سردار و طارمی در گروه مرگ به توان دو

پس از قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، سردار آزمون و مهدی طارمی دو مهاجم ایرانی پورتو و زنیت، باید به مصاف بزرگان قاره سبز بروند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم های حاضر در این تورنمنت بزرگ باشگاهی، رقبای خود را شناختند. نکته مهمی که برای هواداران به فوتبال در ایران جالب توجه بود، همگروه شدن دو تیم پورتو پرتغال و زنیت سن پترزبورگ روسیه با بزرگان اروپا بود که این مسئله باعث می شود تا دو مهاجم اصلی تیم ملی ایران، با بهترین بازیکنان قاره سبز دیدار کنند.


مهدی طارمی با پورتو در گروه فوق العاده دشواری قرار گرفته است. آنها باید به مصاف اتلتیکو مادرید، لیورپول و میلان بروند. غول های بزرگ اروپا، رقبای آبی و سفیدهای بندرنشین هستند. پورتو فصل گذشته در گروه آسان تری و با حضور سیتی، المپیاکوس و مارسی توانست در رتبه دوم جدول ایستاده و راهی مرحله بعد شود اما امسال حتی کسب مقام سوم و راهیابی به لیگ اروپا نیز دشوار به نظر می رسد.
پورتو که به نظر می رسد شانس نخست کسب عنوان قهرمانی در لیگ پرتغال باشد، باید با قهرمان اسپانیا، قهرمان سال ۲۰۱۹ چمپیونزلیگ و میلانی قرار بگیرد که پس از سالها و با کوهی از انگیزه راهی لیگ قهرمانان اروپا شده است. پس مشخصا گروه B را می توان گروه مرگ این مسابقات قلمداد کرد.


با این وجود، نمایش درخشان پورتو در فصل گذشته و تقویت این تیم در تابستان امسال، نشان می دهد که آنها تیم دست و پابسته ای برای سایر رقبای خود نیستند. شاگردان کونسیسائو فصل قبل تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده و تنها شکست چلسی، مدافع عنوان قهرمانی دوره کنونی را به آنها تحمیل کردند. طارمی نیز که بارها قول درخشش در فصل جدید را داده، می تواند برابر بزرگان اروپا عرض اندام کند.


سردار آزمون با زنیت نیز در گروه دشواری قرار گرفته است ولی این تیم نسبت به پورتو، حداقل شانس حضور در لیگ اروپا را دارد. چلسی مدافع عنوان قهرمانی به همراه یوونتوس تیمی که همیشه یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بوده، همگروهی های زنیت هستند. مالمو سوئد نیز تیم چهارم گروه H است و حداقل روی کاغذ نمی توان هیچ شانسی برای آنها متصور شد.

البته نکته مهم درخصوص این قرعه، ماندن سردار آزمون در زنیت است. از ماه های گذشته شایعات زیادی پیرامون جدایی این مهاجم ایرانی در رسانه های اروپایی منتشر شده و باید دید تکلیف او چه می شود. نکته جالب اینکه سردار به مصاف دو تیم بزرگ اروپایی می رود که مهدی طارمی در فصل گذشته دروازه هر دوی آنها را باز کرده است. 

طارمی در بازی رفت برابر یوونتوس در استادیوم دراگائو پورتو به شزنی گل زد و در بازی برگشت نیز یک پنالتی گرفت. او مقابل چلسی در دیدار رفت محروم بود و در مسابقه برگشت آن گل دیدنی و شگفت انگیز را به ثمر رساند. حالا هواداران ایرانی امید زیادی دارند که سردار در صورت ماندن در زنیت، بتواند مقابل این دو تیم بزرگ اروپایی بدرخشد. نکته جالب دیگر اینکه آزمون سابقه گلزنی به اتلتیکو مادریدی را دارد که با طارمی و پورتو همگروهی است. 

در صورتی که آزمون موفق به باز کردن دروازه چلسی و یوونتوس شود، اتفاق جالبی برای بازیکنان ایرانی رخ می دهد. پیش از این علی دایی، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش موفق به باز کردن دروازه چلسی شده بودند و مهدی مهدوی کیا و مهدی طارمی نیز به یوونتوس گل زده بودند. سردار آزمون نیز می تواند نام خودش را به این لیست ها اضافه کند.


در نهایت باید در فصل جدید و جذاب لیگ قهرمانان اروپا، منتظر حضور دو ستاره خط آتش تیم ملی در استادیوم های معروف اروپایی باشیم. چنانچه طارمی و آزمون هیچ کدام از بازی های خود را از دست ندهند، آنها ۱۰ مصاف سخت و دیدنی با تیم هایی نظیر چلسی، یوونتوس، اتلتیکو مادرید، لیورپول و میلان بروند. دیدن سردار آزمون در استادیوم های استمفوردبریج و آلیانز و مشاهده طارمی در ورزشگاه های وندا مترو پولیتانو، آنفیلد و جوزپه مه آتزا قطعا جذاب خواهد بود.

وب‌سایت رسمی مسابقات لیگ فوتبال قهرمانان اروپا ۲۰۲۱

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
کد خبر: 19335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha