سومین انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل + اخبار تکمیلی

خبرنگار شبکه راشاتودی اعلام کرد که صدای سومین انفجار از جانب فرودگاه کابل شنیده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، یک خبرنگار ارشد شبکه خبری راشاتودی روز پنج شنبه از شنیده شدن صدای یک انفجار دیگر از فرودگاه کابل خبر داد.

این در حالی است که در اثر دو انفجار پیشین در این فرودگاه، دهها تن از جمله شماری از نظامیان آمریکایی کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در گزارشی خبر شنیده شدن صدای سومین انفجار در نزدیکی فرودگاه بین المللی حامد کرزای در شهر کابل پایتخت افغانستان را تأیید کرد.

خبرنگاران حاضر در محل حادثه اعلام کردند که حمله پیچیده در پایتخت افغانستان همچنان ادامه دارد، هرچند اطلاعات مربوط به شمار کشته شدگان و مجروحان سومین انفجار هنوز در دست نیست.

این حملات مرگبار درست ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که مقامات انگلیس و آمریکا به اتباع خود و کشورهای متحدشان در مورد دور ماندن از فرودگاه کابل هشدار دادند. آنها مدعی بودند که گزارش‌هایی در مورد «خطر قریب الوقوع یک حمله تروریستی» دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، ساعاتی پیش در دروازه شرقی فرودگاه کابل موسوم به «ابی گیت» یک انفجار به وقوع پیوست که با دومین انفجار در نزدیکی هتل بارون همراه شد.

تکمیلی:

«بهنام یزدانی» خبرنگار صداوسیما در تماس تصویری از کابل به مجری استودیوی تهران می‌گوید: انفجار سوم را هم شنیدیم که نسبت به انفجار اول و دوم مهیب بود. گفته می‌شود بیش از ۱۵۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند. ۴ نظامی آمریکایی کشته شده و ۳ نظامی هم زخمی شده‌اند.

تکمیلی:

به گزارش بی بی سی، داعش مسئولیت حملات کابل را به عهده گرفته است.

بیمارستان ها در کابل مشغول معالجه دهها نفری هستند که در انفجارهای روز پنجشنبه در فرودگاه کابل زخمی شده‌اند.

مرکز جراحی کابل که توسط موسسه بین‌المللی خیریه "وضعیت اضطراری" (Emergency) اداره می‌شود، جزو این بیمارستان هاست.

رزلا میچیو سرپرست این مرکز در افغانستان به سر نمی‌برد اما او به بی بی سی گفت که در آنجا چه گذشته است:

"حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از انفجار اول اولین زخمی‌ها را دریافت کردیم. حدود ۶۰ زخمی دریافت کرده‌ایم که علاوه بر تقریبا ده نفری است که در بدو ورود به بیمارستان جان خود را از دست دادند."

"همه اینها غیرنظامی بودند، غیرنظامیان افغان، زنان، مردان، کودکانی که سعی داشتند افغانستان را ترک کنند، بنابراین فرض ما این است که کشته‌ها و زخمی‌های خیلی بیشتری وجود دارد چون جمعیت انبوهی در بیرون فرودگاه جمع شده بود."

"سردرگمی زیادی وجود دارد... خیلی از مردم در خیابان هستند. آنها دنبال بستگان خود می‌گردند و می‌آیند می‌پرسند آیا دختر یا پسر آنها به آنجا منتقل شده یا نه! چون نتوانسته‌اند با آنها تماس بگیرند."

میچیو اضافه کرد: "برای همین وضعیت خیلی دردناک و درمانده‌ای است."

۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
کد خبر: 19336
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha