چرا صنایع و نهادهای کشاورزی ترخیص نمی‌شوند/قیمت فولاد ۳/۵ برابر شده!

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای روحانی گرانی‌های لحظه‌ای بیداد می‌کند سری به بازار بزنید. از مرغ، تخم‌مرغ، مواد غذایی تا مایحتاج روزانه گرفته تا خودرو، فولاد مصالح ساختمانی افزایش قیمت داشته است. چرا صنایع و نهادهای کشاورزی ترخیص نمی‌شوند.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رضا تقی‌پور نماینده مردم تهران در مجلس امروز چهارشنبه ۹ مهرماه طی اخطاری با استناد به اصل ۱۳۴ قانون اساسی به رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق این اصل رئیس‌جمهور باید با اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگ ساختن تصمیمات دولت و هیأت وزیران باید بپردازد و تأکید دارد که رئیس‌جمهور در مجلس مسئول اقدامات هیأت وزیارن است. 

وی افزود: آقای روحانی گرانی‌های لحظه‌ای بیداد می‌کند سری به بازار بزنید. از مرغ، تخم‌مرغ، مواد غذایی تا مایحتاج روزانه گرفته تا خودرو، فولاد مصالح ساختمانی افزایش قیمت داشته است. چرا صنایع و نهادهای کشاورزی ترخیص نمی‌شوند.

تقی پور نسبت به تعطیلی قریب‌الوقوع و بیشتر صنایع هشدار و تأکید کرد بیشتر صنایع طی ماه‌های آینده مواد و قطعات ندارند بنابراین بانک مرکزی باید تخصیص ارز به مواد و قطعات مورد نیاز به کشور نهادهای کشاورزی مثل ذرت و کنجاله را تسریع کند و مقررات دست و پاگیر را حذف کند. صاحبان صنایع و کشاورزان سرگردانند. 

وی گفت: دیروز خوشبختانه پس از ۱۴۰ روز سرگردانی و بلاتکلیفی وزارت صمت با درایت مجلس وزیر صمت انتخاب شد بنابراین مردم انتظار دارند به سرعت شاهد کاهش قیمت‌ها باشند. 

 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما ۳۰ میلیون تن تولید در فولاد داریم گفت: قیمت فولاد سه و نیم برابر شده چه کسی این را می‌خواهد سامان دهد؟ باید دولت به وزارت صمت کمک کند واین قیمت گرانتر از قیمت جهانی فولاد است. باید جلوی واردات بی‌روبه شمش فولاد گرفته شود. اینها ناشی از سوءمدیریت است. 

 نماینده مردم تهران در مجلس از دولت خواست به وظیفه خود عمل کند اظهار داشت: به مردم اجحاف می‌شود. حق مردم گرانی نیست. برخورداری از ارزانی و رفاه است امیدواریم این رنج معیشتی به سرعت حل شود.

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 1958
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha