صعود بورس با چاشنی ورود ۴۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی /رشد ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحدی شاخص کل بورس+ نقشه بازار

امروز ‌شنبه ( ۱۳شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹هزار و ۵۴ واحد صعود داشت. بازار در نخستین روز کاری، پرتقاضا و مثبت آغاز به کار کرد اما در نیمه دوم فشار عرضه شدت گرفت و در ادامه معاملات با تعادل بیشتری دنبال شد که به نظر می رسد آرامش در بازار ارز و نرخ های بازارهای جهانی موجب این تعادل در بین خریداران شده است.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز ‌شنبه ( ۱۳شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۰ هزار واحد رشد به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹هزار و ۵۴ واحد صعود داشت. بازار در نخستین روز کاری، پرتقاضا و مثبت آغاز به کار کرد اما در نیمه دوم فشار عرضه شدت گرفت و در ادامه معاملات با تعادل بیشتری دنبال شد که به نظر می رسد آرامش در بازار ارز و نرخ های بازارهای جهانی موجب این تعادل در بین خریداران شد.

پالایشی ها متعادل و مثبت دنبال شدند به طوریکه شبندر و شپنا پرحجم های گروه در حوالی یه درصد مثبت بسته شدند. خودرو و قطعاتی ها هم پر عرضه دنبال شدند و نمادهای خزامیا، خلنت، خساپا، خکرمان با وجود تقاضا ، در مدار منفی روز خود را به اتمام رساندند.

در جریان معاملات فلزات اساسی ها با افزایش عرضه رو به رو بودیم در این گروه ذوب با بیش از ۱۴۰ میلیون معامله و یک درصد منفی پرحجم ترین سهم گروه لقب گرفت و رشد قیمت جهانی فلز آلومینیوم افزایش تقاضا در نمادهای فایرا و فنوال را به دنبال داشت. موج تقاضا در گروه بانکی کاملا مشهود بود بانک کارآفرین تنها نماد منفی گروه بود ، نماد دی با بیش از ۱ میلیارد حجم معاملاتی در سقف قیمت روزانه خود بسته شد.

شاخص هموزن نیز مانند شاخص کل سبز پوش به معاملات خود خاتمه داد.در گروه محصولات شیمیایی شاهد افزایش تقاضا بودیم نماد پترول با بیش از ۱۲۰ میلیون معامله بعد از عرضه شدن صف خرید مجددا به صف نشست و پرحجم ترین سهم گروه شد. نمادهای غذای نیز با انتشار گزارشات خود مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی نرخ محصولات پرتقاضا ظاهر شدند.نمادهای دارویی و سیمانی نیز با نوسانات مثبت همراه بودند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد تازه عرضه اولیه شده مدیریت اشاره کرد این نماد با قیمت ۸۲۸ تومان و رشد ۵ درصدی با صف خرید میلیونی روز خود را به اتمام رساند.

صعود ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۹ هزار و ۵۴ واحد صعود کرد و به رقم ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  یک میلیون و ۳۷ هزار معامله به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، میدکو، نوری، کچاد، فملی، شتران، همراه بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، برکت، شبندر، شپنا، خساپا، فملی، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۳۳ واحد رشد، رقم ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۶۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۶۲ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام آریا، زاگرس، صبا، بپاس، فرابورس، دماوند بیشترین تاثیر  مثبت و نماد غصینو  بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، دی، مدیریت، کمرجان، گدنا، کرمان، لطیف است.

ضمنا روز شنبه برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۴۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.  

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام تایرا (شرکت تراکتورسازی ایران) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۷۰ میلیارد تومان بود. پس از تایرا، های وب (داده گستر عصر نوین) و وسینا (بانک سینا) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

انتهای پیام. /

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 19643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha