دنبال راه‌اندازی مجمع‌تشکل‌های صنفی در حوزه‌ی آی‌سی‌تی هستیم/در ساختار وزارت آی‌سی‌تی مدلی شبیه به مرکز امور اصناف وزارت صمت ایجاد شود

قانون اصناف در مجلس بازنگری می‌شود و قطعا در این زمینه با اتاق اصناف تهران مشورت‌هایی انجام خواهد گرفت. تداخلاتی میان حوزه‌ی کاری نصر و اتاق اصناف وجود دارد که البته هیچ یک مقصر نیستند و قانون کمی مبهم است. امیدوارم در این زمینه بیش از گذشته همکاری داشته و هم‌سو و هم‌افزا پیش رویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این نشست که در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد، حسین اسلامی، رئیس سازمان نصر تهران با معرفی ساختار این سازمان گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مبتنی بر قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار تشکیل شده است و اعضای هیأت مدیره‌ی سازمان‌های استانی با رای‌گیری توسط اعضای سازمان انتخاب می‌شوند.

اسلامی افزود: طبیعتا موضوعات مشخصی وجود دارد که فصل مشترک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و همچنین اتاق اصناف است. ما به دنبال این هستیم تا با یکدیگر به جمع‌بندی برسیم و موارد اختلافی را به حداقل برسانیم.

رئیس نصر تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی در جامعه و همچنین شیوع ویروس کرونا تأکید کرد: در این شرایط نیاز است تا از کسب و کارها حمایت حداکثری داشته باشیم تا در نهایت شرایط بهتری برای اعضای صنف به وجود بیاید.

اسلامی با بیان اینکه حوزه‌ی فاوا متفاوت از باقی اصناف است، افزود: باقی صنایع از صنعت فاوا متاثر می‌شوند و بیشتر اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران را نیز فرهیختگان و دانش‌آموختگان این حوزه تشکیل می‌دهند.

بابک صالحی، عضو هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ی استان تهران نیز با بیان اینکه پتانسیل‌های سازمان نصر بسیار زیاد است، تاکید کرد: ما هیچ تقابلی با اتحادیه نداریم و می‌توانیم همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشیم. گرچه ابهاماتی در قانون وجود دارد که با رویکردی سازنده و دوستانه می‌توان آنها را حل کرد.

در بخش دیگری از این نشست، علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران نیز با طرح دو پیشنهاد گفت: قانون اصناف در مجلس بازنگری می‌شود و قطعا در این زمینه با اتاق اصناف تهران مشورت‌هایی انجام خواهد گرفت. تداخلاتی میان حوزه‌ی کاری نصر و اتاق اصناف وجود دارد که البته هیچ یک مقصر نیستند و قانون کمی مبهم است. امیدوارم در این زمینه بیش از گذشته همکاری داشته و هم‌سو و هم‌افزا پیش رویم.

او همچنین افزود: ما به دنبال راه‌اندازی مجمع‌تشکل‌های صنفی در حوزه‌ی آی‌سی‌تی هستیم. پیشنهادی هم به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات داده‌ایم، مبنی براینکه در ساختار وزارت آی‌سی‌تی مدلی شبیه به مرکز امور اصناف و بازرگانان در وزارت صمت ایجاد شود. در این زمنیه نیز طبیعتا مشورت‌هایی با شما خواهند داشت و امیدوارم در این مورد نیز همکاری موثری با یکدیگر داشته باشیم.

در پایان این دیدار، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز همسو با نمایندگان نصر تهران بر حل دوستانه تداخلات کاری، تأکید کرد.

او گفت: باید با علم روز جلو رفت و البته که هیچ رویکردی به جز تعاملات مثبت و سازنده، گره از کار مردم باز نمی‌کند.

نوده فراهانی با اشاره به ارتباطات اصناف با یکیگر تأکید کرد: بهتر است در کار یکدیگر تداخل نکنیم، اگر در کنار همدیگر باشیم، می‌توانیم برنامه‌‎های بهتری ارائه داده و ضمن کمک به دولت، مردم هم از منافع بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 19399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha