۷ اشتباه رایج هنگام پخت ماکارونی از زبان آشپزهای ایتالیایی

پختن انواع غذا نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. در این مطلب به اشتباهاتی اشاره شده که هنگام پخت ماکارونی مرتکب می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اکثرا همه ما عاشق ماکارونی هستیم. ماکارونی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است و اکثر مردم دستورالعمل مخصوص خود را که سال‌هاست از آن پیروی می‌کنند، دارند؛ اما وب‌سایت اینسایدر با مصاحبه با گروهی از سرآشپزهای ایتالیایی به بزرگترین اشتباهاتی که مردم عادی هنگام پخت ماکارونی مرتکب می‌شوند پرداخته است.

۷ اشتباه رایج هنگام پخت ماکارونی از زبان آشپزهای ایتالیایی

نسخه ارزان

سعی نکنید ماکارونی ارزان بخرید چرا که ماکارونی ارزان به معنی میانبر در فرآیند تولید بوده که موجب استفاده از آرد بی‌کیفیت برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن و در نتیجه ماکارونی کیفیت پایین می‌شود.

آب جوش

بسیاری از مردم حوصله ندارند تا قبل از افزودن ماکارونی به قابلمه، منتظر بمانند تا آب به طور کامل بجوشد. به محض شروع حباب زدن در سطح آب، کل ماکارونی را در آب نریزید، حدود نیم دقیقه صبر کنید تا آب به درستی شروع به جوشیدن کند و سپس ماکارونی را اضافه کنید.

نمک خیلی کم

نایت وایتینگ، سرآشپز معروف در مورد این موضوع می‌گوید: آب ماکارونی خوب باید مزه خوبی داشته باشد. او پیشنهاد می‌کند که باید به هر ۱۰۰۰ میلی‌لیتر آب ۱۰ گرم نمک اضافه کنید. اگر نمک خیلی کمی اضافه کنید، ماکارونی طعم ملایمی پیدا می‌کند.

آب کافی

مطمئن شوید که آب کافی برای پختن ماکارونی در قابلمه دارید. ماکارونی برای غلتیدن در آب نیاز به فضا دارد! او می‌گوید ما باید ماکارونی خود را در مقدار زیادی آب جوش نمکی بپزیم.

آبکشی ماکارونی

کارمین دی جیووانی، سرآشپز در نیویورک می‌گوید: یکی از سوالات متداول این است که آیا ماکارونی را بعد از آبکش کردن شستشو دهم؟ او توضیح می‌دهد که شستشوی ماکارونی اشتباه بزرگی است، زیرا نشاسته‌ای که پس از جوشاندن روی ماکارونی باقی می‌ماند، هم غنی است و هم حالت مخملی به سس می‌دهد.

روش پختن

یکی از مهمترین موارد هنگام پخت ماکارونی این است که مطمئن شوید کاملا al dente’ باشد. این کلمه در زبان ایتالیایی به معنای «تا دندان» است، اما به معنی «پختن، ولی کمی سفت بودن» به کار می‌رود. سرآشپز مشهور دیوین الکساندر می‌گوید: بزرگترین اشتباهی که هر کسی می‌تواند مرتکب شود این است که ماکارونی را به شکل «ماکارونی مدرسه ابتدایی» که من نامگذاری کرده‌ام، بخورد. برخی از مردم به خوردن ماکارونی بیش از حد پخته شده، عادت کرده‌اند چون در مدارس یا سازمان‌ها به دلیل اینکه پخت بیش از حد می‌تواند حجم بیشتری ایجاد کند و ماکارونی بزرگتر شود به این شکل سرو می‌کنند. این کار را انجام ندهید زیرا طعم ماکارونی وقتی هنوز کمی سفت باشد بسیار بهتر است.

پخت سس به همراه ماکارونی

آیا عادت دارید به محض پختن ماکارونی سس را با آن مخلوط کنید؟ این یک اشتباه است؛ سرآشپز سالواتوره مارچلو می‌گوید:  وقتی ماکارونی هنوز کمی سفت است، آبکش کنید تا بتوانید در سس نیز بپزید بدون آنکه بیش از حد بپزد. ماکارونی خود را در سس به مدت حدود ۳۰ ثانیه بجوشانید و سپس آن را از روی حرارت بردارید.

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 19380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha