ایران - سوریه | پیک دوم فوتبال در انتخابی جام جهانی قطر | اولین بازی تیم ملی بدون سردار و اسکوچیچ

مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ امشب در حالی برای ایران آغاز می‌شود که به‌خاطر کرونا ورزشگاه آزادی خالی است و سرمربی ایران هم احتمالا غایب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازهمشهری‌آنلاین، مرحله دوم و پایانی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ از امشب برای تیم ملی ایران آغاز می‌شود. ملی‌پوشان ایران در مرحله اول به مشکلات زیادی برای صعود برخوردند اما نهایتا در دور برگشت با بردن ۲رقیب مستقیم جواز صعود به مرحله بعدی را گرفتند. ۲رقیبی که یکی از آنها در این مرحله هم دوباره با ایران همگروه شده و ۵روز دیگر در یک زمین بی‌طرف از ایران میزبانی خواهد کرد. اما پیش از بازی ۱۶شهریور مقابل عراق، ملی‌پوشان ایران امشب باید این مرحله را با میزبانی از سوریه آغاز کنند. تیمی که تاکنون در مقدماتی ۶دوره از جام‌جهانی با ایران بازی کرده و اگرچه بردهای زیادی مقابل ایران ندارد اما همیشه حریف چغر و سرسختی برای ما بوده است چنان که تعداد بردهای ما در این مسابقات کمتر از تساوی‌هاست.

تیمی که به کی‌روش نباخت

سوریه نخستین بار در مقدماتی جام‌جهانی۱۹۷۴ با ایران بازی کرد که بازی رفت را با یک گل باخت و بازی برگشت را با یک گل پیروز شد. هر دو بازی در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد و برد سوریه در بازی برگشت تنها پیروزی این تیم در تاریخ تقابل‌هایش با ایران بوده است. ۴سال بعد در مقدماتی جام‌جهانی۱۹۷۸ سوریه دوباره به پست ایران خورد اما این بار حریف سختی نبود. آنها در بازی رفت با تک‌گل علی پروین به ایران باختند و در بازی برگشت حاضر نشدند. در مقدماتی جام‌جهانی۱۹۹۴ و درحالی‌که علی پروین این بار سرمربی ایران بود دو تیم در تهران و دمشق به یک نتیجه مشابه رسیدند؛ تساوی یک-یک.

۴سال بعد باز هم در مرحله اول مقدماتی همگروه بودیم. تیم مایلی‌کهن در دمشق با گل علی دایی یک بر صفر پیروز شد اما در تهران دایی نیمکت‌نشین شد، ایران و سوریه ۲-۲مساوی شدند و همان بازی زمینه‌ساز دعوای مایلی‌کهن و دایی و دوری مقطعی شهریار از تیم ملی شد. در مقدماتی جام‌جهانی۲۰۱۰ دوباره با سوریه همگروه شدیم که بازی رفت در تهران بدون گل تمام شد و در بازی برگشت که علی دایی سرمربی تیم بود با ۲گل سوریه را بردیم. آخرین بار هم در مقدماتی جام‌جهانی۲۰۱۸ با سوریه همگروه شدیم که تیم کی‌روش در دمشق بدون گل و در تهران ۲-۲ با این حریف مساوی کرد.

صدرنشین گروه اول، منهای عمر السوما

سوریه امسال در مقدماتی جام‌جهانی درخشان‌تر از همیشه ظاهر شده و مرحله اول را با ۷برد از ۸بازی پشت سر گذاشته است. سوریه که در گروه A با چین همگروه بود بالاتر از این تیم و با کسب ۲۱امتیاز از ۸بازی به‌عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کرد. بهترین گلزنان سوریه در این مسابقات عمر السوما و محمود المواس بودند که به‌ترتیب ۷ و ۶گل برای این تیم به‌ثمر رساندند. عمر السوما به‌دلیل مصدومیت در بازی امشب مقابل ایران غایب است، چنان که ایران هم سردار آزمون را به‌دلیل ۲اخطاره شدن در بازی قبلی در اختیار نخواهد داشت.

سوریه ۴۸سال است مقابل ایران پیروز نشده و آخرین تساوی این تیم مقابل ما نیز همان تساوی ۲-۲ است که ۴سال قبل در مقدماتی جام‌جهانی۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران مقابل شاگردان کی‌روش به‌دست آمد. آن مسابقه برای ایران تشریفاتی بود و پس از آن هم در ۲ مسابقه دوستانه، ایران با هدایت ویلموتس و اسکوچیچ جمعا ۸گل به سوریه زد و هیچ گلی دریافت نکرد. اسکوچیچ به‌دلیل ابتلا به کرونا در تمرینات اخیر تیم ملی غایب بوده اما دستیار او روز گذشته اعلام کرد تا آخرین لحظات امیدوار خواهد بود که دراگان با منفی شدن تست کرونا، اجازه حضور در بازی امشب را به‌دست بیاورد.

این مسابقه حساس، ساعت ۲۰:۳۰ پنچ‌شنبه ۱۱ شهریور برگزار خواهد شد.

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 19566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha