آخرین خبرها از انفجار انتحاری در فرودگاه کابل | تعداد کشته‌ها بیش از ۴۰ نفر است | ۴ تفنگدار آمریکایی کشته شدند

در آخرین ساعات خروج پناه‌جویان از مرزهای هوایی کابل، حمله‌ی انتحاری مقابل فرودگاه کابل چندین زخمی به همراه داشت. پنتاگون تایید کرده است که انفجار درست مقابل دروازه ورودی فرودگاه رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دقایقی پیش اعلام کرد سفر برنامه‌ریزی شده‌اش به سرزمینهای اشغالی را به دلیل شرایط اورژانسی پیش آمده در فرودگاه کابل به تعلیق می‌اندازد.

سفارت فرانسه در کابل هشدار داده است که وقوع انفجار انتحاری دیگری در نزدیکی یا داخل فرودگاه کابل محتمل است.

کاخ سفید گزارش داده است که بایدن در مورد وقوع انفجار در فرودگاه کابل مطلع شده است اما روشن نیست که آیا این حادثه تاثیری در تغییر برنامه زمانبندی خروج نیروهای خارجی و پناه جویان از کابل خواهد داشت یا نه. با این حال، سفارت آمریکا در کابل هشدار داده است که انفجار دوم در محدوده فرودگاه کابل محتمل است و از شهروندان آمریکایی ساکن در کابل خواسته از فرودگاه دور شوند و در جای امن پناه بگیرند.

از سوی دیگر، نیروهای انگلیسی اعلام کردند دو انفجار دیگر در نزدیکی یک هتل در کابل رخ داده است.

یک شاهد عینی از حمله به فرودگاه کابل هم به فاکس‌نیوز نیوز گفته است که حداقل شاهد مرگ یک دختر بچه در نتیجه انفجار روبه‌روی یکی از درهای ورودی به فرودگاه کابل بوده است.

واشنگتن پست وقوع انفجار دوم رو به روی در ورودی فرودگاه کابل را از طریق دو منبع مختلف تایید کرده و به نقل از پنتاگون گزارش داده است که نیروهای آمریکایی شروع به تبادل آتش با حمله کنندگان به فرودگاه کرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع طالبان گزارش داده است که دست‌کم ۱۴ نفر از جمله چند کودک در انفجار مقابل فرودگاه کابل کشته شدند.

طالبان به رویترز گفته‌اند که تعدادی از نیروهای آنها که نزدیک فرودگاه کابل به سر می‌بردند در این انفجارها زخمی شدند.

حداقل سه نفر از نیروهای آمریکایی که مقابل دروازه ورودی فرودگاه کابل بودند در نتیجه حمله انتحاری زخمی شدند.


گفته می‌شود همزمان با وقوع انفجار انتحاری مقابل دروازه ورودی فرودگاه کابل، حداقل یک فرد مسلح مردم را به رگبار بسته است.

شاهدان می‌گویند بیش از ده نفر در این حمله کشته شدند و در میان زخم‌ها نیروهای نظامی انگلیسی هم وجود دارند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد ۴ تفنگدار دریایی این کشور در انفجارهای کابل کشته شده و ۳ آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند.

 تا لحظه تنظیم این خبر، یک منبع پزشکی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته در نتیجه انفجارهای به وقوع پیوسته در مجاورت فرودگاه کابل دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی گزارش داده تعداد تفنگداران آمریکایی کشته شده در انفجارهای کابل احتمالاً بیشتر از آن است که در گزارش‌های اولیه اعلام شده است.

یک سخنگوی پنتاگون گفته می‌تواند کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکا و زخمی شدن تعدادی دیگر را در انفجارهای نزدیک فرودگاه کابل تأیید کند. با این حال او به تعداد این سربازان و رسته خدمتی آنها اشاره‌ای نکرده است.

۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
کد خبر: 19332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha