۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
کد خبر: 19371
پیرمردها در بورس!

پرسپولیس طی روزهای گذشته دنبال جذب محمد آبشک ۳۴ ساله بوده و استقلال هم در یک‌قدمی جذب لوسیانو پریرا قرار دارد؛ مهاجم ۳۸ ساله فولاد. به امید خدا قرار است جای خالی مهدی قائدی ۲۲ ساله را زوج پریرای ۳۸ ساله و قاسمی‌نژاد ۳۵ ساله پر کنند! صدای ما را از فوتبال ایران می‌شنوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد: بعد از یک کشمکش طولانی سرانجام امین قاسمی‌نژاد راهی استقلال شد. داستان او البته بسیار جالب است. مهاجم پیشین پدیده در نقل‌وانتقالات بین دو نیم‌فصل لیگ بیستم هم مورد توجه فرهاد مجیدی قرار داشت، اما باشگاه مشهدی حاضر نشد رضایت‌نامه او را صادر کند. به این ترتیب انتقال امین منتفی شد. در شرایطی که به نظر می‌رسید باشگاه استقلال برای فصل جدید هم دنبال این بازیکن باشد، فرهاد مجیدی ادعا کرد دیگر نظری روی قاسمی‌نژاد ندارد. به این ترتیب او برای مذاکره با پرسپولیس اقدام کرد و گویا همین مساله، استقلالی‌ها را به تکاپوی دوباره برای جذب این بازیکن انداخت. در نهایت هم پنجشنبه‌شب انتقال امین به استقلال قطعی شد و او با پیراهن آبی کنار مدیرعامل این باشگاه عکس یادگاری انداخت.

قاسمی‌نژاد البته بازیکن خوبی است. او فصل گذشته موفق شد ۱۱ گل به ثمر برساند و در رده چهارم بهترین گلزنان لیگ بیستم قرار بگیرد. مساله جالب توجه درباره قاسمی‌نژاد اما چیز دیگری است و به سن و سال او مربوط می‌شود. این مهاجم مازندرانی در آستانه ورود به ۳۵ سالگی قرار دارد و اینکه دو باشگاه بزرگ کشور یعنی پرسپولیس و استقلال برای جذب او کورسی چنین فشرده داشته باشند، واقعا عجیب است. باشگاه استقلال به اندازه‌ای از جذب امین خشنود است که فرزاد مجیدی، سرپرست این تیم مدعی شده آنها دربی نقل‌وانتقالاتی را برده‌اند! تکرار می‌کنیم که قاسمی‌نژاد بازیکن باکیفیتی است و شاید به کار آبی‌ها هم بیاید، اما به‌طور کلی روند استقبال از بازیکنان بالای ۳۰ سال در فوتبال ایران، به هیچ‌وجه با شرایط حاکم بر فوتبال حرفه‌ای دنیا همسان نیست.

می‌دانید چرا سرخیو راموس از رئال مادرید جدا شد؟ به این دلیل که این بازیکن ۳۵ ساله خواهان عقد قرارداد دو ساله با باشگاه بود، اما مدیران رئال فقط به انعقاد قرارداد یک ساله رضایت می‌دادند. همین مساله هم باعث شد نهایتا راموس از برنابئو رانده شود و سر از پاری‌سن‌ژرمن در بیاورد. نوع تصمیمی که بارسلونا درمورد لیونل مسی گرفت هم بی‌ارتباط با سن این بازیکن ۳۳ ساله نبود. در ایران اما بازیکنان در چنین سن و سالی تازه روی بورس می‌آیند! باشگاه پرسپولیس به تازگی قرارداد وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا را به مدت سه فصل تمدید کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که هر دو بازیکن تقریبا ۳۳ ساله هستند. هر دو هنوز کیفیت فنی خوبی دارند، اما شما هیچ کجای دنیا تمدید قرارداد سه ساله با بازیکنانی در این سن و سال را نخواهید دید. صد البته پرسپولیس نگران این است که فصل آینده قرارداد کمال تمام شود و باشگاه‌های دیگر برای جذب او سر و دست بشکنند. وقتی سر قاسمی‌نژاد ۳۵ ساله این حجم از رقابت وجود دارد، تکلیف یکی مثل وحید امیری که روشن است!

برای حسن‌ختام هم یادتان باشد پرسپولیس طی روزهای گذشته دنبال جذب محمد آبشک ۳۴ ساله بوده و استقلال هم در یک‌قدمی جذب لوسیانو پریرا قرار دارد؛ مهاجم ۳۸ ساله فولاد. به امید خدا قرار است جای خالی مهدی قائدی ۲۲ ساله را زوج پریرای ۳۸ ساله و قاسمی‌نژاد ۳۵ ساله پر کنند! صدای ما را از فوتبال ایران می‌شنوید.

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
کد خبر: 19371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha