عبور تلگرام از مرز یک میلیارد دانلود

پیام‌رسان تلگرام به جدیدترین اپلیکیشنی تبدیل شد که میزان دانلود آن در سراسر جهان از مرز یک میلیارد عبور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه همشهری، این برنامه که کارش را از اواخر سال ۲۰۱۳ استارت زده، اصلی‌ترین رقیب واتساپ و فیسبوک مسنجر است. این شرکت توانست در میان خشم عمومی از به‌روزرسانی اخیر سیاست حفظ حریم خصوصی واتساپ، حضور خود را در بازار تقویت کند، چراکه بسیاری از کاربران واتساپ تصمیم گرفتند به سمت تلگرام حرکت کنند؛ پیام‌رسانی که حدود ۲ سالی می‌شود که در ایران فیلتر شده است.

تلگرام همچنین ویژگی‌های جدیدی ازجمله تماس تصویری گروهی، اشتراک‌گذاری صفحه با صدا و تجربه چت صوتی به‌روز شده را که به جذب کاربران بیشتر و جدید کمک می‌کند، در ماه‌های اخیر معرفی کرده است.

وب‌سایت تک‌کرانچ با استناد به داده‌های شرکت «سنسور تاور» گزارش داده که هفته گذشته تلگرام از مرز یک میلیارد دانلود در سراسر جهان عبور کرده است. سایر برنامه‌های موجود در فهرست میلیاردی‌ها، شامل واتساپ به‌عنوان رقیب بزرگ تلگرام و همچنین مسنجر فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت، اسپاتیفای و نتفلیکس است.

«سنسور تاور» گزارش داده است که هندوستان با ۲۲ درصد از نصب‌های مادام‌العمر به بزرگ‌ترین بازار اینترنتی تلگرام تبدیل شده است. پس از هند، روسیه و اندونزی ۲ بازار اصلی این برنامه هستند که به‌ترتیب ۱۰ و ۸ درصد از کل دانلود و نصب را به‌خود اختصاص داده‌اند. همچنین تلگرام در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۲۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نصب رسیده است که نسبت به ۱۳۳ میلیون گزارش شده در مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۶۱ درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد.

توجه به این نکته ضروری است که تعداد نصب‌های گزارش شده توسط «سنسور تاور» بیانگر کاربر فعال برنامه نیست. با این حال، تلگرام سال گذشته اعلام کرد که ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

در اوایل‌ ماه جاری میلادی، روزنامه تجاری «نیکی آسیا» با استناد به پلتفرم تجزیه و تحلیل App Annie گزارش داد که تلگرام در سال۲۰۲۰ به هفتمین اپلیکیشن پردانلود جهان تبدیل شد. یکی از دلایل اصلی موفقیت روزافزون تلگرام در ماه‌های اخیر، احساس منفی کاربران نسبت به واتساپ بوده است. علاوه بر سیاست‌های اخیر واتساپ که مدت‌ها مورد انتقاد و نکوهش کارشناسان و کاربران بود، ایرادهای فنی بسیار، خصوصا در بخش دسکتاپ آن، باعث شده تا بسیاری از کاربران کوچ به تلگرام را در دستور کارشان قرار دهند.

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 19538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha