سود فوق العاده "وسپهر" در هفته اول برای سهامداران/ پیش‌بینی عرضه اولیه بعدی

با اینکه تنها یک هفته از قرار گرفتن نماد وسپهر بر تابلوی معاملات بازار ثانویه بورس می گذرد اما این عرضه اولیه جدید سود قابل توجهی در کوتاه مدت نصیب سهامداران کرده است.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد- پدرام احمدی؛ پانزدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران که به نسبت سایر عرضه اولیه های سال جاری رقم قابل توجهی بود ۳۰ شهریور به سهامداران فعال در بورس عرضه شد و از ۲ مهر روی تابلوی معاملات قرار گرفت، البته دسترسی خرید و فروش این سهم تنها ۴ روز است که عملی شده و از شنبه ۵ مهر  قابل معامله شده است.

با اینکه تنها یک هفته از قرار گرفتن نماد وسپهر بر تابلوی معاملات بازار ثانویه بورس می گذرد اما این عرضه اولیه جدید سود قابل توجی در کوتاه مدت نصیب سهامداران کرده است.

عرضه اولیه وسپهر که متعلق به شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات از مجموعه شرکت های بانک توسعه صادرات  با نماد بورسی "وبصادر" است، ۲۰ درصد سهام این شرکت به عموم مردم عرضه شد.

عرضه اولیه وسپهر، با بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومان کشف قیمت شد و به هر نفر ۱۱۰۰ سهم رسید و در این عرضه اولیه  ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۶۶۱ کد معاملاتی شرکت کردند.


پذیره‌نویسی صندوق پالایش‌یکم و عرضه اولیه «وسپهر» به ایستگاه آخر رسید +جزئیات قیمت و خرید

عرضه اولیه درشت در راه است + جزئیات / برای خرید "وسپهر۱" چقدر پول نیاز داریم؟


امروز چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ارزش هر سهم وسپهر بعد از گذشت طول عمر یک هفته‌ای در بازار ثانویه و تابلوی معاملات به   ۱۲۶۷۸ ریال رسید. در واقع وسپهر یک میلیون و صدو یازده هزار تومانی در عرض یک هفته به سهامدارانی که با بالاترین قیمت یعنی ۱۰۱۰ تومان سهم را خریداری کرده بودند با رشد ۲۳.۹۷ درصدی سود فوق العاده‌ی ۲۶۷ هزار تومانی نصیب خریداران خود کرد.

نماد وسپهر روز بازگشایی جزو برترین های صف خرید در بازار بورس قرار داشت اما امروز هم با اینکه صف خرید به صف فروش غلبه کرد و نماد رنج مثت ۵ را مجددا رقم زد اما عده ای در کمال تعجب یا شاید در سایه ی ترس و هیجان در صف فروش این عرضه اولیه قرار گرفتند.

کارشناسان بازار سرمایه نسبت به این سهم آینده ی خوبی را پیش بینی می کنند چرا که در حوزه های ارزشمندی از جمله فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری می کند اما اینکه چرا عرضه اولیه ها برای فعالان بازار سرمایه جذاب است و بسیاری آن را خریداری می کنند و سود قابل توجهی در کوتاه مدت، میان مدت و حتی بلند مدت عاید دارندگان می کند به این موضوع بازمی گردد که عرضه اولیه ها برای جذاب بودن نزد خریداران با درنظر گرفتن تخفیف قابل ملاحظه ای از سوی ناشر عرضه می شوند تا بتوانند فروش کنند و منبع مالی لازم برای فعالیت در نظر گرفته شده را به طور قطعی بدست آورند بنابراین با قیمتی پایین تر از ارزش ذاتی در بازار عرضه می شوند.

از طرفی شرکت بعد از به دست آوردن منبع مورد نیاز از طریق افزایش سهام شناور شرکت منبع مالی را در فعالیت تعیین شده سرمایه گذاری می کند و با انجام عملیات کشف سود می کند و به این ترتیب سهامداران نیز منتفع می شوند.

لیزینگ اقتصاد نوین، سپید ماکیان، لیزینگ کارآفرین، اصفهان کش، فن آوا کارت، شرکت نفت جی، شیمی بافت، صنایع چوب خزر کاسپین، بارز کردستان، پتروشیمی بندر امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، صنعت غذایی کوروش، تولید نیروی جنوب غرب صبا، پتروشیمی مروارید، ایمن خودرو شرق، ترانسفورماتور توزیع زنگان، پتروشیمی ایلام، راه آهن حمل و نقل، تامین سرمایه تمدن، شرکت پتروشیمی اروند، استقلال و پرسپولیس، مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان سنگان و عمران و مسکن سازان ایران شرکت هایی هستند که برای عرضه اولیه در فصل سوم سال ۹۹ در لیست آماده به عرضه اولیه قرار دارند.

با توجه به اینکه «غکورش» یا همان شرکت صنایع غذایی کوروش قرار بود شهریور ماه عرضه اولیه شود و به دلایل نامشخص این عرضه صورت نگرفت به نظر می رسد اولین عرضه اولیه بعدی یا به عبارت دیگر شانزدهمین عرضه اولیه بازار فرابورس ایران در سال  ۹۹ نماد "غکورش" باشد.

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 1957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha