۵۰ میلیارد تومان درآمد ماهانه بورس / درآمد بورس از کارمزد معاملات چقدر است؟

شرکت بورس اوراق بهادار گزارشات مالی مرداد ماه خود را در سایت کدال منتشر کرده است. مرداد ماه شرکت بورس چقدر درآمد داشته است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت بورس در تازه‌ترین گزارش خود کدال، گزارش عملکرد ماهانه خود را منتشر کرد.

در گزارش یک ماهه مرداد سال جاری منتشر شده شرکت بورس که در سایت کدال منتشر شده، نشان می‌دهد «بورس» با کسب درآمد ۵۰ میلیارد تومانی در مرداد امسال افت ۷۰ درصدی در مقایسه با مرداد ۹۹ را ثبت کرده است. همچنین مجموع درآمد پنج ماهه ابتدایی سال جاری این شرکت به ۱۹۱٫۲ میلیارد تومان رسیده که ۷۴ درصد کمتر از دوره مشابه پارسال، در زمان اوج شاخص بورس، بوده است.

در گزارش مالی منتشر شده شرکت بورس، درآمد حاصل از حق درج و پذیرش در مرداد ماه امسال دو میلیارد تومان بوده است همچنین درآمدی که از کارمزد معاملات در این ماه کسب کرده است به ۴۲ میلیارد تومان رسیده است.

در صورت مالی منتشر شده تیر ماه شرکت بورس، درآمد حاصل از ارائه خدمات به کارگزاران «بورس» حدودا ۴ میلیارد تومان بود. همچنین درآمد حاصل از حق درج و پذیرش شرکت در تیر ماه به دو میلیارد تومان رسید.

یکی از درآمدهای مهم شرکت بورس که از محل درآمد حاصل از کارمزد معاملات است که در صورت مالی سالیانه این شرکت هم رقم بزرگی را به خود اختصاص داد در تیر ماه سال جاری به حدودا ۴۷ میلیارد تومان رسید.

شرکت بورس در مرداد ماه در مجموع چهار میلیارد تومان از محل ارائه خدمات به کارگزاران درآمد کسب کرده است. در مجموع درآمدهای این شرکت در یک ماهه مرداد ماه به  ۵۰ میلیارد تومان رسیده است. مجموع درآمد ماهانه مرداد شرکت بورس نسبت به تیر ماه ۸٫۷ درصد کاهش داشته است.

آخرین درخواست شرکت بورس برای افزایش سرمایه این شرکت در تاریخ ۲۸ مرداد ماه سال جاری بوده است که «بورس» قصد دارد از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها مالی  به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه بدهد سرمایه فعلی «بورس» ۴۰۰ میلیارد تومان است در آخرین مجمع عمومی سالیانه برگزار شده از سمت این شرکت درباره افزایش سرمایه تصمیم‌گیری شده است.

همچنین در افشای اطلاعات با اهمیت که شرکت بورس در سایت کدال منتشر کرده است مقرر شده است تا  پنج درصد از سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی و فعالان به دسته سایر اشخاص (نماد بورس) انتقال یابد و قابلیت معامله برای آنها در نماد بورس فراهم شود.

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 19549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha