برنامه رقابت‌های مرحله نهایی والیبال نوجوانان جهان / آخرین نتایج

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان روز چهارشنبه با هشت دیدار مرحله نیمه‌نهایی پیگیری شد و در مهمترین بازی‌ها تیم‌های بلغارستان برابر روسیه و لهستان در مقابل ایران برای راه‌یابی به دیدار نهایی پیروز شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که از دوم شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال آغاز شده است، روز چهارشنبه با هشت مسابقه مرحله نیمه‌نهایی پیگیری شد. بر این اساس، تیم‌های بلغارستان برابر روسیه و لهستان مقابل ایران به پیروزی رسیدند و به عنوان دو تیم برتر، راهی فینال شدند.

تیم‌ها برای مشخص شدن فینالیست‌ این رقابت‌ها، در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

قابل ذکر است در رقابت‌های سه‌شنبه در مرحله یک چهارم نهایی، تیم ملی والیبال لهستان با نتیجه ۳ بر صفر آلمان را شکست داد تا ضمن صعود به دور بعد حریف تیم ملی والیبال ایران در نیمه‌نهایی شود.

تیم بلغارستان مقابل ایتالیا  با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و روسیه مقابل برزیل در ۳ ست پیاپی به پیروزی دست یافت تا این دو تیم در نیمه‌نهایی این مسابقات به مصاف هم بروند.

همچنین در این سالن، تیم‌های برزیل، ایتالیا، آلمان و آرژانتین برای جایگاه پنجم تا هشتم با هم روبرو شدند.

چهار مسابقه نیز در سالن فدراسیون برگزار شد که تیم‌های مصر، هند، بلژیک و جمهوری چک در این مرحله برای رتبه‌های نهم تا دوازدهم به میدان رفتند و تیم‌های نیجریه، کوبا، تایلند و کلمبیا برای جایگاه‌های سیزدهم تا شانزدهم با هم روبرو شدند.

برنامه و نتایج دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به قرار زیر است:

مسابقات سالن ۱۲‌هزار نفری آزادی

ساعت ۱۰: آرژانتین ۳ – آلمان ۰

ساعت ۱۳: ایتالیا ۳ – برزیل ۰

ساعت ۱۶: بلغارستان ۳ – روسیه ۲

ساعت ۱۹: ایران ۱ – لهستان ۳ 

مسابقات سالن فدراسیون والیبال

ساعت ۱۰: تایلند ۳ – کلمبیا ۲

ساعت ۱۳ : نیجریه ۳ – کوبا ۲

ساعت ۱۶ : جمهوری چک ۳ – بلژیک ۱

ساعت ۱۹ : مصر ۲ – هند ۳

تکمیلی:

بدین ترتیب، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با پذیرش شکست مقابل تیم ملی والیبال لهستان از رسیدن به فینال بازماند.

بلندقامتان ایران در این مسابقه با ترکیب اولیه یوسف کاظمی،  عرشیا به نژاد، یونس جوان، پوریا حسین خانزاده، امیر محمد گلزاده، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) مقابل لهستان حاضر شدند.  

دیدار ایران و لهستان در نیمه نهایی این رقابت ها درحالی بود که بلندقامتان ایران برای دومین بار در این تورنمنت به مصاف لهستان رفتند. در دور گروهی این رقابت ها تیم ملی والیبال ایران شکست ۳ بر صفر را تجربه کرد.  

تیم ملی والیبال لهستان در این رقابت ها بسیار سرسخت نشان داده چرا که اگر به پنج بازی اخیر این تیم نگاه کنیم خواهیم یافت که لهستان بدون واگذاری حتی یک ست، پیروز پنج دیدار متوالی رقابت ها بوده است.

تیم ملی والیبال ایران در بازی نیمه نهایی مقابل لهستان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا از صعود به فینال باز بماند. دیدار نیمه نهایی بین ایران و لهستان در چهار ست و با نتایج ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۳، ۲۳ بر ۲۵، و ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان پایان یافت.

ایران هر چند طلسم ست ندادن لهستان را شکست اما برای رسیدن به فینال کافی نبود. 

تیم ملی والیبال ایران در ست اول و دوم این بازی موفق نشد از برتری امتیازهای خود بهره ببرد و بازی را به سادگی مقابل لهستان واگذار کرد. اشتباهات فردی ایران در این بازی بسیار مشهود بود و در زمان های حساس، ملی پوشان قادر نبودند که امتیازات را به نام خود ثبت کنند.

در ست سوم این رقابت، بلندقامتان ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و با اشتباهات فردی کمتر موفق شدند این ست را ۲۵ بر ۲۳ به نام خود کنند.

اما در ست چهارم این مسابقه، تیم ملی والیبال لهستان تیم برتر میدان بود و موفق شد این ست و بازی را به سود خود تمام کند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم ملی والیبال بلغارستان مقابل روسیه با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد تا اولین فینالیست این مسابقات نام بگیرد.

با توجه به نتایج کسب شده،  فینال این رقابت ها بین دو تیم بلغارستان و لهستان پیگیری خواهد شد. همچنین تیم ملی ایران باید در دیدار رده بندی برای مقام سومی به مصاف روسیه برود.

برنامه آخرین روز مسابقات (پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ماه)

مسابقات سالن ۱۲‌هزار نفری آزادی

ساعت ۱۰: برزیل ۳ – آلمان ۱ (برای رتبه هفتم)

ساعت ۱۳: آرژانتین ۳ – ایتالیا ۱ (برای رتبه پنجم)

ساعت ۱۶: روسیه ۲– ایران ۳  (برای مقام سوم)

ساعت ۱۹: لهستان – بلغارستان  (برای مقام قهرمانی)

مسابقات سالن فدراسیون والیبال

ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه: نیجریه ۲ – تایلند ۳ (برای جایگاه سیزدهم)

ساعت ۱۵ : بلژیک ۳ – مصر ۱ (برای جایگاه یازدهمی)

ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه: جمهوری چک – هند  (برای جایگاه نهمی)

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 19522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha