کاهش محسوس دمای هوا در شهرهای شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا روز شنبه وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که از امشب تا پایان وقت روز شنبه در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، شامل آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این مدت شاهد وزش باد شدید موقتی و کاهش محسوس دما به‌ ویژه در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

ضیاییان بیان کرد: شدت بارش در این مدت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود. همچنین در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی است.

ضیائیان با بیان این‌که روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی بارش پراکنده ادامه خواهد داشت، گفت: در پنج روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان‌وبلوچستان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، گاهی وزش باد شدید موقت و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: در دو روز آینده در شمال غرب و غرب کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقت با احتمال گردوخاک وجود خواهد داشت.

او توضیح داد: از روز شنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید رخ خواهد داد و در استان‌های خراسان‌جنوبی، جنوب خراسان‌رضوی و سیستان‌وبلوچستان خیزش گردوخاک، کاهش دید اُفقی و کیفیت کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۳۴ کمترین آن ۲۴ درجه خواهد بود.

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
کد خبر: 19616
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha