اولین واکنش بایدن به انفجارهای کابل:حمله می کنیم

بایدن در اولین واکنش بایدن به انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی گفت:در زمان مناسب برای حمله به داعش برنامه ریزی می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی از سوی گروه تروریستی داعش گفت: در زمان مناسب برای حمله علیه داعش برنامه ریزی خواهیم کرد و این دشمن ما را باز نخواهد داشت.

 بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی در جمع خبرنگاران که از شبکه های تلویزیونی آمریکا بصورت زنده پخش شد،  افزود: به فرماندهان آمریکا دستور داده‌ام عملیات نظامی علیه مواضع و تجهیزات داعش افغانستان را برنامه ریزی کنند. تروریست های داعش پیروز نخواهند شد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه من از منافع و مردم آمریکا  با هر ابزاری دفاع خواهم کرد، افزود: اطلاعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه داعش، دشمن قسم‌خورده طالبان در حال برنامه‌ریزی حملات پیچیده علیه ما است.
وی خطاب به داعش گفت ما نمی‌بخشیم، فراموش نمی‌کنیم و شما را تعقیب خواهیم کرد و کاری می کنیم بهای کارتان را بپردازید.رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: مأموریتی که ما در افغانستان انجام می‌دهیم غیر معمول و بسیار خطرناک است. به همین دلیل اصرار داشتیم که یک دوره مشخص برای آن تعیین کنیم.
بایدن با بیان اینکه آمریکا مرعوب نخواهد شد و عملیات خروج را ادامه خواهد داد، اضافه کرد: تعهد می‌کنیم کسانی را که نتوانیم تا ۳۱ اوت از افغانستان خارج کنیم به طریقی از این کشور خارج کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از صد هزار شهروند آمریکایی و افغان تخلیه شده اند که بزرگترین تخلیه هوایی در نوع خود است.رئیس جمهوری آمریکا گفت: به نفع طالبان است که آمریکا به موقع و طبق برنامه خارج شود.بایدن در عین حال اظهار داشت: هیچ‌گونه شواهد و مدارکی تاکنون دال بر همدستی طالبان و داعش در دست نیست.

۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
کد خبر: 19342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha