زیباترین صحنه روز چهارم پارالمپیک | تصاویر

دوومیدانی کار ایرانی پس از اینکه در آخرین لحظات طلای خود را با نقره عوض شده دید، در اقدامی زیبا حریف خود را تشویق کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ورزشگاه ملی المپیک توکیو از ساعت ۱۹ روز شنبه به وقت محلی میزبان رقابت پرتابگران کلاس ادغامی F۵۶ وF۵۷  بود که یکی از ۱۲ پرتابگر حاضر در این رقابت امان‌الله پاپی از ایران بود.

پاپی در مصاحبه‌ای که پیش از اعزام به توکیو داشت با اطمینان از کسب طلا صحبت کرده و گفته بود: "اسفند ۹۹ در دومین رویداد رکوردگیری پارادوومیدانی کشور در جزیره کیش با پرتاب ۵۰ متر و ۵۲ سانتی‌متر، رکورد جهانی را ارتقا دادم و اگر در توکیو همین رکورد را ثبت کنم، قهرمان می‌شوم."

او همان گونه که گفته بود، قدرتمندانه در رقابت با ۱۱ ورزشکار برتر دنیا در رشته خود ظاهر شد. پرتاپگر ایرانی در پرتاب دوم خود حدنصاب ۴۹.۵۰ متر را ثبت کرد تا رکورد جهان و پارالمپیک را بشکند. این جا بود که همه به کسب طلا امیدوار شدند؛ رکورد او برای طلای پارالمپیک توکیو کافی بود؛ این را رکوردهای سایر ورزشکاران به خوبی نشان می‌داد.

تا پیش از آخرین ورزشکاری که پرتاب خود را انجام دهد، پاپی را به عنوان پرتابگر نخست در رتبه‌بندی مسابقه مشاهده می‌کردیم؛ او با استرس بالا اما آرامشی قابل‌توجه در چهره خود، نظاره‌گر پرتاب‌های حامد حیدری، پرتابگر ایرانی الاصل تیم آذربایجان بود که نیزه‌ها را یکی پس از دیگری به نزدیک‌ترین نقاط ممکن پرتاب می‌کرد؛ تا پرتاب سوم اما حیدری در رسیدن به رکورد پاپی ناکام بود تا این که نوبت به پرتاب چهارم رسید؛ اوج حساسیت را در این لحظات شاهد بودیم.

پیش از پرتاب چهارم حیدری، داوران چند ثانیه به او فرصت تنفس دادند. این بهترین لحظه برای به تصویر کشیده‌شدن پاپی بود؛ ورزشکاری که تنها ۲ پرتاب تا مسجل شدن مدال طلایش باقی مانده بود؛ او همچنان در ظاهر، آرامش خود را حفظ کرده بود. پرتاب چهارم حیدری، بلندتر از همه پرتاب‌هایش در نقطه ۵۱.۴۲ متر فرود آمد؛ جایی که برای تبدیل مدال او از نقره به طلا کافی بود. این گونه بود که طلای پاپی رنگ نقره به خود گرفت.

واکنش ورزشکار ایرانی به این اتفاقات در بیشترین فشار ممکن اما تحسین‌برانگیز بود. دوربین بلافاصله پس از مشخص‌شدن رکورد حیدری و قهرمانی او روی صورت پاپی زوم کرد؛ او در حالی که یک لبخند کمرنگ به چهره داشت در حال دست زدن برای رقیب خود بود که طلایش را به نقره تبدیل کرد. این واکنش پاپی، یکی از زیباترین صحنه‌های بازی‌های روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۰ بود. جالب اینجاست که حیدری هم در این حین از فرط شادی در حال صدا کردن خدا به زبان فارسی بود.

برنامه کامل مسابقات ورزشکاران ایران در پارالمپیک توکیو + جدول

تاکنون | جدول رده‌بندی مدالی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو + به روزرسانی

وب‌سایت رسمی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو 

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 19405
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha