سردرگمی سرمربی سوریه برای حدس ترکیب ایران

ترکیب تیم ملی نقاط ابهام جالبی دارد که با محرومیت سردار آزمون به اوج خود رسیده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اولین بازی تیم‌ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به میزبانی ورزشگاه آزادی و مقابل تیم ملی سوریه برگزار خواهد شد که انتخاب ترکیب ۱۱ نفره از بین فهرستی ۲۷ نفره، کاری بسیار دشوار برای دراگان اسکوچیچ خواهد بود.

او که از بین خیل مهره‌های شایسته برای حضور در تیم ملی توانسته لیستی معقول را انتخاب کند، حالا در چند پست با تردیدهایی مواجه خواهد بود تا ترکیب تیم ملی این‌چنین برای کادرفنی سوریه مرموز و غیرقابل حدس شود؛ جایی که نزدیکی کیفیت بازیکنان یا غیبت مهره‌های اصلی، ابهام ها را حداکثری کرده است.

تیم ملی فردا سردار آزمون را به دلیل محرومیتی که با دریافت کارت زرد در بازی با عراق به دست آمد، در اختیار نخواهد داشت و او از بازی با همین تیم کار خود در مرحله مقدماتی را استارت می‌زند اما ۲۶ بازیکن دیگر در دسترس خواهند بود.

ترکیب تیم ایران در آخرین بازی ملی؛ به جز آزمون حالا ۲-۳ تغییر دیگر هم وجود دارد.

* دفاع چپ؛ اولین تجربه ملی امیری
تیم ملی در فهرست خود دو مدافع چپ تخصصی را در اختیار دارد. میلاد محمدی که در ۲۷ سالگی به رکورد ۴۰ بازی ملی رسیده و خود را آماده دومین جام جهانی‌اش می‌کند، در حالی گزینه نخست اسکوچیچ است که در چند ماه اخیر بازی باشگاهی انجام نداده و با جدایی از خنت، فعلا تحت قرارداد تیمی نیست.

از آن سو امید نورافکن پس از فصلی درخشان در سپاهان به عنوان آلترناتیو خودنمایی می‌کند اما شاید سورپرایز اسکوچیچ، وحید امیری ای باشد که در ترکیب پرسپولیس دفاع چپ بازی کرد و با عملکرد فوق العاده، حالا خود را آماده ایفای این نقش در تیم ملی می‌کند.

* هافبک مرکزی؛ شناسایی زوج احمد نور

نمایش‌های احمد نوراللهی در پرسپولیس، احتمالا اسکوچیچ را مجاب خواهد کرد تا به این بازیکن میدان بدهد و او را در ترکیب اصلی قرار دهد تا هافبک دفاعی تیم ایران در بازی با سوریه این بازیکن باشد اما برای زوج او گزینه‌های بسیار زیادی در دسترس هستند.

حضور احسان حاج صفی ابهام ها را از بین می‌برد اما کاپیتان فصل گذشته سپاهان به دلیل مصدومیت در این اردو حضور ندارد تا محمد کریمی و یاسین سلمانی به عنوان چهره‌های بازیساز و فانتزی و سعید عزت اللهی، میلاد سرلک و زبیر نیک نفس به عنوان چهره‌های جنگنده در اختیار کادرفنی قرار بگیرند.

* وینگر راست و چپ؛ قلی زاده و یک ستاره

احتمالا تیم ملی با حضور چهار هافبک به مصاف سوریه خواهد رفت و در چنین شرایطی دو هافبک کناری یا وینگر در ترکیب تیم ایران حضور خواهند داشت.

علی قلی‌زاده که در شارلروا روزهای خوبی را سپری می‌کند، یکی از هافبک کناری‌ها خواهد بود و در سمت دیگر، مهدی ترابی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش گزینه های حضور فیکس خواهند بود. باتوجه به بازی‌های قبلی و حضور ثابت جهانبخش، شانس او برای حضور فیکس بیشتر خواهد بود. 

* مهاجم نوک؛ جانشین آزمون چه کسی است؟

غیبت سردار آزمون در ترکیب تیم ملی شاید مهم‌ترین نکته لاین آپ باشد؛ بازیکنی که در دو دیدار مقابل بحرین و عراق با مهدی طارمی آتش بازی فوق‌العاده‌ای را انجام داد و راه صعود را هموار کرد.

حالا برای بازی سوریه و در موقعیت غیبت آزمون، کریم انصاری‌فرد و مهدی قایدی بیشترین شانس را برای بازی کنار مهدی طارمی دارند. انصاری‌فرد در خرداد ماه دو گل مقابل کامبوج و هنگ کنگ به ثمر رساند. شاید دو گانه اصلی بین قدرت تمام کنندگی انصاری‌فرد و تکنیک قایدی باشد. کریم که در بازی دوستانه فروردین ماه یک گل تماشایی به سوریه زد و نامزد کاپیتانی نیز هست، احتمال بالاتر برای حضور فیکس را پیش روی خود می‌بیند و باید دید تیم ملی با زوج انصاری‌فرد - طارمی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را آغاز می‌کند یا اسکوچیچ تصمیم تازه‌ای خواهد گرفت.

این مسابقه حساس، ساعت ۲۰:۳۰ پنچ‌شنبه ۱۱ شهریور برگزار خواهد شد.

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
کد خبر: 19561
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha