تیم والیبال نوجوانان ایران در یک رالی جذاب، روسیه دومین تیم پرافتخار جهان را شکست داد و به مقام سوم جهان رسید | تصاویر

تیم والیبال نوجوانان ایران در آخرین بازی خود در هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان برای کسب رتبه سومی مقابل روسیه صف‌آرایی کردند و در یک مسابقه جذاب سه بر دو به پیروزی رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کارنامه دو تیم مملو از افتخارات جهانی است. تزارها با سه قهرمانی، ۲ مقام دومی و یک مقام سومی، دومین تیم پرافتخار والیبال نوجوانان جهان محسوب می‌شوند و ایران با ۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ مدال برنز، سومین تیم پرافتخار زیر ۱۹ سال جهان است.

رالی پنج‌سته امروز اما با شروع خوب شاگردان مسعود آرمات آغاز شد تا امتیاز ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران در ست نخست ثبت شود.

در ست دوم روس‌ها عملکرد بهتری داشتند و در نهایت به امتیاز ۲۵ بر ۲۲ رسیدند.

ست سوم با بازی نزدیک دو تیم همراه بود و یکی از هیجان‌انگیزترین ست‌های این بازی بود که درنهایت با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران تمام شد. دریافت کارت زرد از سوی آرمات و خطای ارنج روس‌ها در جریان بازی، از اتفاق‌های قابل توجه این ست بود.

ست چهارم بار دیگر تزارها با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ از ایران پیشی گرفتند تا سرنوشت تیم برنده در ست پنجم رقم بخورد.

در ست سرنوشت‌ساز اما این ایران بود که توانست فاصله را از حریف زیاد کند و با ثبت امتیاز ۱۵ بر ۶ فاتح سکوی سومی جهان لقب گیرد.

ایران بازی امروز را با ترکیب یوسف کاظمی، یونس جوان، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد.

ترکیب نخستین تیم ماکسیم ماکسیمف سرمربی برزیل هم متشکل از نیکیتا بورچیکف، میخائیل سیدورنکو، میخائیل لابینسکی، واسیلی تاراسنکو، کریل ولاسف، تیموفی تیخونف و میخائیل کاشتانف (لیبرو) بود.

تیموفی تیخونف بازیکن شماره ۱۸ روسیه با کسب ۲۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد و در تیم ایران نیز پوریا حسین‌خانزاده با ۱۸ امتیاز، بهترین بازیکن شد.

در این بازی ملی‌پوشان نوجوان ایران در مجموع ۱۱۰ پوئن شامل ۵۱ امتیاز حمله، ۹ امتیاز دفاع، ۹ امتیاز سرویس و ۴۱ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. روسیه نیز ۹۵ پوئن شامل ۵۷ امتیاز حمله، ۱۰ امتیاز دفاع، ۹ امتیاز سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات حریف خود کسب کرد.

در چهارمین و آخرین بازی امروز در سالن ۱۲ هزار نفری آزاد از ساعت ۱۹ دو تیم لهستان و بلغارستان در فینال رقابت‌ها با هم دیدار می‌کنند.

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان امشب (پنج‌شنبه) به پایان می‌رسد.

برنامه رقابت‌های مرحله نهایی والیبال نوجوانان جهان / آخرین نتایج

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 19582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha