پرو با پشتیبانی از قلم استایلوس، سخت افزاری قدرتمند و البته قیمت مقرون به صرفه‌تر نسبت به رقبا، یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تبلتی برای طراحی و انجام کارهای سنگین می‌گردند. حتی با اتصال صفحه کلید می‌توان به راحتی از این محصول به عنوان یک لپ تاپ استفاده کرد و به این ترتیب نیازی نخواهد بود همیشه لپ تاپ‌تان را همراه داشته باشید.

میت پد پرو در دو نسخه ۱۲.۶ و ۱۰.۸ اینچی تولید شده که ما در اینجا به واسطه ابعاد نسبتاً متداول‌تر و قیمت پایین‌تر، مدل ۱۰.۸ اینچی را برای معرفی انتخاب کردیم، اما اگر شما به بزرگ بودن صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، می‌توانید همین محصول را در ابعاد ۱۲.۶ اینچی نیز تهیه کنید. صفحه نمایش میت پد پرو با وجود اینکه از نوع IPS LCD است، اما کیفیت و رزولوشن بسیار خوبی دارد و حتی برای طراحان هم کاملاً مناسب خواهد بود. دوربین‌ها، اما کاملاً معمولی هستند و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشید.

Huawei MediaPad M۵ Lite
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۱ اینچ
رزولوشن: ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
پردازنده: کایرین ۶۵۹
حافظه رم: ۳ / ۴ گیگابایت
حافظه داخلی: ۳۲ / ۶۴ گیگابایت
دوربین پشتی: ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعت
میت ام ۵ لایت یکی از محبوب‌ترین تبلت‌های هواوی در بازار است که کارکردی متوسط رو به بالا داشته و تقریباً در همه لحاظ توانسته تعادل خوبی را برقرار کند. صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی این محصول برای اغلب کاربران مناسب بوده و باتری ۷۵۰۰ میلی آمپری آن هم به راحتی می‌تواند یک تا دو روز کاری شما را از شارژر بی‌نیاز کند.

هواوی با وجود قیمت مقرون به صرفه‌ای که برای میت ام ۵ لایت تعیین کرده، در زمینه اقلام همراه دست و دلبازی کرده و یک قلم M-Pen هم داخل جعبه آن قرار داده است؛ بنابراین با کمترین هزینه می‌توانید یک تبلت خوب با قدرتی متوسط را برای طراحی، یادداشت برداری، انجام بازی، وب گردی و هر کار دیگری که از چنین محصولی می‌توان انتظار داشت، در اختیار بگیرید.

Huawei MatePad T۱۰s
 بهترین تبلت‌های بازار

مشخصات:

اندازه صفحه نمایش: ۱۰.۱ اینچ
رزولوشن: ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
پردازنده: کایرین ۷۱۰A
حافظه رم: ۲ / ۳ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۶ / ۳۲ / ۶۴ گیگابایت
دوربین پشتی: ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۲ مگاپیکسل
ظرفیت باتری: ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت
اگر میت ام ۵ لایت همچنان به نظرتان گران می‌رسد و می‌خواهید یک مدل ارزان‌تر را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما میت‌پد تی ۱۰ اس است. در این مدل، هواوی از دوربین‌های ضعیف‌تری استفاده کرده و حافظه رم را هم یک گیگابایت کاهش داده است. همچنین تراشه پردازشی کایرین ۷۱۰A جای کایرین ۶۵۹ را گرفته تا در مجموع، میت‌پد تی ۱۰ اس یکی از خوش قیمت‌ترین تبلت‌های فعلی بازار باشد.

صفحه نمایش IPS LCD میت‌پد تی ۱۰ اس کیفیت تصویری بسیار خوبی دارد و طراحی کلی بدنه هم به نحوی است که آن را کاملاً شبیه به مدل‌های رده بالا می‌کند. دارا بودن هر دو پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز باعث شده تا هم از هدفون‌های قدیمی و هم لوازم جانبی مدرن بدون دردسر بتوان استفاده کرد. پس اگر یک تبلت ۱۰ اینچی ارزان و کارآمد می‌خواهید، میت‌پد تی ۱۰ اس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

منبع:دیجی رو

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 19664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha