مثلث رضایی-وحیدی-احمدی دوباره به هم می رسند؟

باید منتظر بود و دید که آیا شرایط تازه کشور، مجددا این سه ضلع متساوی الاضلاع را در قامت و نقش جدیدتری باز هم کنار هم قرار خواهد داد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در مورد خاستگاه شخصیت هایی که ساخت دولت مردمی و انقلابی آیت الله سید ابراهیم رئیسی راشکل دادند، می توان از زوایای مختلفی به تحلیل نشست.
از نقطه نظر کانون سیاست گذاری، به ویژه سیاست های کلی نظام، دو تئوریسین و طراح سیاست های مذکور به عنوان نفرات راهبردی دولت به هیات دولت راه یافتند. آقایان دکتر رضایی به عنوان معاونت اقتصادی و دبیر شورای اقتصادی قوا و احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور.
اما اگر نگاه دقیق تری به این عرصه داشته باشیم، در سه دهه فعالیت دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان اصلی ترین کانون تصمیم سازی سیاست های فوق، با سه شخصیت اصلی که در واقع رکن این ساختار بودند، مواجه هستیم. دکتر علی احمدی بی تردید از جمله افراد مجربی است که با سابقه نمایندگی مجلس، جانشینی دبیر و استادی دانشگاه، تکمیل کننده ضلع سوم این مثلث است که برخی منتقدان لقب پخت و پز کننده سیاستها را نیز برای وی بی مناسبت ندانسته اند.
حال باید منتظر بود و دید که آیا شرایط تازه کشور، مجددا این سه ضلع متساوی الاضلاع را در قامت و نقش جدیدتری باز هم کنار هم قرار خواهد داد؟ پرسشی که اگر چه پاسخش با ارجاع به گذشته سهل می نماید، اما با توجه به نقش موثر احمدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام باید دید سرنوشت این بار چه مسیری را مقابل او قرار می دهد. برای خروج از این ابهام، روزهای آینده را باید به انتظار نشست.

۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 19331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha