تصاویر | قهرمان جهان، نقره‌ای شد؛ تلاش صلحی‌پور جواب داد

وزنه‌بردار کشورمان در دسته منهای ۹۷ کیلوگرم در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ به روی تخته رفت و با مهار وزنه ۲۲۲ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سیدحامد صلحی‌پور وزنه‌بردار کشورمان در دسته منهای ۹۷ کیلوگرم در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۴ به روی تخته رفت. او در نخستین حرکت خود وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را انتخاب کرد و نتوانست آن را بالای سر ببرد.

صلحی پور در دومین حرکت خود وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را انتخاب کرد و نتوانست آن را بالای سر ببرد. وزنه بردار کشورمان در حرکت سوم خود نیز ۲۲۲ کیلوگرم را انتخاب کرد و توانست آن را بالای سر خود ببرد و به مدال نقره این بازی ها دست پیدا کرد.

مدال طلای این وزن هم به وزنه بردار چینی رسید. ین پان پان از چین در حرکت اول خود ۲۲۳ کیلوگرم به راحتی ثبت کرد تا برای حرکت دوم خودش ۲۲۷ کیلوگرم را انتخاب کند. وزنه ای که با دو چراغ سفید تایید شد تا به مدال طلای این وزن برسد. در حرکت سوم با  ۲۴۳.۵ کیلوگرم به رکورد جهان و پارالمپیک حمله کرد که ناکام بود.

و وزنه بردار کلمبیا فابیو تورس وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را به راحتی لیفت کرد. به همین دلیل هم برای حرکت دوم وزنه ۲۲۶ کیلوگرم را انتخاب کرد اما در لیفت آن دچار مشکل شد. در حرکت سوم هم همین وزنه را انتخاب کرد اما باز هم ناکام بود تا در نهایت با همان ۲۲۱ کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کند. 

 پیش از این برای پارا وزنه برداری روح اله رستمی مدال طلا و امیر جعفری مدال نقره کسب کرده بود.

پارالمپیک 2020 - سیدحامد صلحی پور

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

رکوردها و مدال‌های صلحی‌پور در ادوار گذشته

صلحی پور در رقابت‌های وزنه‌برداری آزاد معلولان جهان در مالزی در سال۲۰۱۰ در وزن ۹۰ کیلوگرم رده جوانان با بالا بردن وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی، توانست رکورد جهانی این وزن را که به خودش اختصاص داشت ۱۴ کیلوگرم ارتقا بخشد.

در بازیهای آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ در دسته ۸۸ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۲۹٫۵ کیلوگرمی رکورد جهان و بازی‌های پاراآسیایی را شکست.

در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در دسته ۹۷ کیلوگرم وزنهٔ ۲۳۴ کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را یک کیلوگرم ارتقا داد.

حامد صلحی‌پور در مسابقات جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی رکورد آسیا را که پیش از این در رقابت‌های ۲۰۱۸ جاکارتا به نام خود ثبت کرده بود، یک کیلوگرم ارتقا داد.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل برای رقابت با وزنه‌ بردار چینی برای کسب مدال طلا، وزنه ۲۲۵ کیلوگرم برای وی انتخاب شد. اما حامد صلحی ‌پور و وزنه‌ بردار چینی با از دست دادن هر سه حرکت از دور مسابقات کنار رفتند و وزنه ‌بردار اماراتی با ۲۲۱ کیلوگرم قهرمان مسابقات شد.

برنامه کامل مسابقات ورزشکاران ایران در پارالمپیک توکیو + جدول

تاکنون | جدول رده‌بندی مدالی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو + به روزرسانی

وب‌سایت رسمی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو 

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 19434
منبع: پایگاه خبری جماران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha