کرونا بیرحم است، کارگران را دریابید!

یک فعال حوزه کار با بیان اینکه ویروس بیرحم کرونا هیچ گروه شغلی و سنی را نمی شناسد و موجب افزایش آمار مرگ و میر در جامعه شده است، از وزارت کار و کارفرمایان خواست تا در اسرع وقت و طی مکاتبه با وزارت بهداشت، پایگاه های واکسیناسیون کارگران را ایجاد و از تلفات انسانی در جامعه کارگری جلوگیری کنند.

رحمت اله پور موسی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ایجاد پایگاه هایی در تمام کارخانه های کشور اظهار کرد: کرونا ویروس بیرحمی است که هیچ گروه شغلی را نمی شناسد به تمام گروه‌های سنی و مشاغل حمله می کند و موجب مرگ و میر و تلفات انسانی می شود. ما همواره تاکید داشته ایم کارگران که در خط اول جبهه کار و تولید حضور دارند و سنگر کار را ترک نکرده‌اند باید مورد توجه قرار گیرند ولی متاسفانه در بحث حفظ سلامت علی الخصوص شرایط حاضر مورد بی مهری قرار می گیرند.

وی افزود: معتقدم بعد از کادر درمان و مدافعین سلامت، کارگران باید در اولویت واکسیناسیون قرار می گرفتند چون در شرایط سخت موجود، تولید را متوقف نکردند و به دلیل آنکه در شیفت های طولانی و به طور فشرده در حال فعالیت هستند ممکن است ناقل این بیماری شوند بنابراین تزریق واکسن به کارگران بیش از پیش باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

پورموسی ادامه داد: درحال حاضر بسیاری از شرکت‌های خصوصی که اقدام به انجام آزمایش برای کارگران خود کرده‌اند تست کرونای آنها مثبت شده است بنابراین اگر قرار است جامعه به سمت سلامت برود لازم است که بعد از کادر درمان و نیروهای خدماتی در بیمارستانها، کارگران به خصوص کارگرانی که در مشاغل پرخطر اشتغال به کار دارد، هر چه سریعتر در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

این فعال حوزه کار درباره ایجاد پایگاه های واکسیناسیون در شهرکهای صنعتی هم گفت: تنها  در شهرک های صنعتی نیستند که باید واکسینه شوند بلکه تمام کارگران در سطح کشور باید از این امتیاز بهره‌مند شود چون کارگران با همه گروه های شغلی در اجتماع در ارتباط هستند و برای آنکه واکسیناسیون کارگران به سرعت صورت گیرد کارفرمایان می توانند با وزارت بهداشت مکاتبه کنند یا اینکه وزارت کار از طریق وزارت بهداشت کار تزریق واکسن را در اسرع وقت پیگیری و کار واکسیناسیون را آغاز کند.

پورموسی تاکید کرد که در مواد ۹۱ و ۹۲ قانون کار بحث ایمنی و بهداشت کار مورد تاکید قرار گرفته و بر همین اساس خانه های بهداشت در کارخانجات بزرگ راه اندازی شده است.

۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 19310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha